Min på 5 har ind i mellem sådanne perioder.
Her handler det om mange forskellige ting, den ene som du selv er inde på er at man ikke gider gå, men også et behov for at blive nusset om, og problemer i børnehaven.
Her er det for det meste den sidste, drenge køre jo meget magtkampe med hinaden, og i de perioder hvor de lige skal prøve lederen af gruppen af, står min altså af hesten, og har absolut ikke spor lyst tilæ at komme i BH, så helere side hele dagen i hans seng, jeg forstår ham nu godt, for det er gerne ham kampene går ud over (ikke ham alene) det sjove ved det er at han trods alt alligevel havner i midten af heakiet.
Men nogle gange har de små altså også bare brug for en hviledag, hvilket jeg bestemt mener der skal være plads til (så vit muligt) jeg har ikke dårlig samvittighed over at skulle pjække fra job 2 3 gange årligt til fordel for at pleje mit barns behov for nærhed og kontakt, og det har jeg ikke fordi det er mine børn der skal pleje mig når jeg bliver gammel, og til den tid vil jeg gerne at de har lært at man tager sig af hinanden, jeg vil gerne kunne tillade mig at forlange at de bare en gang i mellem bruger tid på mig, lige så er velvære = at man får en bedre indlærings evne, hvilket samfundet helt klart har en interasse i.
Mine unger er nu heller ikke bange for lægen, den store har ellers haft sin oplevelse med sygehuset, da han har haft brækket et ben, hvilket selv sagt er meget smærtefuldt. Jeg er kun glad for at de ikke er bange, det er SÅ vigtigt at de fra helt små tør søge hjælp,m og har tillid til at lægerne kan hjælpe, også selv om at de godt ved det måske ikke er så behageligt igen, ellers vil de få store problemer som voksne, tag fx kræft, hvis de har problemer og ikke tør gå til lægen før de på det nærmeste er døden nær, der er det altså bare forsent, så endlig lad hende være glad for lægen og vær glad for at hun er glad.
Nu kan jeg ikke fornemme af dit indlæg om du er urolig for hende (altså virklig serriøst mener hun ER hypokonder) er det tilfældet syntes jeg du skal bede om at få en henvisning til børnepsyk af hendes læge. ER hun syg (hypokonderri er også en sygdom) så kan der gøres noget ved det, jo før jo bedre, det er ikke sikkert hun kan gøres helt rask, men kan man via teapi fjerne bare en tiende del af det, vil det være en hjælp fot hende når hun bliver større.
Når min har de perioder, væksler jeg mellem at tage ham alvorligt og være ligeglad, jeg forsøger altid at spørge ind til hvad hans problem entligt er (det er jo heldigvis ret nemt at se om det de siger er fysisk, virkelig også er fysisk) Viser det sig at være problemer i børnehaven, forsøger jeg at hjælpe ham til at afhjælpe problemerne, fx ved at foreslå ham at holde sig fra den/de som volder ham besvær, foreslår ham at lege med en af de andre drenge (en af dem jeg ved han fungere godt med) og samtidig siger jeg, når jeg aflevere at jeg har sagt sådan og sådan, ikke fordi jeg beder dem om at holde ham i ørene, men fordi de skal vide at han føder at der er problemer med et eller flere børn, så de har en chance for at gribe ind. Er det fordi han har ekstra brug for kontakt fra mig af; der er jeg meget konsekvent, det er 100% mig der bestemmer om han får lov at få en dag hjemme eller ej, det foregår på mine primisser, til gengæld bliver han gerne stille alene med mor kontakt i udsigt fra han kommer hjem fra børnehave (børnehaven er trods alt hans arbejde, og man skulker altså ikke bare fordi man ikke gidder, slet ikke så små børn, for de har ikke en chance for at styre pjæk) samtidig henter jeg gerne lidt tidligere de dage... altså lætter hans dag, forsøger at gå hams behov imøde, uden at lære ham at man bare kan gøre hvad der passer en. Det er gerne i den sammenhæng jeg er ligeglad, altså... det kan bare ikke nytte noget, du skal i børnehave, diskutere han så vidre, er jeg kold i rumpetten.
Bække dele virker rimeligt på min knægt... der skal du nok finde dine egne metoder, snak er altid godt, men der ud over, hvad er dine holdninger og hvor går din granse, samt hvad har du mulighed for? Jeg er bare på barsel, så for mig er det nemt nok at hente tidligere eller give en fridag, men sådan er det jo ikke for alle. Så set dine metoder efter din holdning, og dine mulighedder.
Anmeld