Dagplejestart + 100000 spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Noneother

signe. skriver:

• Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp?

• Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp?

• Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme?

• Har I en taske med til hver dag?

• Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer?

• Hvor meget skiftetøj har Jeres børn med?

• Hvor længe er Jeres afsted, efter I er begyndt på arbejde?

Nu er min ikke i naturDP, men prøver alligevel.

Han har skiftetøj osv. i dagpleje. Det synes jeg er langt det nemmeste.

Min har aldrig fået flaske, men min DPér har da en lille pige som hun altid sidder og flaskefodrer. Det virker ikke som et problem, men hvis det er så er din DP nok rustet til at vænne ungerne af med sådan noget.

Jeg afleverer kl. 7 de fleste dage, da jeg skal møde i skole 60km væk. De dage får han morgenmad i DP. Hun er osse altid så kreativ med maden, så det passer ham sikkert fint.
De dage hvor jeg afleverer kl 9, sørger jeg selv for morgenmad.

Nej jeg har aldrig taske med. Har kun en pose bleer med når han mangler. + nyt skiftetøj, ved ny tøjstørrelse eller ny årstid.

Min søn havde bare et par Melton fløjlsfutter at rende rundt i om sommeren, før han begyndte på rigtige sko.

Body, bukser, bluse, strømper/strømpebukser, nattøj. + en flyverdragt om vinteren.

Han er som regel i DP fra kl 7 eller 9, til han har spist frokost kl. 15.30 - ofte gider han ikke med hjem, selv om jeg selv synes at det er meget længere end jeg har lyst til at undvære ham.  Men hvis ikke jeg får min uddannelse, nytter det jo ikke noget.

Håber du er ligeså heldig med din DP, som jeg har været. For så skal det nok gå. Min søn elsker virkelig sin DP, og det kommer virkelig til at gøre ondt når hun går på pension til sommer, for jeg stoler virkelig 100% på at min søn får alt hvad han har brug for, og lidt til hos hende.
Så bliver det lidt mindre slemt at overlade dem til en "fremmed"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Klumpe-dumpe

Ej, okay, så mange spørgsmål er der nok heller ikke, men nu skriver jeg dem ned som punktform, for selv at kunne holde lidt styr på det. Ungerne skal jo begge starte i NATUR()dagpleje den 2 april, hvor de har geder, kaniner og høns og alt muligt, det tror jeg bare lige er sagen! Specielt for Hasse som bare er udebarn med stort U.

Nå, men selvom vi har to børn hvoraf den ældste snart bliver 2(say what??) har vi jo ikke prøvet at have dem passet sådan for alvor før, så har lige en bunke spørgsmål, som jeg håber I kloge piger vil være mig behjælpelige med

• Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp?

Maluccas dp-mor så gerne vi tog med hjem hverdag, så ja jeg havde det i en stor taske (undtaget bleer, som var hos dp af en uge af gangen)

• Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp?

Malucca fik stadig flaske inden middagsluren da hun startede - det var pga hendes vægt, så hun havde stadig brug for de ekstra kalorier. (iht. hendes børnelæge)

• Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme?

Ja, så spiste hun i dp. (men spørg dp-far hvor længe han servere morgenmad)

Ja - se længere oppe.

• Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer?

Her i det tidlige forår, er de ikke for varme - og de er gode når han begynder at kravle, da de jo også er regntætte. når der bliver lidt varmere, så kravlesko. Hvis Hasse ikke går til sommer, ville jeg give ham et par gode sandaler på (der er lukket ved tæerne, så han stadig kan kravle i dem uden at det gør ondt i tæerne)

2x bluse 2 x bukser 2 x strømper 1 par strømpebukser 1 strikketrøje og 1 strikkevest. og når flyverdragt sæsonen er ovre, vil hun havde regntøj m. for og lidt senere regntøj uden for (og en tynd hue)

Da jeg havde mit gamle job var hun afsted fra kl. 8 til kl. 1530

Tror måske det var det lige nu, men der kommer med garanti flere, for kan bare ikke huske dem alle lige nu, men der kører mange ting inde i hovedet...

/Signe

.

