Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Hemmelig2009

Hej

Jeg venter en lille til efteråret, har i forvejen en datter Isabell. Jeg ved endnu ikke hvad køn den lille i maven har, men kigger da på navne til den lille.

Den anden dag faldt jeg over navnet Milou og synes det er rigtig flot, det er godkendt som pigenavn.

Ville udtale det ligesom Malou, bare med i istedet for a.
Så hvad synes I om navnet?

Skal lige siges at jeg/vi ikker er så meget til top 50 navne og vores efternavn er ikke specielt dansk klingende. Plus vi har familie spredt ud over det meste af Europa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Frk.S

Jeg synes det er meget sødt.

Men hvis du vil udtale de ligesom Malou kan jeg ikke forstå hvorfor det skal være med I. Hun vil med garanti komme til at skulle stave sit navn HVER gang. Hvis hun siger hun hedder Malou (udtale) vil folk helt sikkert stave det med A. Hvis de læser hendes navn, vil de sikkert ikke vide hvordan de skal udtale det.

Jeg synes du skal tænke over, at det kan blive træls for hende.

Anmeld

1. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Frk.S skriver:

Men hvis du vil udtale de ligesom Malou kan jeg ikke forstå hvorfor det skal være med I. Hun vil med garanti komme til at skulle stave sit navn HVER gang. Hvis hun siger hun hedder Malou (udtale) vil folk helt sikkert stave det med A. Hvis de læser hendes navn, vil de sikkert ikke vide hvordan de skal udtale det.

Det var lige nøjagtig det samme jeg ville skrive

Anmeld

1. marts 2012

lio

Frk.S skriver:

Jeg forstod det ikke som at det skulle udtales Malou, men som Malou, bare med i.

Anmeld

1. marts 2012

Hemmelig2009

Du udtaler det med I'et ikke A'et, mente mere hvordan trykket på navnet er.

MI-lou

Anmeld

1. marts 2012

klmf

Jeg går ud fra at når du skriver at det skal udtales ligesom Malou, så er det ikke med a-lyden? Men hvordan trykket på sidste stavelse skal lægges? (Så det blive Piluu eller hvordan jeg nu skal skrive det....)

Hvis du kan lide det, så gør det! Det er dit barn og dig der skal kunne lide det

Anmeld

1. marts 2012

Hemmelig2009

lotchen skriver:

Jeg går ud fra at når du skriver at det skal udtales ligesom Malou, så er det ikke med a-lyden? Men hvordan trykket på sidste stavelse skal lægges? (Så det blive Piluu eller hvordan jeg nu skal skrive det....)

Hvis du kan lide det, så gør det! Det er dit barn og dig der skal kunne lide det

Godt at du forstod mig  Miluu - bare stavet Milou...

Manden er ikke helt med på den endnu...synes bare det er et flot og dejligt navn og passer til Isabell også.

Det vil komme et "mellemnavn" på også. Det har den ældste også.

Anmeld

1. marts 2012

S.Maria

Jeg må indrømme at jeg ikke helt vidste om det var et pige eller drengenavn da jeg lige læste det. Det minder lidt om drengenavnet Milo. Jeg ville nok kalde hende Malou hvis det var mig der skulle vælge, syntes iøvrigt det er et sødt navn 

Anmeld

1. marts 2012

Frk.S

Laijona Äiti skriver:

Jeg forstod det ikke som at det skulle udtales Malou, men som Malou, bare med i.

Orv ja, det kan du da have ret i. Så har jeg misforstået det.

I så fald, så synes jeg det er meget sødt. Jeg tror stadig at din datter kommer til at stave sit navn mange gange, fordi det er et specielt navn. Men det skal du jo bare gøre op med dig selv om det er ok.

Selv er jeg ikke til alt for specielle navne.
Jeg har selv valgt et navn fra top-50 (ikke FORDI det var på top-50, men fordi det bare var dét) - jeg er lidt ligeglad med om der er mange der hedder det, for jeg synes det er et skønt navn.

Og jeg vil hellere have at min datter kommer til at hedde noget som mange hedder end hedde noget som hun skal stave gang på gang.

Men sådan er vi jo (heldigvis) så forskellige. Og hvis du er vild med navnet, skal du jo bare vælge det.

Anmeld

1. marts 2012

klmf

Hemmelig2009 skriver:

Godt at du forstod mig  Miluu - bare stavet Milou...

Manden er ikke helt med på den endnu...synes bare det er et flot og dejligt navn og passer til Isabell også.

Det vil komme et "mellemnavn" på også. Det har den ældste også.

Vi brugte det navn vi havde tænkt på mens han stadig var i maven, så da han var født havde vi sagt det navn så mange gange, at han selvfølgelg ikke kunne hedde andet. Måske det skal være din taktik hvis du virkelig godt kan lide navnet og gerne vil have manden med på den? Hvisk ham det i øret når han sover, he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.