Han skal ikke døbes men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Muffin_girl

Sophie.Hammershøy skriver:

Hej med jer!

Jeg har termin til Juni, hvor  jeg skal ha' en lille dreng. Men har besluttet ikke at døbe ham.. Også tænkte jeg, om nogle af jer måske har holdt/hørt om en slags navngivnings fest i stedet?

Kunne være sjovt at få lidt tips måske, for vil stadig gerne holde fest for ham nemlig

Mange jeg kender har holdt navnefest.. Men hvad det går ud på er jeg faktisk ikke klar over..  

http://www.humanistisksamfund.dk/humanistiske-ceremonier/navnefest.html

http://altomboern.dk/node/528049

Jeg fandt lige det her til dig Hvis det kan bruges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Noahmor

Hej med jer!

Jeg har termin til Juni, hvor  jeg skal ha' en lille dreng. Men har besluttet ikke at døbe ham.. Også tænkte jeg, om nogle af jer måske har holdt/hørt om en slags navngivnings fest i stedet?

Kunne være sjovt at få lidt tips måske, for vil stadig gerne holde fest for ham nemlig

Noah er heller ikke døbt, men derfor skulle han da fejres alligevel.

Vi slog det sammen med min 30 års og inviterede til Brunch på restaurant.

Det var en rigtig hyggelig dag. 

Anmeld

4. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Vores søn er ikke døbt. Og det skal lillebror heller ikke.

Vi holdte i stedet en navngivningsfest. Der er ikke mange forskelle, bortset fra at man slipper for seancen i kirken.

Anmeld

4. marts 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Lige en spørgsmål fra en som ikke har prøvet at være til en navngivningsfest før.

Giver man som gæst gaver til barnet ved en navngivningsfest???

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

Hej med jer!

Jeg har været med til en navngivningsfest,  som egentlig var ganske meget som en barnedåb, bare uden kirken og med en lille seremoni før maden/festen.

Ved seremonien ble barnet præsenteret med fuldt navn, og så var der musikindslag (en stor kusine som spillede fløjte helt nydeligt) og digtoplæsning (famoren læste. Meget rørende).

Jeg tror, at I står ret frit til at gøre det akkurat sådan, som I synes det bliver bedst. Traditionerne er jo ikke nær så fasttømrede ved navngivninger som ved dåb.

Lykke til med den store dag!

Anmeld

8. marts 2012

maria_wlt

merethe skriver:

Lige en spørgsmål fra en som ikke har prøvet at være til en navngivningsfest før.

Ja det gør man..

Det er præcis det samme som emn dåb...man skal bare ikke i kirke.. 

Anmeld

8. marts 2012

katti24

merethe skriver:

ja da det gør man

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.