Kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

kekp

Møn-Mor skriver:

Jeg føler med dig!!!!

Jeg er også en heldig vinder af et "kolik"-barn - jeg skriver kolik i anførelsestegn, da jeg mener, at kolik er betegnelsen på et barn med faste daglige skrigeture, men ikke så  meget fordi det præcis stammer fra maven.

Min lille dreng har to problematikker. Han var indlagt i uge 8 på børneafd. med kraftig forstoppelse, der havde givet ham blodige lortebleer (ret meget blod). Han blev sat på Laktulose, som i torsdags, da vi var til kontrol, blev skiftet ud med Movicol junior, da Laktulosen gav/giver ham luft i maven.

Han har så ydermere været til zoneterapi (svigermor er zoneteratpeut) og kranio sakral terapeut, men vi synes alligevel vi ville tage ham en tur til kiropraktor, da hverken zone el. sakral har haft den helt store effekt.

Kiropraktoren sagde så i går, at lille manden er meget låst i højre side af nakken, så han skal op til kiropraktoren igen på tirsdag, jeg håber virkelig, at han kan rette ham op, så vi kun har den hårde mave at forholde os til, som jo er blevet meget bedre på aff.middel.

Min lille trold kom fuldt på flaske (Nutramigen) 4 uger gammel, da jeg havde haft 2 x brystbetændelse med høj feber (40,3) og besvimmelser tilfølge. Jeg kunne ikke være der ordentlig for min lille søn med så høj feber ved så ofte BB, så jeg fik stoppiller af min læge, så jeg var sikker på at mælken stoppede helt.

/Winnie

Det lyder da også som en hård omgang med indlæggelse

Elias er begyndt at få gang i maven. Han får 2 ml lactulose morgen og aften og så giver jeg syrnet mme. Lægen sagde til mig at han helst ikke ville give movicol da det mest blev brugt til voksne. Tror bare at han var tilhænger af lactulose.... Nu har elias så bare mega meget rumlen i maven, håber at det er et tegn på at hans tarme er begyndt at arbejde mere

Kiropraktor har vi også overvejet. Vi går jo som sagt også til zoneterapeut men er lidt i tvivl om hvor meget det hjælper. Men nu fortsætter vi, det kan jo være at det hjælper på sigt

Håber snart at din lille skat får det bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

-Sigrid-

kekp skriver:

Er glad på dine vegne over at din lille nete er stille og rolig, nyd det endelig

Ja, det gør vi også 

Anmeld

4. marts 2012

Møn-Mor

kekp

Ja det er var ikke sjovt med sådan en indlæggelse.

Lægen på sygehuset sagde, at de praktiserende læger ofte ikke har så stor erfaring/viden om, at der findes Movicol junior og i så fald ikke så erfarende i doseringen heraf. Så vi fik udleveret en tid til telefonkonsultation om 14 dage ved sygehusets læge, så vi kunne følge op på doseringen.

Men nu ved du i hvert fald, hvis han døjer med med luft i maven fortsat, at det kan være Laktulosen .

Også rigtig god bedring med din lille mand

Anmeld

4. marts 2012

kekp

Carl-Emil's mor skriver:

Øv øv øv øv hvor er det dog surt håber virkelig snart jeres charmetrold er i bedring så I kan få en smertefri og glad hverdag... Jeg synes mange i denne gruppe snakker om skrigeturer - hvordan opleves de?? Kommer helt i tvivlOm jeg er for " cool " omkring hvis han græder:/

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan man opfatter de smås skrigeture. 

Herhjemme skriger elias ikke konstant i flere timer. Han har sine urolige timer især om aftenen. Her kan han ikke finde ro og skriger fordi han er overtræt. Når han så endelig er ved at falde i søvn får han mavekneb og vågner igen pga. det og er så ked af det. Sådan kan det godt stå på nogle timer om aftenen og nogengange også natten.

Om dagen er han ikke ligeså ked, men har selvfølgelig også mavekneb der og kan også godt have nogle stunder hvor han er utilfreds uden jeg lige ved hvorfor. Tror bare at det kammer over om aftenen fordi dagens indtryk skal fordøjes.

Anmeld

4. marts 2012

Mussen2

Pyha, det lyder som nogle hårde skrigeture i døjer med. Jeg ar kun oplevet mild form gor mavekneb, hvilket man nok ikke helt undgår. Kender i biogaia dråber?

Anmeld

5. marts 2012

kekp

Mussen2 skriver:

Pyha, det lyder som nogle hårde skrigeture i døjer med. Jeg ar kun oplevet mild form gor mavekneb, hvilket man nok ikke helt undgår. Kender i biogaia dråber?

Jeg har overvejet at prøve dem. Lige nu holder jeg bare lidt pause i alt det jeg efterhånden har prøvet. Synes snart at jeg har vært igennem det hele, så nu har jeg bestemt mig for at vi kører zoneterapibehandlingerne færdige og ser om det hjælper. Hvis de ikke gør det, så må jeg tage den derfra, og se om vi så skal prøve noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.