Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Hemmelig2009

Frk.S skriver:

Orv ja, det kan du da have ret i. Så har jeg misforstået det.

I så fald, så synes jeg det er meget sødt. Jeg tror stadig at din datter kommer til at stave sit navn mange gange, fordi det er et specielt navn. Men det skal du jo bare gøre op med dig selv om det er ok.

Selv er jeg ikke til alt for specielle navne.
Jeg har selv valgt et navn fra top-50 (ikke FORDI det var på top-50, men fordi det bare var dét) - jeg er lidt ligeglad med om der er mange der hedder det, for jeg synes det er et skønt navn.

Og jeg vil hellere have at min datter kommer til at hedde noget som mange hedder end hedde noget som hun skal stave gang på gang.

Men sådan er vi jo (heldigvis) så forskellige. Og hvis du er vild med navnet, skal du jo bare vælge det.

Det kan godt være hun kommer til det, men det er der så mange andre navne man også skal med - selv ret alm. navne.

Jeg er selv vokset op med et navn der kan staves med Ch eller K og synes ikke det er det store problem. Er glad for et navn som ikke er en masse betegnelse  Men ja, vi er heldigvis alle forskellige.

Hvis vi forelsker os i et top50 navn så bliver det det, men prøver helst at undgå et. 

Vores datter har et nemt og let at stave mellemnavn, hvis hun en dag heller vil bruge det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Hemmelig2009

lotchen skriver:

Vi brugte det navn vi havde tænkt på mens han stadig var i maven, så da han var født havde vi sagt det navn så mange gange, at han selvfølgelg ikke kunne hedde andet. Måske det skal være din taktik hvis du virkelig godt kan lide navnet og gerne vil have manden med på den? Hvisk ham det i øret når han sover, he he

Tror heller ikke han er så afvisende overfor det, vi snakker bare ikke  så meget navne endnu, det kommer når vi kender kønnet.

Jeg faldt bare over det og synes det var smadder sødt og ikke så brugt.

For 9 år siden, faldt jeg over navnet Tristan og synes det var fantastisk. Manden synes det var ok, men måske lidt for specielt, nu hedder hver 5. barn det jo  Lidt desværre  er ikke så meget til navne som er massebetegnelser. Ikke at der er noget galt med dem, der er mange søde navne i den kategori.

Anmeld

1. marts 2012

4kløver

Hemmelig2009 skriver:

Det kan godt være hun kommer til det, men det er der så mange andre navne man også skal med - selv ret alm. navne.

Jeg er selv vokset op med et navn der kan staves med Ch eller K og synes ikke det er det store problem. Er glad for et navn som ikke er en masse betegnelse  Men ja, vi er heldigvis alle forskellige.

Hvis vi forelsker os i et top50 navn så bliver det det, men prøver helst at undgå et. 

Vores datter har et nemt og let at stave mellemnavn, hvis hun en dag heller vil bruge det. 

jeg skal til tider også stave min. Og jeg hedder Bettina med 2 ter dansk og kedeligt..

Anmeld

1. marts 2012

Mor til Majbørn

Hemmelig2009 skriver:

altså mit navn ligger MEGET tæt op af 2 andre og meget normale navne - men det der med at stave det, er da ikke det helt store problem. Synes det er lidt overvurderet at se det, som et større issue.

Og det er heller ikke upassende eller 'mærkeligt' som f.eks. Rhodendronbusk (som nogen forsøgte at døbe deres barn, men det blev ikke godkendt) eller Stygge Skipper (som faktisk ER godkendt).

Navnet er da meget sød - ikke min stil - men jeg synes det passer rigtigt godt til Isabell

Anmeld

1. marts 2012

Frk.S

Hemmelig2009 skriver:

Ja, det er rigtig nok. Men der siger folk sikkert bare med K eller CH? Her skal hun sikkert stave det helt, samt sikkert også gentage det fordi folk ikke kender navnet. Men hvis du synes det er ok, så ER det OK!

Igen, vi er forskellige. Personligt synes jeg fx heller ikke min datter er en "massebetegnelse" bare fordi hun har et populært navn. Hun behøver ikke et unikt navn, for hun ER unik!

Du skriver selv ang. Tristan, som var et specielt navn for nogle år tilbage, men som der er mange der hedder nu. Et andet eksempel er Storm. Det kan være det samme gør sig gældende med Milou. Søde navne bliver bare ofte populære - selvfølgelig.

Nu skal du jo heller ikke forstå det som om, at jeg er imod navnet. Jeg nævnte det bare, fordi det var de tanker jeg selv gjorde mig, da vi skulle vælge navn. Fordi JEG ikke synes det skal være et navn der skal staves. Jeg bliver da også af og til spurgt og Freja er med Y eller J, og det er OK. Men jeg ville ikke have stavet det Freyja, som nogle gør (og NO OFFENCE til jer ) fordi så skulle jeg (og hende senere) altid fortælle at det var sådan det skulle staves.

