signe. skriver:
Ej, okay, så mange spørgsmål er der nok heller ikke, men nu skriver jeg dem ned som punktform, for selv at kunne holde lidt styr på det. Ungerne skal jo begge starte i NATUR(
)dagpleje den 2 april, hvor de har geder, kaniner og høns og alt muligt, det tror jeg bare lige er sagen! Specielt for Hasse som bare er udebarn med stort U.
Nå, men selvom vi har to børn hvoraf den ældste snart bliver 2(say what??) har vi jo ikke prøvet at have dem passet sådan for alvor før, så har lige en bunke spørgsmål, som jeg håber I kloge piger vil være mig behjælpelige med 
- Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp?
- Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp?
- Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme?
- Har I en taske med til hver dag?
- Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer?
- Hvor meget skiftetøj har Jeres børn med?
- Hvor længe er Jeres afsted, efter I er begyndt på arbejde?
Tror måske det var det lige nu, men der kommer med garanti flere, for kan bare ikke huske dem alle lige nu, men der kører mange ting inde i hovedet...
/Signe
Her i her hvordan vi gør det
Min den mindste er i dp og den store er i skovbørnehave, men fremgangsmåden er ens uanset, hvor de er. Dog har den store ikke bleer og bodystocking med i bh
- Vi har dobbelt op på tøj. Så på den årstid har begge drenge et sæt termotøj både i dp og i bh. Og om vinteren er det flyverdragterne.
- Mht til flasken, så er det vel et spørgsmål om temperament. Mine fik i flaske da de startede i dp...udover natflasken. Så forhør dig i dp om hvad de mener og føl efter hvad du har det bedst med.
- Når mine drenge møder kl 7.30, så har de ALTID spist hjemmefra. Møder de tidligere end det, så tilbydes de morgenmad. Og det er simpekthen, for ikke at hive dem tidligere op, end højest nødvendigt. Vores morgener starter kl.05.45. Og vi er ikke færdige før 06.20. Men vi går også og nusser med fælles morgenmad og morgentv. Så det er også et temperamtspørgsmål.
- Nej vi har ikke taske med hverdag. Den kommer hjem, hvis den er tom ellers så op til ferier. Vi har, som tidligere nævnt, så dobler vi deres tøj op.
- Forårsjorden kan godt være kold, så måske de vil være fine her den første tid.
- Mht til skiftetøj, så er det et par bukser, et par strømper, en bodystocking, en langærmet bluse og en t-shirt. Og så en pakke bleer. Og derudover hue og luffer.
- Når jeg har dagvagt, så er de afsted fra kl 7.30 til kl 15. Og de dage, hvor jeg har aftenvagt så er de afsted fra kl 9 til 16. Og så har jeg hverdagsfri, hvor de også er hjemme.
Håber at du kan bruge lidt af dette