kagefyld ! (hjælp kagekwinder !!!) :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Dianaaa

Månsson skriver:

Til min datters dåb fik vi det her, det var rigtig lækkert

1 tung chokoladebund med ekstra hele chokostykker
1 lyse og lette vaniliebunde
1 lag chokolade ganache
1 lag hindbær moussekert

MUMS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Zafir

Dianaaa skriver:

ok tak, det lyder også som en lækker opskrift.

pisker du bare det hele sammen altså fløde,flødeost,flormelis og vanillie,  eller skal man først piske fløden og så det andet i? jeg er altså lidt af en spade i et køkken nogengange og kan smadre selv den nemmeste opskrift på få sekunder. så skal da lige være sikker  

Nåååeee hehe... Altså ja - jeg pisker fløden til flødeskum (med de søde ting i) også vende de to ting sammen. - også til sidst hindbæren i.

Sorry

Anmeld

1. marts 2012

Dianaaa

Zafir skriver:

Nåååeee hehe... Altså ja - jeg pisker fløden til flødeskum (med de søde ting i) også vende de to ting sammen. - også til sidst hindbæren i.

Sorry

det er helt okay

tak for hjælpen jeg skynder mig at skrive opskriften ned hehe 

Anmeld

1. marts 2012

L&V

Dianaaa skriver:

MUMS

Mega mums siger jeg dig

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

Dianaaa skriver:

det er helt okay

tak for hjælpen jeg skynder mig at skrive opskriften ned hehe 

Super

Anmeld

1. marts 2012

Ansemusen

Zafir skriver:

Jeg laver en husblas variant hvor jeg koger indbær ligesom dot skriver. Så putter jeg 5-6 blade husblas i, mens det er varmt.

Så laver jeg en creme af 1 neutral flødeost (den fra aldi for det meste), flødeskum, flormelis og vanilie

Når hindbærmassen er kølet af, uden at være stivnet, så vender jeg begge dele sammen med og fordeler det i kagen. Så stivner det i kagen...

Det smager KANON

Bruger du ikke den med græsk youghurt og husblas mere? Den bruger jeg altid, når jeg laver bærmousse - den er så god  Bliver den mere fast med flødeosten?

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

Ansemusen skriver:

Bruger du ikke den med græsk youghurt og husblas mere? Den bruger jeg altid, når jeg laver bærmousse - den er så god  Bliver den mere fast med flødeosten?

Det gør ejg også Nogengange bruger jeg ikke flødeskum, men ost og yougurt...
Det bliver bare ENDNU bedre med flødeost

Anmeld

1. marts 2012

Ansemusen

Zafir skriver:

Det gør ejg også Nogengange bruger jeg ikke flødeskum, men ost og yougurt...
Det bliver bare ENDNU bedre med flødeost

Bytter du så bare den græske youghurt ud med flødeost og så ellers samme fremgangsmåde? For jeg synes den med græsk godt kan være lidt for flydende til kager, som skal overtrækkes. Så kunne måske være godt med flødeost alligevel?

Anmeld

1. marts 2012

Kløver

Når jeg laver bærmousse, bruger jeg opskriften herindefra med fløde og bær. Ved jordbær gælder det om at dræne dem godt. Jeg snyder lidt og bruger lidt ekstra bær, så jeg ikke mister for meget når de er drænet, og tror det kunne give et godt pift med lidt limesaft i. Tænker også en lækker svampet chokoladekage kunne være lækker med mousse i midten, selv prøvet passions mousse, limemousse med succes, Men tænker en ananas eller mango mousse også kunne være lækkert. Måske en bountycreme også kunne være lækker :-)

Se under kageklubben, der er en tråd i toppen kun til opskrifter og der er mange rigtig lækre, som er rimelig nemme at gå til

Flot kage du ellers har haft lavet

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

Ansemusen skriver:

Bytter du så bare den græske youghurt ud med flødeost og så ellers samme fremgangsmåde? For jeg synes den med græsk godt kan være lidt for flydende til kager, som skal overtrækkes. Så kunne måske være godt med flødeost alligevel?

Jæpz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.