Eksperthjælp: Probiotika til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Rose Maimonide

"Probiotika til baby"

Hej rebecca
Jeg har nu givet min søn på 17 uger udos probiotika i ca to uger. Er det normalt at afføringen ændrer sig? Det er ret tyndt og nu hver dag i modsætning til før hvor det var mere "fyldigt" og mere uregelmæssigt. Men det er måske noget maven lige skal vænne sig til? Synes også han er mere pylret, men det kan selvfølgelig være tilfældigt. Jeg giver det opløst i ca 3 ml kogt afkølet vand. Tror du det kan være noget med mængden? Mvh Alia

Rebeccas svar

Hej igen

Ja, der kan godt være en overgangsfase, hvor maven lige skal vænne sig til de nye bakterier. Det plejer kun at vare en uges tid og er harmløst.

Derfor er det vigtigt at være rigtig tålmodig med at trappe langsomt op. Ikke noget med at give fuld dosis fra dag 1.

Det er svært at sige, om det er årsagen til, at han er mere pylret.
Jeg ville nok bruge lidt mere vand.

Nogen børn trives bedre med én type probiotika end med andre. Så af og til må man prøve sig lidt frem. For øvrigt er det altid godt at veksle lidt, når man køber nyt, da de forskellige typer har forskellige typer bakterier.

De bedste hilsener

Rebecca Persson, rebeccapersson.com

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.