Hvornår kunne i med foranliggende moderkage mærke liv???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.956 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

projekt-ønskebarn

Som overskriften lyder så kunne jeg godt tænke mig at høre nogle erfaringer på nogle der ligesom mig, har en foranliggende moderkage og derfor mærker liv senere end andre?

Jeg går ind i uge 21 på mandag og har endnu ikke mærket rigtig liv og længes sådan efter det 

Hvornår kunne i andre mærke det?

Knus og go´ weekend 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

CaWi

Jeg var til jordmoder en uges tid inden jul, og beklagede mig over stadig ikke at have mærket liv. Jeg var i uge 20 og har også foranliggende moderkage. Det var meget svært for mig, da alle veninderne havde kunne mærke fra omkring uge 17. Hun sagde jeg skulle tage det stilleog roligt, da den lille jo lige skulle være lidt stærkere, for at kunne sparke så hårdt, at det ville kunne mærkes gennem moderkagen. Blev jeg urolig efter et par uger mere, kunne jeg bare ringe og få en tid, så jeg kunne komme op og høre hjertelyden.

Men to dage efter at jeg havde været deroppe, begyndte sparkene så småt. Så tror bare du skal væbne dig med tålmodighed (ved godt det er lettere sagt end gjort)  Men ellers ring til din jordmoder og fortæl om din bekymring, så du måske kan komme op og få hørt hjertet. Så har man da i hvert fald ro på et lille stykke tid ekstra.

Anmeld

2. marts 2012

Annette1985

Hej

Jeg er 21 uger henne i dag og jeg har mærket liv i ca. 3 uger nu  <3 <3 <3

Men jeg er usikker på om jeg har mærket det før for det er VIRKELIG meget sammenligenligt med alm. maverumlen.. Såe, måske det bare ikke er gået op for dig endnu

I starten, var det nemmere at mærke når baby kunne sparke imod noget, så læg hånden på maven og pres let, så kan det være nemmere at mærke.

KH Annette

Anmeld

2. marts 2012

maria_wlt

Jeg var i uge 20-21 med begge før jeg mærkede noget OVERHOVEDET 

Ud af det blå sparkede de.. Et lille puf uderst på mavsen

Anmeld

2. marts 2012

wmillapigenw

jeg har også foreliggende moderkage, og jeg mærkede ham første gang i 17+ og så gik der en ugestid før jeg mærkede ham igen og fra 19+ begyndte jeg at mærke ham dagligt!

Anmeld

2. marts 2012

malo

projekt-ønskebarn skriver:

Som overskriften lyder så kunne jeg godt tænke mig at høre nogle erfaringer på nogle der ligesom mig, har en foranliggende moderkage og derfor mærker liv senere end andre?

Jeg går ind i uge 21 på mandag og har endnu ikke mærket rigtig liv og længes sådan efter det 

Knus og go´ weekend 

Omkring uge 22-23 i min første graviditet. Men lige pludselig er det der!

Anmeld

2. marts 2012

sofiell89

Knus og go´ weekend 

Jeg har også foran liggende moderkage. Og lå jeg på maven kunne jeg mærke hende fra uge 17+ (men meget svagt). Tror jeg var 22+1 da jeg mærkede hende udenpå, med spark der fik maven til at hoppe. Og siden den dag har jeg mærket hende dagligt
Men jeg var også utålmodig da jeg har en veninde der er 4uger efter mig, og både hende og kæresten havde mærket deres barn før jeg selv mærkede vores.

Anmeld

2. marts 2012

lio

Jeg har foranliggende moderkage og mærkede 1. gang liv/bobler i uge 18. (meget kort) regelmæssige spark og bevægelser mærkede jeg fra uge 23 ca.

er 25+0 idag og igår mærkede jeg hikke.

Anmeld

2. marts 2012

Team Putte

Knus og go´ weekend 

Jeg har foranliggende moderkage og jeg mærkede liv lige omkring uge 21

Så tror ik du har så længe igen! Hæng i og bebs skal nok begynde at sparke

Anmeld

2. marts 2012

Mor til matilde og gustav

uge 26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.