Kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.008 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

kekp

Øv så fik vi dommen. Elias har kolik 

Havde en rigtig dårlig nat i nat hvor han bare skreg og skreg og var helt utrøstelig, så bestemte mig for at jeg ville tage ham til en børnelæge som kunne tjekke ham 100 % igennem. Der var jeg så idag og han kunne konstatere at han er helt fin og rask, hvilket jo er godt, men døjer med det umodne tarmsystem, så den eneste diagnose han kunne give var kolik. 

Er på en måde lettet fordi han jo trods maven er sund og rask, men på den anden side bare så ked af vi skulle være de "heldige" vindere af kolik det er så hårdt med en baby som bare ikke kan trøstes, og det gør så ondt at se at han har så mange smerter i den mave.

Ved ikke lige hvad jeg vil med dette indlæg. Skulle bare lige ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Malene76

Åh gud det gør mig ondt! Vi bøvler jo selv med Felix der har det skidt og tager nogle gevaldige skrigeture. Vi har gået til zoneterapeut og det hjalp mens vi fik behandlingerne. Efterfølgende da behandlingerne var slut, var vi tilbage til skrigturene. Det er så¨ubeskriveligt hårdt og der er ikke det man ikke vil gøre for at sønnen får det bedre. Vi er nu begyndt at få behandlinger af en gammel kollega som er kranio sekral terapeut. Hun sagde han var skæv i nakken og i bækkenet og det kunne hun sagtens ordne. Jeg er vild med den behandling fordi den er så blid i modsætning til eks. kiropraktorbehandlinger. Vi synes allerede vi kan mærke en forbedring efter behandlingen i går. Vi skal afsted igen på tirsdag. Behandleren fortalte at hun lige havde afsluttet et behandlingsforløb for en pige på Felixs alder og hun var blevet en helt anden glad og veltilpas baby. Jeg kan varmt anbefale det. Jeg synes du skal overveje at kontakte sådan en behandler, da jeg synes det er er lidt for nemt at kalde det kolik og at det går over. Vi fik godt nok ikke kolik diagnosen men vi fik at vide at det ville gå over efter en tre måneders tid! Det er da alt for lang tid for mig at vente mens Felix har ondt, det kan jeg slet ikke have, derfor er vi i gang emd at prøve om der er en alternativ behandler der kan hjælpe os. Kender også en som havde stor glæde af kiroprakter-behandlinger, det er jo bare at finde det man er til. 

Rigtig god bedring til Elias, masser af medfølende tanker fra en der ved hvordan det er.

KH Malene 

Anmeld

2. marts 2012

CmarianN

Ih hvor er jeg ked af det på jeres vegne :-(

Kender til skrigturene, men skal ikke beklage mig, da det her er blevet bedre med tiden. 

Du har sikkert hørt det mange gange, men zoneterapi har jeg flere veninder der har haft gavn af. 

Håber på det bedste for jer og lillemanden...

Medfølende tanker og knus fra Mynthe og jeg!!

Anmeld

3. marts 2012

kekp

Malene76 skriver:

Åh gud det gør mig ondt! Vi bøvler jo selv med Felix der har det skidt og tager nogle gevaldige skrigeture. Vi har gået til zoneterapeut og det hjalp mens vi fik behandlingerne. Efterfølgende da behandlingerne var slut, var vi tilbage til skrigturene. Det er så¨ubeskriveligt hårdt og der er ikke det man ikke vil gøre for at sønnen får det bedre. Vi er nu begyndt at få behandlinger af en gammel kollega som er kranio sekral terapeut. Hun sagde han var skæv i nakken og i bækkenet og det kunne hun sagtens ordne. Jeg er vild med den behandling fordi den er så blid i modsætning til eks. kiropraktorbehandlinger. Vi synes allerede vi kan mærke en forbedring efter behandlingen i går. Vi skal afsted igen på tirsdag. Behandleren fortalte at hun lige havde afsluttet et behandlingsforløb for en pige på Felixs alder og hun var blevet en helt anden glad og veltilpas baby. Jeg kan varmt anbefale det. Jeg synes du skal overveje at kontakte sådan en behandler, da jeg synes det er er lidt for nemt at kalde det kolik og at det går over. Vi fik godt nok ikke kolik diagnosen men vi fik at vide at det ville gå over efter en tre måneders tid! Det er da alt for lang tid for mig at vente mens Felix har ondt, det kan jeg slet ikke have, derfor er vi i gang emd at prøve om der er en alternativ behandler der kan hjælpe os. Kender også en som havde stor glæde af kiroprakter-behandlinger, det er jo bare at finde det man er til. 