Så, hvis du kan lide navnet, og kan få manden med på ideen, så synes jeg da klart i skal vælge det. Jeg synes det lyder sødt.

Anmeld

1. marts 2012

Hemmelig2009

Frk.S skriver:

Ja, det er rigtig nok. Men der siger folk sikkert bare med K eller CH? Her skal hun sikkert stave det helt, samt sikkert også gentage det fordi folk ikke kender navnet. Men hvis du synes det er ok, så ER det OK!

Igen, vi er forskellige. Personligt synes jeg fx heller ikke min datter er en "massebetegnelse" bare fordi hun har et populært navn. Hun behøver ikke et unikt navn, for hun ER unik!

Du skriver selv ang. Tristan, som var et specielt navn for nogle år tilbage, men som der er mange der hedder nu. Et andet eksempel er Storm. Det kan være det samme gør sig gældende med Milou. Søde navne bliver bare ofte populære - selvfølgelig.

Nu skal du jo heller ikke forstå det som om, at jeg er imod navnet. Jeg nævnte det bare, fordi det var de tanker jeg selv gjorde mig, da vi skulle vælge navn. Fordi JEG ikke synes det skal være et navn der skal staves. Jeg bliver da også af og til spurgt og Freja er med Y eller J, og det er OK. Men jeg ville ikke have stavet det Freyja, som nogle gør (og NO OFFENCE til jer ) fordi så skulle jeg (og hende senere) altid fortælle at det var sådan det skulle staves.

Så, hvis du kan lide navnet, og kan få manden med på ideen, så synes jeg da klart i skal vælge det. Jeg synes det lyder sødt.

Det er helt i orden  Mit navn er et Ch eller K, navn men ikke særligt brugt, så folk tror tit at det er Christina/Kristina eller andet i den stil og har valgt at se det som noget positivt, istedet for negativt.

På trods af at det ikke er særlig brugt endte jeg i klasse med en der hed det samme og endda stavet ens. Så jeg blev kaldt navnet og så begyndelsesbogstavet i efternavnet og hende det samme og synes det var S**** irriterende. Nok derfor jeg ikke er så vild med de mest brugte navne 

Freja er et super dejligt navn, mine forældres ene hund hed det og synes ikke det er så overbrugt og selvfølgelig er hun unik din datter. Det er min(e) børn også ligemeget hvad. Det er ikke fordi jeg som sådan mener at et unikt navn er lige med et ekstra unikt barn, gider bare ikke 5 i institutionen der hedder det samme.
Derfor får de også en mellemnavn som kan bruges, hvis de ønsker det.  Jeg er heller ikke til ekstra unødvendige bogstaver i navet, synes Freja - skal staves Freja, Freya eller evt. med i. 

Umiddelbart kan Milou, kun staves på 1 måde  

Anmeld

1. marts 2012

FrkZier

det hedder min gudfars hund - så for mig er det altså et hundenavn

Anmeld

1. marts 2012

Hemmelig2009

FrkZier skriver:

det hedder min gudfars hund - så for mig er det altså et hundenavn

Hehe... ja sådan er det jo nogle gange...men det kan også være svært ikke at ramme navne som også kan bruges til dyr.

Mille, Freja, Luna Lullu, My og Sally eller Ludvig, Sofus, Felix osv. 

Anmeld

1. marts 2012

Pigent

Hemmelig2009 skriver:

Hej

Jeg venter en lille til efteråret, har i forvejen en datter Isabell. Jeg ved endnu ikke hvad køn den lille i maven har, men kigger da på navne til den lille.

Den anden dag faldt jeg over navnet Milou og synes det er rigtig flot, det er godkendt som pigenavn.

Ville udtale det ligesom Malou, bare med i istedet for a.
Så hvad synes I om navnet?

Skal lige siges at jeg/vi ikker er så meget til top 50 navne og vores efternavn er ikke specielt dansk klingende. Plus vi har familie spredt ud over det meste af Europa.

Er ikke så vild med Milou og heller ikke Malou 
Isabell kan jeg godt lide, vil dog stave det Isabelle

Isabell og Melanie synes jeg passer godt sammen? 

Anmeld

8. marts 2012

Ciss

Hemmelig2009 skriver:

Hej

Jeg venter en lille til efteråret, har i forvejen en datter Isabell. Jeg ved endnu ikke hvad køn den lille i maven har, men kigger da på navne til den lille.

Den anden dag faldt jeg over navnet Milou og synes det er rigtig flot, det er godkendt som pigenavn.

Ville udtale det ligesom Malou, bare med i istedet for a.
Så hvad synes I om navnet?

Skal lige siges at jeg/vi ikker er så meget til top 50 navne og vores efternavn er ikke specielt dansk klingende. Plus vi har familie spredt ud over det meste af Europa.

Har ikke hørt det før, men det er da rigtig sødt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.