kagefyld ! (hjælp kagekwinder !!!) :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.045 visninger
20 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Dianaaa

nu skal jeg igang med at lave en kage igen.igen. min onkel havde fødselsdag her d. 26 feb. kagen blev rigtig lækker, men fondanten drillede lidt efter jeg selv  havde farvet det, og så er jeg ikk specielt erfaren og har ikke alt det kageudstyr som jeg så godt kunne tænke mig. nå til sagen...

hvad for noget kagefyld klinger godt sammen? jeg tænkte at det skulle være noget der ikke er for sødt , så noget med frugt? har lavet jorbærmousse før men det gik helt i kage haha (total plat humor)

skal nemlig lave kage til en kammerat den 14. så kom med nogen ideer og gerne en lille opskrift, det ville være SÅÅ lækkert.

(ups blev lidt langt )

og et billede af min onkels fødselsdagskage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Dianaaa

ej, der sååå mange dygtige kagefolk herinde, slet ikke en der lige vil hjælpe mig? 

f.eks med hindbærfyld/mousse kald det hvad du vil

Anmeld

1. marts 2012

Team Putte

Dianaaa skriver:

ej, der sååå mange dygtige kagefolk herinde, slet ikke en der lige vil hjælpe mig? 

f.eks med hindbærfyld/mousse kald det hvad du vil

De vil ik ud med hemmelighederne!

Kom frisk de damer! Jeg er oz vildt nys over mulige gode smagskombinationer

Anmeld

1. marts 2012

Dot D

Den ser da rigtig fin ud, flotte lag

Jeg laver hindbærmousse sådan her:

Jeg tager frosne hindbær, som jeg giver et opkog i en gryde, derefter hælder jeg "grøden" i en skål med låg og sætter det på køl. Når det er helt koldt, så pisker jeg flødeskum med lidt flormelis(efter smag) HELT HELT stift, lige før smør  og deri vender jeg min hindbær"grød" stille og roligt...

God fornøjelse.....

Anmeld

1. marts 2012

Dianaaa

Team Putte skriver:

De vil ik ud med hemmelighederne!

Kom frisk de damer! Jeg er oz vildt nys over mulige gode smagskombinationer

åbenbart ikke

og de opskrifter jeg har fundet på nettet, har været for vanskelige og så er der bare såååååå mange forskellige måder at lave EN slags mousse/creme på, tror du jeg sidder og bliver forvirret .... JAA.

så er det bedre at spørge herinde på baby hvor der er en masse søde mennesker der lige kan hjælpe  

Anmeld

1. marts 2012

Dianaaa

Dot D skriver:

Den ser da rigtig fin ud, flotte lag

Jeg laver hindbærmousse sådan her:

Jeg tager frosne hindbær, som jeg giver et opkog i en gryde, derefter hælder jeg "grøden" i en skål med låg og sætter det på køl. Når det er helt koldt, så pisker jeg flødeskum med lidt flormelis(efter smag) HELT HELT stift, lige før smør  og deri vender jeg min hindbær"grød" stille og roligt...

God fornøjelse.....

tak. du kan tro jeg også bare øver mig på livet løs herhjemme,  er simpelthen blevet bidt af det , det er bare så hyggelig

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

Jeg laver en husblas variant hvor jeg koger indbær ligesom dot skriver. Så putter jeg 5-6 blade husblas i, mens det er varmt.

Så laver jeg en creme af 1 neutral flødeost (den fra aldi for det meste), flødeskum, flormelis og vanilie

Når hindbærmassen er kølet af, uden at være stivnet, så vender jeg begge dele sammen med og fordeler det i kagen. Så stivner det i kagen...

Det smager KANON

Anmeld

1. marts 2012

L&V

Dianaaa skriver:

nu skal jeg igang med at lave en kage igen.igen. min onkel havde fødselsdag her d. 26 feb. kagen blev rigtig lækker, men fondanten drillede lidt efter jeg selv  havde farvet det, og så er jeg ikk specielt erfaren og har ikke alt det kageudstyr som jeg så godt kunne tænke mig. nå til sagen...

hvad for noget kagefyld klinger godt sammen? jeg tænkte at det skulle være noget der ikke er for sødt , så noget med frugt? har lavet jorbærmousse før men det gik helt i kage haha (total plat humor)

skal nemlig lave kage til en kammerat den 14. så kom med nogen ideer og gerne en lille opskrift, det ville være SÅÅ lækkert.

(ups blev lidt langt )

og et billede af min onkels fødselsdagskage

Til min datters dåb fik vi det her, det var rigtig lækkert

1 tung chokoladebund med ekstra hele chokostykker
1 lyse og lette vaniliebunde
1 lag chokolade ganache
1 lag hindbær moussekert

Anmeld

1. marts 2012

Dot D

Dianaaa skriver:

tak. du kan tro jeg også bare øver mig på livet løs herhjemme,  er simpelthen blevet bidt af det , det er bare så hyggelig

Det er en evne kage - bageriet har. Én gang, og man er "fanget"

Anmeld

1. marts 2012

Dianaaa

Zafir skriver:

Jeg laver en husblas variant hvor jeg koger indbær ligesom dot skriver. Så putter jeg 5-6 blade husblas i, mens det er varmt.

Så laver jeg en creme af 1 neutral flødeost (den fra aldi for det meste), flødeskum, flormelis og vanilie

Når hindbærmassen er kølet af, uden at være stivnet, så vender jeg begge dele sammen med og fordeler det i kagen. Så stivner det i kagen...

Det smager KANON

ok tak, det lyder også som en lækker opskrift.

pisker du bare det hele sammen altså fløde,flødeost,flormelis og vanillie,  eller skal man først piske fløden og så det andet i? jeg er altså lidt af en spade i et køkken nogengange og kan smadre selv den nemmeste opskrift på få sekunder. så skal da lige være sikker  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.