Anmeld

29. februar 2012

Malthes mor

signe. skriver:

Ej, okay, så mange spørgsmål er der nok heller ikke, men nu skriver jeg dem ned som punktform, for selv at kunne holde lidt styr på det. Ungerne skal jo begge starte i NATUR()dagpleje den 2 april, hvor de har geder, kaniner og høns og alt muligt, det tror jeg bare lige er sagen! Specielt for Hasse som bare er udebarn med stort U.

Nå, men selvom vi har to børn hvoraf den ældste snart bliver 2(say what??) har vi jo ikke prøvet at have dem passet sådan for alvor før, så har lige en bunke spørgsmål, som jeg håber I kloge piger vil være mig behjælpelige med

Tror måske det var det lige nu, men der kommer med garanti flere, for kan bare ikke huske dem alle lige nu, men der kører mange ting inde i hovedet...

/Signe

Her i her hvordan vi gør det Min den mindste er i dp og den store er i skovbørnehave, men fremgangsmåden er ens uanset, hvor de er. Dog har den store ikke bleer og bodystocking med i bh

- Vi har dobbelt op på tøj. Så på den årstid har begge drenge et sæt termotøj både i dp og i bh. Og om vinteren er det flyverdragterne.

- Mht til flasken, så er det vel et spørgsmål om temperament. Mine fik i flaske da de startede i dp...udover natflasken. Så forhør dig i dp om hvad de mener og føl efter hvad du har det bedst med.

- Når mine drenge møder kl 7.30, så har de ALTID spist hjemmefra. Møder de tidligere end det, så tilbydes de morgenmad. Og det er simpekthen, for ikke at hive dem tidligere op, end højest nødvendigt. Vores morgener starter kl.05.45. Og vi er ikke færdige før 06.20. Men vi går også og nusser med fælles morgenmad og morgentv. Så det er også et temperamtspørgsmål.

- Nej vi har ikke taske med hverdag. Den kommer hjem, hvis den er tom ellers så op til ferier. Vi har, som tidligere nævnt, så dobler vi deres tøj op.

- Forårsjorden kan godt være kold, så måske de vil være fine her den første tid.

- Mht til skiftetøj, så er det et par bukser, et par strømper, en bodystocking, en langærmet bluse og en t-shirt. Og så en pakke bleer. Og derudover hue og luffer.

- Når jeg har dagvagt, så er de afsted fra kl 7.30 til kl 15. Og de dage, hvor jeg har aftenvagt så er de afsted fra kl 9 til 16. Og så har jeg hverdagsfri, hvor de også er hjemme.

Håber at du kan bruge lidt af dette

Anmeld

29. februar 2012

Hvem?

/Signe

Hej Søde, velkommen til DP-verden Skriver li mine svar, som jeg håber du kan bruge

I drengenes DP har de en kasse som blir afleveret Mandag, der indeholder Vanter, ekstra hue, et ekstra sæt tøj (fra inderst til yderst), hjemmefutter, skumklude, snotklude, termotøj, gummistøvler, termostøvler, flyverdragt, også en pakke bleer, når hun er ved at løbe tør..Den får vi så hjem fredag til weekenden. 
    Hjalte fik stadig flaske da han startede, når han sku ud til middagsluren og DP fik bare sådan en doseringsbøtte (da jeg gik meget op i at det skulle laves frisk) og en flaske, det var ingen problem. 
    Drengene spiser altid morgenmad hjemmefra, uanset om de blir aflevert kl. 07 eller kl 09 - de får dog også tilbud en formiddagsbolle deroppe ved en 8-9 tiden. 
    Lauge har hans taske med derop hver dag, da hans sovedyr er deri (han bruger jo ikke sut, så bare han har hans sovedyr), så det ska jeg bare huske, at få med hjem igen  
    Jeg ville nok købe de der Aidt (tror jeg de hedder) sko, sådan nogle meget bløde begyndersko, der er nemme at komme i, ellers Ecco. 
    Se svar på 1'eren  
    Jeg havde 2 måneders indkøring og det var jeg glad for, for det var super hårdt især for mig, men også for Lauge der jo var 2 år og godt vidste hvad der foregik, så de første 3 uger var de der kun et par timer om formiddagen også lige så stille trappet op.
    Og nåpr jeg har fridag, så er de herhjemme

Anmeld

29. februar 2012

Tona

signe. skriver:

• Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp? Amanda har sit overtøj med frem og tilbage hver dag. (Hvis man har råd til det eller finder noget godt i genbrug kan men self. også have et sæt liggende i dp og et sæt som barnet bruger hjemme, men vi syntes det var for bøvlet). Men vi pakker nu ikke en taske. Enten har hun det på derover, og ellers stopper vi bare hue og vanter og overtræksfutter ned i flyverdragten eller jakkeærmet og så er det hele samlet.

• Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp? Vi gjorde det ikke. Vi mente at det skulle kommer når hun var klar og ikke afhænge af dp-start. Jeg vil mene, at hvis det er en god dp så er de villige til at give barnet den flaske stadigvæk inden de putter ham til middag.

• Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme? Hjemme. Vi har følt at det var vigtigt at have den hyggestund sammen og at få en stille og rolig start på dagen inden det går løs i dp med larm og leg.

• Har I en taske med til hver dag? I starten, da Amanda havde flasker med og skulle have mange stofbleer og skiftesæt og hagesmække med (pga at hun gylpede voldsomt) havde vi en taske med hver dag. Det har vi ikke mere. I Amandas dp har hvert barn en lille kurv som er til dets ting. Så i Amandas kurv har hun nu ekstra stofbleer og hagesmække liggende og et sæt skiftetøj, så vi ikke skal slæbe med frem og tilbage.

• Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer? Man kan jo få de der overtræksfutter. De er vandtætte og dem har vi været glade for til Amanda. Ellers ved jeg det faktisk ikke når det nu bliver varmere. Spørg evt dp den første dag.

• Hvor meget skiftetøj har Jeres børn med? 1 sæt tøj, 4 madhagesmække og 4 alm. hagesmække, 1 ekstra varm trøje og 1 ekstra par sokker ud over dem der er med til sættet.

• Hvor længe er Jeres afsted, efter I er begyndt på arbejde? Jeg arbejder ikke, så det kan jeg ikke svare på. Men Amanda har deltidsplads.

/Signe

Håber det kan bruges. Kan godt huske det der med alle de spørgsmål man har inden opstart. Men det meste giver faktisk sig selv når det kommer til stykket og dp kan vejlede om resten

Anmeld

29. februar 2012

Clisolka

signe. skriver:

/Signe

Vi bruger det ttil dagligt, så det kommer med hjem - flyverdragten hænger i vuggestuen da vi har en ekstra herhjemme 

Isabella fik ikke flaske mere da hun startede, men de ville meget gerne give flaske, så det havde ikke været et problem 

Isabella bliver afleveret mellem 6.45 - 7.00, så får hun morgenmad med de andre børn og hygger. 

Ja, vi lader en taske stå når vi kommer, og tager den med hjem når vi går. 

Uh, Isabella har kun været udenfor 2 gange siden hun startede i september, så der må jeg være dig et svar skyldigt. Lige pt. har hun sine sko og vinterstøvler med hver dag. 

Vi har 2 ekstra sæt tøj med + sokker og strømpebukser, hvis nu der skulle være uheld. 

Til at starte med havde hun en dag der lød 8-13.30, men nu hedder den 6.45-16.00 - nogle dage mindre. Jeg har SÅ dårlig samvittighed, fordi jeg har lang transporttid til arbejdet, så det er ikke så meget jeg når at se hende i hverdagene - foruden de dage jeg har hjemmearbejde. Men pengene skal jo ind  Desuden er der gang i en renovering i vore lejlighed, så det er begrænset hvor meget hun skal være hjemme, når de borer - så det er mest for at skåne hende 

Anmeld

29. februar 2012

Mussen2

Jeg kan se mange allerede har svaret dig og det stemmer ovrens med hvad jeg selv ville have svaret. Jeg vil bare anbefale dig vogeleins bukser til kravlende ude børn. Det er ret smarte

Anmeld

1. marts 2012

signe.

Mussen2 skriver:

Jeg kan se mange allerede har svaret dig og det stemmer ovrens med hvad jeg selv ville have svaret. Jeg vil bare anbefale dig vogeleins bukser til kravlende ude børn. Det er ret smarte

dem må jeg lige kigge på

Anmeld

1. marts 2012

signe.

Tusind tak for svar allesammen! Kan se det er meget forskelligt fra dp til dp også, men vi skal op og snakke med ham på fredag, hvor vi også skal snakke lidt om Hasses behov og andet i den retning, så der får jeg nok at vide hvordan de gør det deroppe

Igen, mange tak allesammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.