Præsentationstråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.750 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

piadas

Skal vi have lidt gang i gruppen herinde? Nu starter jeg i hvert fald!

Jeg tænkte, at vi kunne lave en præsentationsrunde, hvor vi lige kan fortælle lidt om os selv.

Jeg hedder Pia, er gift og venter nummer 4 til oktober (ja, det er med samme mand). Vores andre tre børn er en dreng på 10 - snart 11 år, en pige på 7½ samt en pige, der lige er fyldt 1 år, så hun når kun lige at blive omkring 20 år, når sidste skud på stammen ankommer.

Vi er ved at bygge hus i Farsø, hvor vi har boet de sidste godt 5 år. For de som ikke ved, hvor det ligger, er det ca. midt i mellem Aalborg og Viborg, men lidt længere vestpå.

Jeg har været medlem af baby.dk siden maj eller juni 2010 - jeg fandt siden, da jeg lige havde testet positiv med Ida og har elsket den lige siden. Jeg er ikke så meget ude i det åbne forum, men bruger først og fremmest min mødregruppe fra 1. kvt. 2011, hvor der er nogle virkelig søde tøser, så I har noget at leve op til!

Jeg ved ikke helt, hvornår jeg har termin, fordi jeg kun har haft mens én gang siden jeg fødte Ida, og det passer overhovedet ikke sammen med ÆL. Jeg troede, jeg var længere henne, end jeg er, men min læge forsøgte at scanne mig og kunne se, at det ikke var tilfældet. Hun skrev godt nok i min VJ, at jeg var 9+4 (det er en uge siden), fordi hun tog udgangspunkt i sidste mens, men det passer nok ikke....jeg var nok nærmere 6+4, men på den måde er jeg sikker på ikke at blive indkaldt for sent til NF! Jeg bliver jo nok nærmere indkaldt for tidligt, men så får jeg jo bare en ekstra scanning, og hvem vil ikke gerne have det!

Jeg er ikke vildt plaget af en masse trælse symptomer, men jeg er træææææt, har kvalme ind imellem (dog uden opkast) og så skal jeg op at tisse op til flere gange hver nat!

Hvad med jer? Jeg glæder mig til at hilse på jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

CA

Sikke en god idé! Jeg hedder Carina, er gift med Martin og sammen venter vi barn nr. 2. Vi har i forvejen Johannes, som er 13 mdr. Han er altså på alder med Pias Ida, og vi er i MG sammen herinde som hun også skriver. Jeg bruger heller ikke det åbne forum herinde særlig meget, men er MEGET glad for mødregruppen 1. kvartal 2011. Jeg glæder mig til at lære jer herinde at kende, og endnu en gang have nogen at følges med hele vejen igennem

Jeg er i dag 8+5 og har termin d. 12. oktober. Jeg har haft en hel del kvalme og har også kastet op en uges tid. Jeg er helt enormt træt, men det er ikke til at få lov til at være når man har en lille en at tage sig af

Vil lige rette dig Pia, for jeg tror ikke, at du regner med at være gravid i 19 år denne gang? Jeg ved godt du plejer at gå over til, men 19 år?! 

Anmeld

7. marts 2012

piadas

Carina87 skriver:

HHaSikke en god idé! Jeg hedder Carina, er gift med Martin og sammen venter vi barn nr. 2. Vi har i forvejen Johannes, som er 13 mdr. Han er altså på alder med Pias Ida, og vi er i MG sammen herinde som hun også skriver. Jeg bruger heller ikke det åbne forum herinde særlig meget, men er MEGET glad for mødregruppen 1. kvartal 2011. Jeg glæder mig til at lære jer herinde at kende, og endnu en gang have nogen at følges med hele vejen igennem

Jeg er i dag 8+5 og har termin d. 12. oktober. Jeg har haft en hel del kvalme og har også kastet op en uges tid. Jeg er helt enormt træt, men det er ikke til at få lov til at være når man har en lille en at tage sig af

Vil lige rette dig Pia, for jeg tror ikke, at du regner med at være gravid i 19 år denne gang? Jeg ved godt du plejer at gå over til, men 19 år?! 

