Stofbind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.915 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. marts 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Er der nogle der bruger stofbind?
Kan det anbefales?
Og hvilke mærker er gode?

Og så lige god weekend til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2009

Rasmine

Har ingen erfaring med det!
Og får det heller ikke.

Må man spørge hvorfor du vil til at bruge dem, pga. miljøet eller noget??

Synes selv det er noget stenalderagtigt/klamt?

Anmeld

27. marts 2009

Mumto3

Det er intet mindre end fantastisk!!!
Jeg havde ellers slet slet ikke troet at det var noget for mig. Jeg har det sådan at hvis jeg har haft en uheld, så smider jeg hellere mine trusser ud, end at stå og vaske et par med blod i.

Men følelsen af stofbind er bare SÅ meget bedre end plastik-engangsbind. Der er nogen gange hvor det er mest praktisk at have engangsbind med, men ejg kan næsten ikke holde det ud!!! Jeg fatter slet ikke at jeg har kunnet bruge almindelig bind i så mange år.

Jeg har dem fra Imse Vimse og er vildt glad for dem, men jeg har en veninde som ikke kan lide dem, og hun har nogle andre (kan ikke huske mærket) som hun synes er meget bedre. Men prøv at køb et par stykker af forskellige mærker, og så hvad du er mest til. (Hvis du vil prøve det)

Anmeld

27. marts 2009

Frederikke80

Mebach skriver:

Og får det heller ikke.

Det er faktisk ikke så meget bind men mere trusseindlæg jeg har overvejet at bruge.
Fordi jeg ofte får svamp når jeg bruger trusseindlæg, så tror jeg det ville være bedre at bruge dem af stof.

Anmeld

27. marts 2009

Frederikke80

Mumto3 skriver:

Det er intet mindre end fantastisk!!!
Jeg havde ellers slet slet ikke troet at det var noget for mig. Jeg har det sådan at hvis jeg har haft en uheld, så smider jeg hellere mine trusser ud, end at stå og vaske et par med blod i.

Men følelsen af stofbind er bare SÅ meget bedre end plastik-engangsbind. Der er nogen gange hvor det er mest praktisk at have engangsbind med, men ejg kan næsten ikke holde det ud!!! Jeg fatter slet ikke at jeg har kunnet bruge almindelig bind i så mange år.

Jeg har dem fra Imse Vimse og er vildt glad for dem, men jeg har en veninde som ikke kan lide dem, og hun har nogle andre (kan ikke huske mærket) som hun synes er meget bedre. Men prøv at køb et par stykker af forskellige mærker, og så hvad du er mest til. (Hvis du vil prøve det)

Tak for dit svar

Det er faktisk dem fra Imse Vimse jeg har set på, så dem på nettet, og de er ikke så dyre som mange andre mærker jeg har set. Så tror da lige jeg prøver at købe et par stykker af dem, så må jeg se om det er noget der fungerer for mig

Anmeld

27. marts 2009

Mumto3

hmm...nu ved jeg ikke lige hvad det er for et trusseindlæg du tænker på. Men det jeg købte fra imse vimse for nogle år siden, det var ikke særlig godt. Det er lige som et bind, det var bare mindre, og så synes jeg faktisk at deres bind er bedre at bruge som trusseindlæg.

Er det sådan et indllæg der skal lægges ned i en et par 'vinger' der knappes rundt om trussen? (det er det jeg har)

Anmeld

27. marts 2009

Cris

Jeg havde aldrig hørt om stofbind for et par uger siden. Jeg kikkede på en hjemmeside, hvor der var mange ting til at sy selv (jeg har aldrig rigtigr lært at bruge symaskinen, men jeg vil gerne øve mig med nogle ting) Her kan du se, at der er nogle, som kan sy deres bind. Måske kan du bruge det som inspiration og lave noget til dig selv...

http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/PADS.html

Anmeld

27. marts 2009

Cris

Hej igen, Rikke!

Nu blev jeg lidt nysgerrig og har kikket lidt på nettet. Har du kikket på de engelske hjemmesider? Der er gok nok mange forskellige, jeg vidste ikke, at der var så mange som brugte stofbind... Men hvis man bruger stofbleer, hvorfor ikke stofbind? Jeg bruger Mooncup og er meget glad for den.

Anmeld

27. marts 2009

BinaMor

Mebach skriver:

Og får det heller ikke.

der er intet klamt ved stofbind. man putter dem i en stofpose efter brug efter brug og direkte ind i vaskemaskinen. man rør ikke ved dem mere end papir.
tro mig. de "safter" og andre ting og sager der ellers sidder i trusser er mere ulækre end blod.
bindede får en kogevask og så er der ingen baktier.

det er forresten mere "klamt" (selvom jeg ikke sys det er udtryk man burde bruge i fare for at såre folk om noget jeg ikke kender til) med engangbind for de kommer til at lugte pga kemien i modsætning til stof.

hilsen en der ikke bruger stof men burde gøre det

Anmeld

28. marts 2009

Frederikke80

Mumto3 skriver:

hmm...nu ved jeg ikke lige hvad det er for et trusseindlæg du tænker på. Men det jeg købte fra imse vimse for nogle år siden, det var ikke særlig godt. Det er lige som et bind, det var bare mindre, og så synes jeg faktisk at deres bind er bedre at bruge som trusseindlæg.

Er det sådan et indllæg der skal lægges ned i en et par 'vinger' der knappes rundt om trussen? (det er det jeg har)

Det jeg har set hedder vist bare "mini". Så ved ikke om det i virkeligheden er et bind.
Tja... er de ikke allesammen sådan nogen der knappes om trusserne?? Ved ikke så meget om det, det er bare dem jeg har set

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.