Hemmelig2009 skriver:
Det kan godt være hun kommer til det, men det er der så mange andre navne man også skal med - selv ret alm. navne.
Jeg er selv vokset op med et navn der kan staves med Ch eller K og synes ikke det er det store problem. Er glad for et navn som ikke er en masse betegnelse
Men ja, vi er heldigvis alle forskellige.
Hvis vi forelsker os i et top50 navn så bliver det det, men prøver helst at undgå et.
Vores datter har et nemt og let at stave mellemnavn, hvis hun en dag heller vil bruge det.
Ja, det er rigtig nok. Men der siger folk sikkert bare med K eller CH? Her skal hun sikkert stave det helt, samt sikkert også gentage det fordi folk ikke kender navnet. Men hvis du synes det er ok, så ER det OK! 
Igen, vi er forskellige. Personligt synes jeg fx heller ikke min datter er en "massebetegnelse" bare fordi hun har et populært navn. Hun behøver ikke et unikt navn, for hun ER unik! 
Du skriver selv ang. Tristan, som var et specielt navn for nogle år tilbage, men som der er mange der hedder nu. Et andet eksempel er Storm. Det kan være det samme gør sig gældende med Milou. Søde navne bliver bare ofte populære - selvfølgelig.
Nu skal du jo heller ikke forstå det som om, at jeg er imod navnet. Jeg nævnte det bare, fordi det var de tanker jeg selv gjorde mig, da vi skulle vælge navn. Fordi JEG ikke synes det skal være et navn der skal staves. Jeg bliver da også af og til spurgt og Freja er med Y eller J, og det er OK. Men jeg ville ikke have stavet det Freyja, som nogle gør (og NO OFFENCE til jer
) fordi så skulle jeg (og hende senere) altid fortælle at det var sådan det skulle staves.
Så, hvis du kan lide navnet, og kan få manden med på ideen, så synes jeg da klart i skal vælge det. Jeg synes det lyder sødt. 
Anmeld