Haha, ups!! 20 måneder! ;-)

Anmeld

8. marts 2012

Princesspigen

hejsa med jer

jeg hedder sara, er 22 år og kæreste med Anders på 29 år..

jeg bor i hundige, er i praktik i roskilde og venter mit første barn..

jeg er 9+2 idag og har rigtig mange gener  graviditets kvalme på nu 2½ uge(ingen opkast), kan hverken få mad eller vand ned hvilke resulterer i jeg har tabt 2 kilo på 2 uger.. ømme brystvorter, forstoppelse, træt og tisser en hel del..

har så os fået konstaterer at jeg måske har en blære betændelse på vej..

rigtig uheldig start syndes jeg nok lige  

jeg bruger det offentlige forum en del da jeg har mange spørgsmål, bekymringer og skal bruge en masse råd da det jo er første gang..

der er ikke ret mange der kender til min graviditet da jeg lidt venter på at jeg når over de 12 risikable uger

men ihværtifal hyggeligt at møde jer

knus sara

Anmeld

9. marts 2012

oktoberbabyen

hej

jeg hedder linda og jeg er 30 år jeg er gift med brian på 32. vi har været sammen i 4 år og været gift 2½ år

jeg har Oliver på 4 fra et tidligere forhold, han er lavet ved ivf - da jeg ikke kan blive gravid naturligt så har vi sammen marcus på 2 til maj, og venter sammen nummer 2 til sep/oktober.. til scanning sidst blev jeg sat til 2 oktober og der var det fineste lille hjerte begge disse børn er total naturel

vi bor i en  lille by på lolland, men vi er begge oprindeligt fra en by tæt på roskilde. vi gik i folkeskole sammen han gik lige en klasse over mig og jeg gik i klasse med hans lillebror

jeg skal føde på nyf F. og jeg glæder mig overhoved ikke til jeg skal det igen.. vil lige sige jeg var færdig med at føde børn og det her var en upser, men vi har valgt at få barnet.. jeg har ikke lige sat mig op til at føde mere... og sidste gang var et helvede men føder hurtigt 5 timer og 4 timer..

Anmeld

9. marts 2012

piadas

Princesspigen skriver:

hejsa med jer

jeg hedder sara, er 22 år og kæreste med Anders på 29 år..

jeg bor i hundige, er i praktik i roskilde og venter mit første barn..

jeg er 9+2 idag og har rigtig mange gener  graviditets kvalme på nu 2½ uge(ingen opkast), kan hverken få mad eller vand ned hvilke resulterer i jeg har tabt 2 kilo på 2 uger.. ømme brystvorter, forstoppelse, træt og tisser en hel del..

har så os fået konstaterer at jeg måske har en blære betændelse på vej..

rigtig uheldig start syndes jeg nok lige  

jeg bruger det offentlige forum en del da jeg har mange spørgsmål, bekymringer og skal bruge en masse råd da det jo er første gang..

der er ikke ret mange der kender til min graviditet da jeg lidt venter på at jeg når over de 12 risikable uger

men ihværtifal hyggeligt at møde jer

knus sara

Hej med dig!

Øv, det lyder da ikke til, at du har det særlig rart. Vi må da håbe, det går over senest omkring de 12 uger, som de kloge siger, at det gør...så kan du da snart se en ende på det.

Mht. forstoppelse har du så prøvet magnesium? Jeg tager to piller dagligt, for jeg har også døjet frygteligt med det i mine tidligere graviditeter. Sidste gang fik jeg så rådet fra en veninde, og nu har jeg ingen problemer.

Anmeld

9. marts 2012

piadas

oktoberbabyen skriver:

hej

jeg hedder linda og jeg er 30 år jeg er gift med brian på 32. vi har været sammen i 4 år og været gift 2½ år

jeg har Oliver på 4 fra et tidligere forhold, han er lavet ved ivf - da jeg ikke kan blive gravid naturligt så har vi sammen marcus på 2 til maj, og venter sammen nummer 2 til sep/oktober.. til scanning sidst blev jeg sat til 2 oktober og der var det fineste lille hjerte begge disse børn er total naturel

vi bor i en  lille by på lolland, men vi er begge oprindeligt fra en by tæt på roskilde. vi gik i folkeskole sammen han gik lige en klasse over mig og jeg gik i klasse med hans lillebror

jeg skal føde på nyf F. og jeg glæder mig overhoved ikke til jeg skal det igen.. vil lige sige jeg var færdig med at føde børn og det her var en upser, men vi har valgt at få barnet.. jeg har ikke lige sat mig op til at føde mere... og sidste gang var et helvede men føder hurtigt 5 timer og 4 timer..

