for få kcal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, hvad sker der så hvis man får for få kcal i løbet af dagen?

Jeg er netop startet op på nupo. Jeg drikker 1 shake til morgen, spiser en bar til formiddag, drikker en shake til frokost, en bar og et stk frugt til eftermiddag og spiser alm. sund aftensmad i en lille portion. Om aftenen spiser jeg enten en bar, lidt frugt, lidt grønt, mandler eller ingenting afhængig af om jeg er sulten (er jeg som regel )

Men jeg kan se på madlog at jeg i dag f.eks. har 370 kcal tilbage - dette er ikke medregnet ½ stk ble og 6 jordbær - men det er vel næppe 370 kcal.

Jeg spiser når jeg føler sult, men jeg er bange for at min forbrænding sænkes hvis ikke jeg kommer op på de antal kcal jegs kal have???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, hvad sker der så hvis man får for få kcal i løbet af dagen?

Jeg er netop startet op på nupo. Jeg drikker 1 shake til morgen, spiser en bar til formiddag, drikker en shake til frokost, en bar og et stk frugt til eftermiddag og spiser alm. sund aftensmad i en lille portion. Om aftenen spiser jeg enten en bar, lidt frugt, lidt grønt, mandler eller ingenting afhængig af om jeg er sulten (er jeg som regel )

Men jeg kan se på madlog at jeg i dag f.eks. har 370 kcal tilbage - dette er ikke medregnet ½ stk ble og 6 jordbær - men det er vel næppe 370 kcal.

Jeg spiser når jeg føler sult, men jeg er bange for at min forbrænding sænkes hvis ikke jeg kommer op på de antal kcal jegs kal have???

Din forbræning nedsættes ikke, da det lyder til at du spiser "ofte" det er først når du ikke spiser i en længere periode at din forbræning begynder at gå i stå..

Det der sker hvis du ikke får "nok Kcal" er at du jo så forbrænder det mere fedt etc. så dit vægttab vil nok "gå lidt hurtigere"

Men spis sundt, og spis når du føler dig sulten, bare ikke overspise

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Din forbræning nedsættes ikke, da det lyder til at du spiser "ofte" det er først når du ikke spiser i en længere periode at din forbræning begynder at gå i stå..

Det der sker hvis du ikke får "nok Kcal" er at du jo så forbrænder det mere fedt etc. så dit vægttab vil nok "gå lidt hurtigere"

Men spis sundt, og spis når du føler dig sulten, bare ikke overspise

er du sikker? Jeg er nemlig kun på ca 1000 kcal i løbet af en dag

Anmeld

29. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

er du sikker? Jeg er nemlig kun på ca 1000 kcal i løbet af en dag

Jeps er helt sikker..

Gor belt store mennesker der er på nupokur anbefales det faktisk "kun at indtage mellem 850-1000Kcal.

Det er jo ikke kcal der er afgørende for din forbrænding, det er hvor ofte du spiser, og hvor meget din krop for lov at "arbejde" hvis du forstår.

Altså hvis du fx slet ikke spiser noget, så går din forbrænding i stå, da den jo så ikke har noget at arbejde med. Men sørger du for at spise lidt, men ofte så har din krop hele tiden noget at arbejde med, og deved vil den holde forbrændingen oppe..

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Jeps er helt sikker..

Gor belt store mennesker der er på nupokur anbefales det faktisk "kun at indtage mellem 850-1000Kcal.

Det er jo ikke kcal der er afgørende for din forbrænding, det er hvor ofte du spiser, og hvor meget din krop for lov at "arbejde" hvis du forstår.

Altså hvis du fx slet ikke spiser noget, så går din forbrænding i stå, da den jo så ikke har noget at arbejde med. Men sørger du for at spise lidt, men ofte så har din krop hele tiden noget at arbejde med, og deved vil den holde forbrændingen oppe..

jeg læste mig frem til at jeg skulle have 1300 kcal. Ved du hvor man kan lave sådan en beregning?

Anmeld

29. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

jeg læste mig frem til at jeg skulle have 1300 kcal. Ved du hvor man kan lave sådan en beregning?

Hmm...

Nu kender jeg ikke rigtig alle de forskellige net sider..

Men tænker madlog.dk mener jeg at jeg har hørt godt om..

Men hvis du ikke får nok, så kan du jo enten tage shake mere i løbet af dagen, eller en lille snack i form af noget pasta eller grov brød..

Anmeld

29. februar 2012

Karo

Hvis du har en iPhone kan du downloade en app der hedder shapeup og den er rigtig god

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

Karo skriver:

Hvis du har en iPhone kan du downloade en app der hedder shapeup og den er rigtig god

Den fås også på android market - bare til info

Anmeld

29. februar 2012

Karo

AnneBJ skriver:

Den fås også på android market - bare til info

Anmeld

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

det er hele meningen med pulver kur. De er rig på proteiner men fattig på kalorier. Derfor det hurtige vægttab med disse kur, men så skal man passe på når man ikke er på pulver mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.