Hvilken uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Camulla

Jeg blev færdig som pædagog sidste sommer, men har ikke lyst til arbejde som det. Jeg tog bare uddannelsen færdig, fordi så havde jeg den...

Det jeg virkelig kunne tænke mig at lave, er sådan noget hvor man laver skemaer, mødeplaner, andet administrativt arbejde, gerne på en skole el. lign. Men hvilken uddannelse kræver det? Nogle der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

come2

Camulla skriver:

Jeg blev færdig som pædagog sidste sommer, men har ikke lyst til arbejde som det. Jeg tog bare uddannelsen færdig, fordi så havde jeg den...

Det jeg virkelig kunne tænke mig at lave, er sådan noget hvor man laver skemaer, mødeplaner, andet administrativt arbejde, gerne på en skole el. lign. Men hvilken uddannelse kræver det? Nogle der ved det?

Jeg vil tro det er kontorassistent og så kan man jo bygge på uddannelsen bagefter

Anmeld

1. marts 2012

aarhusmor

Jeg ville tage en skolevejleder oven på, så kan du komme over i papirnusseriets afdeling
Men ellers ja, kontorassistent er jo det man er når man laver den slags opgaver

Anmeld

1. marts 2012

chael

Kontor arbejde, administration.

Når du har en uddannelse, kan du nøjes med at tage noget der hedder HGV, det er en 12 ugers skolegang mener jeg, hvor du så derefter kan søge en elevplads hvor du skal skal være 2 år og er herefter færdiguddannet

*Camilla

Anmeld

1. marts 2012

Camulla

chael skriver:

Kontor arbejde, administration.

Når du har en uddannelse, kan du nøjes med at tage noget der hedder HGV, det er en 12 ugers skolegang mener jeg, hvor du så derefter kan søge en elevplads hvor du skal skal være 2 år og er herefter færdiguddannet

*Camilla

Gud, er det rigtigt? Og elevpladsen er den med løn eller er det på SU? Vi har nemlig ikke råd til at sidde i vores hus, hvis jeg kommer på SU igen  

Anmeld

1. marts 2012

chael

Camulla skriver:

Gud, er det rigtigt? Og elevpladsen er den med løn eller er det på SU? Vi har nemlig ikke råd til at sidde i vores hus, hvis jeg kommer på SU igen  

Selve skole opholdet er vidst med su, men det er jo en meget kort periode.

Og ja elevpladser er med løn og er du over 25 år, så får du voksenelev løn

*Camilla

Anmeld

1. marts 2012

Camulla

chael skriver:

Selve skole opholdet er vidst med su, men det er jo en meget kort periode.

Og ja elevpladser er med løn og er du over 25 år, så får du voksenelev løn

*Camilla

Ved du hvor jeg kan læse noget generelt om uddannelsen? Kan kun finde noget info fra de forskellige skoler der udbyder uddannelsen, men kan ikke finde ud af om den findes i Aalborg? Og det er den jeg gerne vil læse om. Det er sikkert overordnet det samme, men alligevel... Gider ikke læse om uddannelsen i Odense...  

Anmeld

1. marts 2012

chael

Camulla skriver:

Ved du hvor jeg kan læse noget generelt om uddannelsen? Kan kun finde noget info fra de forskellige skoler der udbyder uddannelsen, men kan ikke finde ud af om den findes i Aalborg? Og det er den jeg gerne vil læse om. Det er sikkert overordnet det samme, men alligevel... Gider ikke læse om uddannelsen i Odense...  

Kan du ikke Google noget med HGV Ålborg eller sådan noget?

Og ellers så ring til en af voksenskolerne, VUC måske, det kan være der sidder en studie vejleder der ved mere end mig og kan hjælpe dig videre

Anmeld

1. marts 2012

K&S

Camulla skriver:

Har du en gymnasiel uddannelse? For så behøver du ikke HGV :-) 

Anmeld

1. marts 2012

Camulla

K&S skriver:

Har du en gymnasiel uddannelse? For så behøver du ikke HGV :-) 

Ja, jeg har en gymnasiel uddanelse. Hvad gør jeg så??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.