Har virkelig brug for hjælp.. svært emne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2012

Fanny Holbech

Det er IKKE normalt adfærd og bør IKKE finde sted.

Jeg ville tage en alvorlig snak med din mor om din bekymring, - også selvom det måske er ting der er svære at snakke om, men jeg ville under alle omstændigheder ikke skrive det til hende på en mail.

Du beskriver at hendes adfærd har ændret sig på flere måder. Det er normalt at ældre mennesker ændrer adfærd, men hvis det er sket ret pludseligt kan det være tegn på større eller mindre hjerneblødninger, begyndende demens eller andre alvorlige sygdomme. Det kan også være tegn på stress.

Jeg synes at du skal tale med din mor om din bekymring uden at være irettesættende overfor hende og opfordre hende til at søge læge hurtigst muligt og evt. tilbyde at du gerne vil tage med. (Hvis det er begyndende demens er det vigtigt at komme i behandling hurtigst muligt).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

jeg har en søn på 1/2 år.

men jeg har lagt mærke til min mor's adfær har ændret sig omkring sex, hviket vi aldrig har snakket om på den måde.

når hun snakker til eller omkring min søn siger hun feks.

skal du se på nøgne damer i bladet.

har du fået hår på tissemanden.

hvis han laver en bevægelse med underlivet.

siger hun at han nok skal bliver godt til det når han bliver stor.. at bolle.

hun er meget glad for at skifte blee.

og kommentere tit han's kønsdele.

laver trutte lyder med munden fra navlen og ned, og gerne når blee ikke er på.

i det hele taget har hun meget fokus omkring min søn's nedredele.

der er ingen trivl om hun elsker min søn.

han er også glad for hende.

og hun hjælper mig meget, jeg er alene mor.

men jeg kan ikke have med hendes sex snak omkring min søn.

er det mig der er gal på den?

har virkelig brug for lidt rådgivning

hilsen den ulykkelige

Synes ikke du er galt på den, synes det er lidt ulækkert faktisk, og det skal du bare sige til hende du ikke vil have hun snakker om igen eller andet som har med det at gøre...

Anmeld

3. marts 2012

matryoshka

Carl-Emil's mor skriver:

Synes måske liiiiige kvinderne herinde skal trække i håndbremsen i forhold til at sende moderen til læge osv... Dernæst så synes jeg det er en mystisk adfærd men der kan være 1000 forklaringer på den... Du skriver selv I ikke kan snakke om sådan noget uden at blive uvenner så tillader mig lige at aflæse det som jeres kommunikation der er negativt ladet ikke foregår særlig nemt - hvis dette er korrekt viser det jo at der er en brist i kommunikationen og den kan sagtens også vidergives til hendes seksuelle snak om din søn UDEN der er fordi der ligger større ting bag det jeg synes du skal starte med at skrive til din mor en række positive ting om hende jeres forhold og hendes gode relation til din søn, så komme med din bekymring også igen afrunde med noget positivt rigtig mange knus til jer

Som du selv siger, kan det være 1000 forklaringer på moderens adfærd. Men jeg ville ikke udelukke at hun burde tage og spørge lægen, når hun er så bekymret over denne tilsyneladende nye adfærd. En personlighedsforandring skal tages alvorligt, og når datteren ikke kan genkende morens adfærd og opførsel bør hun tage det alvorligt og opsøge lægen.

Der kan jo være en masse andre grunde til denne adfærd, og forhåbentlig er der ikke noget "grimt" bag hendes opførsel og kommentarer. Hun siger selv, at moren aldrig har opført sig sådan før og at hun har arbejdet med børn, så det er mærkeligt at hun pludselig skifter adfærd!

De må selvfølgelig snakke om det, uanset om der opstår mulige konflikter. Men hun er tydeligvis bekymret for adfærden, og måske er den manglende kommunikation også et symptom på at der er noget galt?

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

update.

har snakket med min mor

men hun kan ikke se det er galt med at snakke om sex og baby/børn.

og jeg spurte om hende helbred var godt, og om hun var tilpas, og det var det sage hun.

og så sage hun nu var det sagt og hun ikke ville gør det igen, og så skulle jeg ikke snakke mere om det.

jeg er så ked af det nu.

for hvorfor lukker hun af, og ikke vil snakke om tingen.

da jeg have sagt det, gik hun.

jeg ved slet ikke hvad jeg skal tro nu.

men jeg holder mig væk nu.

og hvis hun vil kontaket mig.

vil jeg have en læge eller en psykolog ind over.

jeg har det bare så dårligt med det hele omkring det emne

øvøvøvøv snøft

Anmeld

4. marts 2012

Caroline86

Anonym skriver:

jeg har en store bror også, så hun ved god hvordan drenge børn er.