Hejsa!

Min dreng hedder også Oliver!

Hehe, nej jeg kan godt se, at du ikke kan blive naturligt gravid!

Jeg bliver helt nysgerrig efter at høre om din sidste fødsel - den lyder i hvert fald ikke til at have været rar. Er der ikke andre sygehuse i nærheden, hvis du ikke har det godt med Nyk. F.-sygehuset? Men jeg kan selvfølgelig godt se, at hvis du er sådan en hurtigføder, har I jo nok ikke alverdens tid til at køre ret langt!

Anmeld

9. marts 2012

LilleChelle

Jeg hedder Michelle, jeg er 19 år gammel, og jeg venter mit første barn sammen med min kæreste Christian. Vi har været sammen i lidt over halvandet år. Vi har lige købt ejerlejlighed i Odense sammen.

Baby er planlagt, og vi smed pillerne i August.

Jeg er idag 7+2 henne Og har fået en henvisning til en tidlig scanning på OUH mandag pga. lidt ondt i maven.

Jeg har forventet termin d. 24. Oktober

Anmeld

9. marts 2012

Princesspigen

piadas skriver:

Hej med dig!

Øv, det lyder da ikke til, at du har det særlig rart. Vi må da håbe, det går over senest omkring de 12 uger, som de kloge siger, at det gør...så kan du da snart se en ende på det.

Mht. forstoppelse har du så prøvet magnesium? Jeg tager to piller dagligt, for jeg har også døjet frygteligt med det i mine tidligere graviditeter. Sidste gang fik jeg så rådet fra en veninde, og nu har jeg ingen problemer.

næææ.. det er ik lige noget jeg har hørt om før så det er ikke prøvet  hihi

Anmeld

12. marts 2012

oktoberbabyen

piadas skriver:

Hejsa!

Min dreng hedder også Oliver!

Hehe, nej jeg kan godt se, at du ikke kan blive naturligt gravid!

Jeg bliver helt nysgerrig efter at høre om din sidste fødsel - den lyder i hvert fald ikke til at have været rar. Er der ikke andre sygehuse i nærheden, hvis du ikke har det godt med Nyk. F.-sygehuset? Men jeg kan selvfølgelig godt se, at hvis du er sådan en hurtigføder, har I jo nok ikke alverdens tid til at køre ret langt!

jamen min fødsel startede egentlig bare ved vandet gik om natten og tog det jo helt fint ringede og skulle komme op næste da klokken 9 medmindre mine veer gik igang

men det gjorde de ikke.. så fik jeg lagt stikpille og efter 1 time tog vi hjem.. og veerne blev en smule kræftige og vi skulle så komme ind igen klokken 16 for en pille mere, men efter hun havde tjekket indvendig fik jeg bare veer... for satan det gjorde nas.. haha.. hun sagde det var enormt voldsomme.. de varede ca. 2 min med 30-45 sek. mellem rum.. efter 1 time skulle jeg have en epi-blokade men lægen stak i mig 5 gange.. fuck det gjorde ondt. men han fumlede og fumlede og spurgte om det havde været svært førstegang - og nej der lagde de den bare og 10 min efter virkede den.. ingen problemer der..

han spurgte om han skulle ringe til hans bagvagt og jeg sagde jeg tror det er lige meget for jeg havde fået presse veer.. og ganske rigtigt, mens han havde sidet og rodet havde jeg åbnet mig til 9 cm..

så jeg har siddet med en nå ind og ud af ryggen mens jeg havde de grumme veer... og en reserve narkose læge der ikke kunne finde ud af at lægge den bedøvelse

men ellers var de super søde og flinke.. husker bare smerterne som værende enormt slemme.. slet ikke som med oliver, men der fik jeg også min epi-blokade.

jeg var så udmattet og træt af veerne så da jeg kunne presse og hun sagde stop kunne jeg ikke stoppe.. han kom ud i første hug... han skulle bare ikke hænge dernede... haha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.