Jeg vil ikke ha passet mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.345 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Anonym trådstarter

Mit barn er 6 mdr, og min kæreste vil rigtig gerne lave noget Uden vores barn. Men vi ser ikke vores forældre/søskende/venner særlig tit, så de kender ikke rigtig vores barn. Så har det VIRKELIG svært ved at skulle overlade ham til andre. Men min kæreste kan ikke forstå at jeg ikke vil ha vores barn passet. 

Har svært ved at stole på folk, og " tør" ikke overlade min søn til dem, hvordan får jeg min kæreste til at forstå mig????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Malthes mor

Anonym skriver:

Mit barn er 6 mdr, og min kæreste vil rigtig gerne lave noget Uden vores barn. Men vi ser ikke vores forældre/søskende/venner særlig tit, så de kender ikke rigtig vores barn. SP har det VIRKELIG svært ved at skulle overlade ham til andre. Men min kæreste kan ikke forstå at jeg ikke vil ha vores barn passet. 

Har svært ved at stole på folk, og " tør" ikke overlade min søn til dem, hvordan får jeg min kæreste til at forstå mig????

Jeres samliv sammen - uden barn, er også rigtig vigtig. Kan et par timer i starten ikke hjælpe, så du kan få tillid til dem, som skal passe jeres barn?

Anmeld

1. marts 2012

lycly

Du skal bare stå fast ved din mening . Hvis du ikke er tryg ved at få dit barn passet, så skal du ikke gøre det. Det er ikke sikkert du kan få ham til at forstå det, ved ikke lige hvad du kan gøre, andet end at forklare ham hvordan du har det .

Anmeld

1. marts 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Mit barn er 6 mdr, og min kæreste vil rigtig gerne lave noget Uden vores barn. Men vi ser ikke vores forældre/søskende/venner særlig tit, så de kender ikke rigtig vores barn. Så har det VIRKELIG svært ved at skulle overlade ham til andre. Men min kæreste kan ikke forstå at jeg ikke vil ha vores barn passet. 

tjaa et eller andet sted kan jeg desværre godt forstå ham.. Ville da selv som partner føle mig både MEGET tilsidesat og ret såret hvis jeg ikke kunne få bare en dag med min kæreste en gang imellem uden barn ( jeg ved godt at man hverken kan forvente det på ugenlig eller månedlig basis, men en gang imellem) for jeg tror på at man dræber sit forhold hvis man aldrig tilbringer tid med sin partner uden børn.

Anmeld

1. marts 2012

Zeus

jydeinden skriver:

tjaa et eller andet sted kan jeg desværre godt forstå ham.. Ville da selv som partner føle mig både MEGET tilsidesat og ret såret hvis jeg ikke kunne få bare en dag med min kæreste en gang imellem uden barn ( jeg ved godt at man hverken kan forvente det på ugenlig eller månedlig basis, men en gang imellem) for jeg tror på at man dræber sit forhold hvis man aldrig tilbringer tid med sin partner uden børn.

Sådan ville jeg også have det..

Vi ville ikke undvære vores alene-tid uden børn, hvor vi kan få lov til bare at være kærester, og ikke mor og far 

Anmeld

1. marts 2012

L&V

jydeinden skriver:

Helt enig.. Det er jo os sund læring for barnet for før eller siden bliver i jo nødtil at sku undvære hinanden også ville det måske være rart at det var afprøvet og ikke lige endt i seprations angstfacen

Anmeld

1. marts 2012

Maja_4000

Jeg vil heller ikke have vores datter passet af nogle som ikke kender hende .. Det kan min kæreste heller ikke forstå  Det er kun hendes mormor og morfar eller gudfar (hendes fars bror) som har passet hende .. Men vi ser dem så også TIT

Kan I ikke tilbringe noget mere tid sammen med familie/venner så du kan blive tryg ved det ? (:

Anmeld

1. marts 2012

modesty

Anonym skriver:

Hvis han kun er 6 mdr. forstår jeg dig godt. Min dreng er 4,5 mdr. og jeg vil KUN have ham passet af mine forældre, som har været MEGET sammen med ham. Hvis han ikke kendte dem rigtig godt, ville jeg ikke bryde mig om at de skulle være alene med ham. 

Din kæreste må være lidt tålmodig. I skal nok få jeres kærestetid tilbage. Han kan ikke forvente at du skal have det fint med at jeres dreng skal være alene med folk han ikke kender så godt når han ikke er ældre.

Anmeld

1. marts 2012

Fenja09

Jeg synes du skal finde en der står jer rimelig nær til at passe ham et par timer - bare til at starte med og så øge det lidt efter lidt. Vores datter er også 6 måneder og jeg lader bestemt heller ikke hvem som helst passe hende, heller ikke selvom det er gode venner.

Synes du skal prøve at fortælle kæresten, at i bliver nødt til at tage det i små etaper, for at du kan følge med følelsesmæssigt. Det er svært at lade sit barn passe de første mange gange og det er helt naturligt.

/Fenja

Anmeld

2. marts 2012

(august)

Kan helt klart godt forstå dig og havde/har det på samme måde, jeg kan heller ikke lide at få vores barn passet. Jeg synes det vigtigste er at finde nogle som både du og dit barn er trygge ved at passe. Jeg tror vores ældste datter var ca. 2 mdr da hun blev passet første gang og det var kun 1-2 timer, bare så manden og jeg kunne tage en tur på mc.  Vores yngste datter er allerede blevet passet i 2 timer og hun er kun 6 uger. Ens for begge gange er at det er mormor og morfar som passer, da det er dem som jeg er tryggest ved passer så små børn.

Så synes helt klart i skal have tid sammen alene, men det er vigtigt du har det godt med det, så du kan koncentrere dig om kæresten og jeres tid sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.