+ hun har arbejdet på børne afdeling  med syge børn.

så vil ikke mener det er derfor.

selv mig og min bror har aldrig snakket om sex med hende.

først komme på hendes sener år hun er mokring 60 år.

medf hentydninger, + hun er begynt at bande også, hendes adfær.

er helt forkert

Mine alarmklokker ringer ikke kun i forhold til at det er upassende overfor dig og din søn men så absolut også fordi din mors ændrede adfærd kan være sygdomsbetinget Med det samme jeg læste det her indlæg fra dig, at hun også bander osv, tænkte jeg at det kan være et problem med hendes frontallap. Hun skal have undersøgt in hjerne for skader og tumorer!

Stort knus til dig!!!

Anmeld

4. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carl-Emil's mor skriver:

Synes måske liiiiige kvinderne herinde skal trække i håndbremsen i forhold til at sende moderen til læge osv... Dernæst så synes jeg det er en mystisk adfærd men der kan være 1000 forklaringer på den... Du skriver selv I ikke kan snakke om sådan noget uden at blive uvenner så tillader mig lige at aflæse det som jeres kommunikation der er negativt ladet ikke foregår særlig nemt - hvis dette er korrekt viser det jo at der er en brist i kommunikationen og den kan sagtens også vidergives til hendes seksuelle snak om din søn UDEN der er fordi der ligger større ting bag det jeg synes du skal starte med at skrive til din mor en række positive ting om hende jeres forhold og hendes gode relation til din søn, så komme med din bekymring også igen afrunde med noget positivt rigtig mange knus til jer

Jeg tænker bare, at hvis en morfar havde en sådan adfærd over for sit barnebarn - især en lille pige - ville ingen være i tvivl om, at det var HELT galt, og alle alarmklokker ville ringe. Der er også kvinder, som krænker børn seksuelt - det er bare langt mere tabubelagt.

Anmeld

4. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

update.

har snakket med min mor

men hun kan ikke se det er galt med at snakke om sex og baby/børn.

og jeg spurte om hende helbred var godt, og om hun var tilpas, og det var det sage hun.

og så sage hun nu var det sagt og hun ikke ville gør det igen, og så skulle jeg ikke snakke mere om det.

jeg er så ked af det nu.

for hvorfor lukker hun af, og ikke vil snakke om tingen.

da jeg have sagt det, gik hun.

jeg ved slet ikke hvad jeg skal tro nu.

men jeg holder mig væk nu.

og hvis hun vil kontaket mig.

vil jeg have en læge eller en psykolog ind over.

jeg har det bare så dårligt med det hele omkring det emne

øvøvøvøv snøft

Den er godt nok svær. Måske synes hun virkelig selv, at hun blot er sjov og "frisk" - og i så fald får det måske en ende nu, hvor du har påtalt det.

Omvendt, så forstår jeg godt, du ikke kan slå koldt vand i blodet og afvente, hvad der sker. Du vil jo aldrig kunne tilgive dig selv, hvis hun gør noget upassende. Jeg synes, du skal se, hvad der sker fremover - om hun fx også på andre områder opfører sig påfaldende - og så for guds skyld ikke lade hende være alene med ham foreløbig.

Hendes udtalelser vil i sig selv være krænkende for ham, når han bliver lidt ældre og forstår, hvad hun siger - det er et HELT forkert fokus at have på et lille barn.

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Den er godt nok svær. Måske synes hun virkelig selv, at hun blot er sjov og "frisk" - og i så fald får det måske en ende nu, hvor du har påtalt det.

Omvendt, så forstår jeg godt, du ikke kan slå koldt vand i blodet og afvente, hvad der sker. Du vil jo aldrig kunne tilgive dig selv, hvis hun gør noget upassende. Jeg synes, du skal se, hvad der sker fremover - om hun fx også på andre områder opfører sig påfaldende - og så for guds skyld ikke lade hende være alene med ham foreløbig.

Hendes udtalelser vil i sig selv være krænkende for ham, når han bliver lidt ældre og forstår, hvad hun siger - det er et HELT forkert fokus at have på et lille barn.

jeg lade hende være for nu, hun har heller ikke givet lyd fra sig.

så jeg tager bare en god pause fra hende.

bare så træls det skal være på sådan en måde.

bare lidt forviret, over at hun ikke selv kan se det ikke er passende og samline børn og sex....

slut herfra.

og 1000 tak for jeres rådgivning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.