Rigtig god bedring til Elias, masser af medfølende tanker fra en der ved hvordan det er.

KH Malene 

Vi går til zoneterapeut med ham. Jeg ved ikke rigtig om det har haft den store effekt, men han nyder det når han ligger der og får nusset fødderne, så det er det hele værd

Jeg har også overvejet kiropraktor. Det anbefalede den børnelæge mig som vi var hos igår. Så det kan være at jeg prøver det. Man er jo villig til at prøve det hele for at han skal få det bedre.

Heldigvis ser det ud til at hans mave er blevet lidt bedre mht. afføring. Han kommer af med det nu, så det er mest luften i maven der generer ham.

Håber bare sådan at det er rigtigt at det går over når han er omkring 3 måneder.

Anmeld

3. marts 2012

kekp

CmarianN skriver:

Ih hvor er jeg ked af det på jeres vegne :-(

Kender til skrigturene, men skal ikke beklage mig, da det her er blevet bedre med tiden. 

Du har sikkert hørt det mange gange, men zoneterapi har jeg flere veninder der har haft gavn af. 

Håber på det bedste for jer og lillemanden...

Medfølende tanker og knus fra Mynthe og jeg!!

Tak

Ja jeg håber at zoneterapien snart giver lidt pote. Vi har været afsted 2 gange og skal igen på tirsdag. Han er ikke så forstoppet mere men ved ikke om det er zoneterapien, eller om det er fordi jeg har skiftet MME. Giver ham halv NAN HA og halv grøn allomin. Men det er også lige meget bare der er noget der hjælper

Anmeld

3. marts 2012

-Sigrid-

Jeg kender ikke til det der med en utrøstelig baby (hvor heldig er det tilladt at være), men jeg håber at din lille Elias snart får det bedre, det må være SÅ hårdt 

Anmeld

3. marts 2012

Møn-Mor

Jeg føler med dig!!!!

Jeg er også en heldig vinder af et "kolik"-barn - jeg skriver kolik i anførelsestegn, da jeg mener, at kolik er betegnelsen på et barn med faste daglige skrigeture, men ikke så  meget fordi det præcis stammer fra maven.

Min lille dreng har to problematikker. Han var indlagt i uge 8 på børneafd. med kraftig forstoppelse, der havde givet ham blodige lortebleer (ret meget blod). Han blev sat på Laktulose, som i torsdags, da vi var til kontrol, blev skiftet ud med Movicol junior, da Laktulosen gav/giver ham luft i maven.

Han har så ydermere været til zoneterapi (svigermor er zoneteratpeut) og kranio sakral terapeut, men vi synes alligevel vi ville tage ham en tur til kiropraktor, da hverken zone el. sakral har haft den helt store effekt.

Kiropraktoren sagde så i går, at lille manden er meget låst i højre side af nakken, så han skal op til kiropraktoren igen på tirsdag, jeg håber virkelig, at han kan rette ham op, så vi kun har den hårde mave at forholde os til, som jo er blevet meget bedre på aff.middel.

Min lille trold kom fuldt på flaske (Nutramigen) 4 uger gammel, da jeg havde haft 2 x brystbetændelse med høj feber (40,3) og besvimmelser tilfølge. Jeg kunne ikke være der ordentlig for min lille søn med så høj feber ved så ofte BB, så jeg fik stoppiller af min læge, så jeg var sikker på at mælken stoppede helt.

/Winnie

Anmeld

4. marts 2012

Carl-Emil's mor

Øv øv øv øv hvor er det dog surt håber virkelig snart jeres charmetrold er i bedring så I kan få en smertefri og glad hverdag... Jeg synes mange i denne gruppe snakker om skrigeturer - hvordan opleves de?? Kommer helt i tvivlOm jeg er for " cool " omkring hvis han græder:/

Anmeld

4. marts 2012

kekp

-Sigrid- skriver:

Jeg kender ikke til det der med en utrøstelig baby (hvor heldig er det tilladt at være), men jeg håber at din lille Elias snart får det bedre, det må være SÅ hårdt 

Er glad på dine vegne over at din lille nete er stille og rolig, nyd det endelig

Anmeld

4. marts 2012

Møn-Mor

Troldens skrigeturer starter 15-20 min efter madtid og det kan så vare 1-2 timer, hvor man må gå rundt med ham med maven på armen og vugge, vugge, vugge - gå skal jeg gøre for stå jeg stille så skriger han igen.

I perioder har han kun sovet 3-3½ time fra 9 morgen til 22.30 aften, det er jo alt for lidt for sådan et pus.

P.t. sover han noget mere om dagen, men er stadig utrøstelig/skrigende om eftermiddagen/aftenen.

/Winnie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.