Ny læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

åårh  ..

det er jo uden tvivl slet ikke nogen brugbar løsning - og det ved du også godt selv! selvfølgelig skal i have en lille familie..

det er en frygt du sagtens kan tage livet af med tiden og den rigtige hjælp

Nej ved godt det ikke er en holdbar løsning :/ nogen gange virker det bare som den mest overskuelige... Men tænker lidt.. Kan det evt være på grund af at jeg har kendt min læge så længe at jeg har sådan en angst... Altså at jeg føler han kender mig for godt efter hånden? Har aldrig været behandlet af en anden mandlig læge nogensinde :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Nej ved godt det ikke er en holdbar løsning :/ nogen gange virker det bare som den mest overskuelige... Men tænker lidt.. Kan det evt være på grund af at jeg har kendt min læge så længe at jeg har sådan en angst... Altså at jeg føler han kender mig for godt efter hånden? Har aldrig været behandlet af en anden mandlig læge nogensinde :s

tror bestemt det ville gavne dig at få en ny læge

Anmeld

1. marts 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

HVIS der er personale til det så har du faktisk KRAV på at få en anden læge/jordemoder med ved fødslen hvis du ikke føler dig tryg ved dem der tager imod...

men altså i hvert fald ved min fødsel var der kun jordemoder og en så en sundhedsplejerske der lige kom ind til allersidst for at hjælpe med at veje og måle ham... der er ikke særlige mange mandelige jordemødre så risikoen for det er en mand der tager imod dig er meget lille...

men undersøg hvordan forholdene er på det hospital du ønsker at føde på... tag op og snak med fødegangen og hør om procedure ved en fødsel om de altid har en læge med eller om der kun er jordemoder eller hvordan de gør..

HUSK der er frit hospitalsvalg i DK også ved fødsel

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

HVIS der er personale til det så har du faktisk KRAV på at få en anden læge/jordemoder med ved fødslen hvis du ikke føler dig tryg ved dem der tager imod...

men altså i hvert fald ved min fødsel var der kun jordemoder og en så en sundhedsplejerske der lige kom ind til allersidst for at hjælpe med at veje og måle ham... der er ikke særlige mange mandelige jordemødre så risikoen for det er en mand der tager imod dig er meget lille...

men undersøg hvordan forholdene er på det hospital du ønsker at føde på... tag op og snak med fødegangen og hør om procedure ved en fødsel om de altid har en læge med eller om der kun er jordemoder eller hvordan de gør..

HUSK der er frit hospitalsvalg i DK også ved fødsel

Ja men hvad så med narkose lægerne? :s Som min forlovede påpegede hvis man skulle syes så kunne det jo sagtens være en mand... Og ja så ender der alligevel en mand imellem benene på mig :s

Hvis jeg har det på præcis samme måde som jeg har nu, til den tid. Så er jeg bange for jeg smækker benene sammen og skriger af ham uanset hvor ondt jeg har

Anmeld

1. marts 2012

klmf

Jeg tænker bare, om ikke problemet følger med dig hvis du skifter læge? Tror da nærmere nogle sessioner ved en psykolog kunne gøre dig godt. Kan være vedkommende kan hjælpe dig til nogle redskaber til at håndtere dine tanker og følelser. For du kan gøre dig nok så mange tanker og forberede så meget som muligt, men hvis du får brug for lægefaglig assistance under eller efter fødslen så kan det jo ske, at pædiateren, anæstesien eller kirurgen er en mand... Og kan godt være man har KRAV (!) på at få en anden - men hvis der kun er de mandlige læger på arbejde, så er den jo ikke så meget længere.

Har du tænkt på hjemmefødsel? Kan være dine egne omgivelser kan give dig en anden ro?

Og så vil jeg lige tilføje, at når man føder - hold da op hvor er man bare på et kæmpe arbejde, så det er slet ikke sikkert du har tid og overskud til at bekymre dig om lægens køn til den tid

Anmeld

1. marts 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Er en hjemmefødsel ikke risikabel? Er der ikke mange ting der kan gå galt der?

Og de der ønskeseddeler er man sikker på at nogen overhovedet kigger på dem.. For ved at hos min forloves barns fødsel der var der intet af det de ønskede som gik som det skulle oO

Altså først om hjemmefødsler er farlige. Hvis du har haft en problemfri graviditet og alt tyder på at det hele er som det skal være så er det lige så sikkert som på sygehuset. Og du har hele tiden en jordemoder ved dig. Du er hjemme i trygge rammer. Og hvis noget går galt bliver du sendt på sygehuset. Du kan evt læse noget mere herinde om det. Der er en del der har valgt det. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig der hvor du bor men det er noget du kan snakke med din jm om.

Mht ønskesedlerne så er det self ikke altid de kigger på den. Men nogle steder har man med sikkerhed en jm til fødslen som man har snakket med før. Og ellers må du snakke ekstra meget med din jm. Og selv pointere til din fødsel at du har lavet den her ønskeseddel som du ønsker de respektere..

Anmeld

2. marts 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Ja men hvad så med narkose lægerne? :s Som min forlovede påpegede hvis man skulle syes så kunne det jo sagtens være en mand... Og ja så ender der alligevel en mand imellem benene på mig :s

Hvis jeg har det på præcis samme måde som jeg har nu, til den tid. Så er jeg bange for jeg smækker benene sammen og skriger af ham uanset hvor ondt jeg har

hvis du skal bruge en narkoselæge efterfølgende bliver du bedøvet helt... ellers er det jordemoderen der giver bedøvelse...

var i hvert fald hende der syede mine små ridser og også lagde den bedøvende creme på først...

så medmindre du revner hele vejen så tror jeg altså at det er jordemoderen selv der klarer det meste... netop for at man undgår alt for mange fremmede mennesker i en så følsom situation som en fødsel er... de er ikke flere end allerhøjest nødvendigt ad gangen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.