Dagplejestart + 100000 spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.610 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

signe.

Ej, okay, så mange spørgsmål er der nok heller ikke, men nu skriver jeg dem ned som punktform, for selv at kunne holde lidt styr på det. Ungerne skal jo begge starte i NATUR()dagpleje den 2 april, hvor de har geder, kaniner og høns og alt muligt, det tror jeg bare lige er sagen! Specielt for Hasse som bare er udebarn med stort U.

Nå, men selvom vi har to børn hvoraf den ældste snart bliver 2(say what??) har vi jo ikke prøvet at have dem passet sådan for alvor før, så har lige en bunke spørgsmål, som jeg håber I kloge piger vil være mig behjælpelige med

• Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp?

• Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp?

• Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme?

• Har I en taske med til hver dag?

• Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer?

• Hvor meget skiftetøj har Jeres børn med?

• Hvor længe er Jeres afsted, efter I er begyndt på arbejde?

Tror måske det var det lige nu, men der kommer med garanti flere, for kan bare ikke huske dem alle lige nu, men der kører mange ting inde i hovedet...

/Signe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

FamilenStorm

Ej, okay, så mange spørgsmål er der nok heller ikke, men nu skriver jeg dem ned som punktform, for selv at kunne holde lidt styr på det. Ungerne skal jo begge starte i NATUR()dagpleje den 2 april, hvor de har geder, kaniner og høns og alt muligt, det tror jeg bare lige er sagen! Specielt for Hasse som bare er udebarn med stort U.

Nå, men selvom vi har to børn hvoraf den ældste snart bliver 2(say what??) har vi jo ikke prøvet at have dem passet sådan for alvor før, så har lige en bunke spørgsmål, som jeg håber I kloge piger vil være mig behjælpelige med

• Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp?

• Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp?

• Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme?

• Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer?

Tror måske det var det lige nu, men der kommer med garanti flere, for kan bare ikke huske dem alle lige nu, men der kører mange ting inde i hovedet...

/Signe

Hejsa

Kan godt selv huske alle de spørgsmål der meldte sig i starten..

Vil se om jeg kan svare på dem...

1. Jeg pakker IKKE taske til hver dag.. hun har det hele ved dagplejen.. Noget af det har vi 2 af andet ikke. Det er vuderingssag hvor meget vi når at bruge af det når hun kommer hjem fra DP. Til weekenden tager vi så det med hjem, hun skal bruge når vi er ude

2. Spørg din dp mor hvad hun helst ser.. Det kan måske godt være stressende for hende at hun skal give ham flaske, men kan også være hun ikke har noget i mod det. Her så vores DP mor at Alberte helst ikke skulle have flaske når hun var i dagpleje..

3. Det kommer an på hvordan travlt jeres morgner er osv. hvis hun mødte 07:30 vil jeg nok give hende morgenmad herhjemme (men har jo så også kun en af tage hensyn til) De morgner hvor hun er nødt til at møde ind 06:45 får i morgenmad i DP

4. Har aldrig en taske med til hende, da hun har det hun skal bruge hos dp.

5. An på hvor kold/varm foråret er vil jeg satse på termofutter eller hjemmesko. Ellers spørg DP-mor om hvad hun har af gode råd..

6. Vi har et sæt skiftetøj hos dp (body, strømper, strømpebukser, bluse og bukser)

7. (rettet havde misforstået spg. Men hun var der først lidt timer, til hun begyndta at sove der, og da hun var startet op på det var hun der fra 9.14:30 da dp mor helst ikke vil have vi henter før, da børnene somregel først vågner ved en to tiden   )

Håber svarene kunne hjælpe lidt

Anmeld

29. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har altid skiftetøj liggende i vs/bh, og fylder op løbende som det bliver brugt. Hue, vanter og udetøj har de på frem og tilbage. Dog laver vi flyverdragterne liggende dernede i hverdagene og de har deres jakke på.

Det ved jeg ikke, da de ikke har fået flaske når de er startet i vs.

Morgenmaden slutter kl. 7.30 i vores vs. Nogen dage spiser de dernede og andre dage hjemme, det er meget forskelligt.

Nej, vi har ikke en taske med hver dag. Vi fylder op løbende med skiftetøj.

Begge mine havde gummesko på som selvfølgelig hurtigt gik i stykker af kravleriet udenfor, men det fungerede fint.

De har 2 sæt ekstratøj med, ekstra vanter og ekstra hue pt.

De er i vs/bh fra kl. 7.15 - 15.45 - nogen dage henter jeg dem tidligere.

Anmeld

29. februar 2012

signe.

FamilenStorm skriver:

Hejsa

Kan godt selv huske alle de spørgsmål der meldte sig i starten..

Vil se om jeg kan svare på dem...

1. Jeg pakker IKKE taske til hver dag.. hun har det hele ved dagplejen.. Noget af det har vi 2 af andet ikke. Det er vuderingssag hvor meget vi når at bruge af det når hun kommer hjem fra DP. Til weekenden tager vi så det med hjem, hun skal bruge når vi er ude

2. Spørg din dp mor hvad hun helst ser.. Det kan måske godt være stressende for hende at hun skal give ham flaske, men kan også være hun ikke har noget i mod det. Her så vores DP mor at Alberte helst ikke skulle have flaske når hun var i dagpleje..

3. Det kommer an på hvordan travlt jeres morgner er osv. hvis hun mødte 07:30 vil jeg nok give hende morgenmad herhjemme (men har jo så også kun en af tage hensyn til) De morgner hvor hun er nødt til at møde ind 06:45 får i morgenmad i DP

4. Har aldrig en taske med til hende, da hun har det hun skal bruge hos dp.

5. An på hvor kold/varm foråret er vil jeg satse på termofutter eller hjemmesko. Ellers spørg DP-mor om hvad hun har af gode råd..

6. Vi har et sæt skiftetøj hos dp (body, strømper, strømpebukser, bluse og bukser)

7. (rettet havde misforstået spg. Men hun var der først lidt timer, til hun begyndta at sove der, og da hun var startet op på det var hun der fra 9.14:30 da dp mor helst ikke vil have vi henter før, da børnene somregel først vågner ved en to tiden   )

Håber svarene kunne hjælpe lidt

Tusind tak for svar. Ja, det er nemlig det med at jeg har 2, og manden møder rigtig tidligt så det er mig der får morgentjansen når jeg engang finder et job, og hvis jeg så selv skal møde evt kl 8.00, er det jo bare rigtig tidligt de skal op, hvis jeg skal nå at give dem begge morgenmad...

Anmeld

29. februar 2012

signe.

MoarHvidovre skriver:

Vi har altid skiftetøj liggende i vs/bh, og fylder op løbende som det bliver brugt. Hue, vanter og udetøj har de på frem og tilbage. Dog laver vi flyverdragterne liggende dernede i hverdagene og de har deres jakke på.

Det ved jeg ikke, da de ikke har fået flaske når de er startet i vs.

Morgenmaden slutter kl. 7.30 i vores vs. Nogen dage spiser de dernede og andre dage hjemme, det er meget forskelligt.

Nej, vi har ikke en taske med hver dag. Vi fylder op løbende med skiftetøj.

Begge mine havde gummesko på som selvfølgelig hurtigt gik i stykker af kravleriet udenfor, men det fungerede fint.

De har 2 sæt ekstratøj med, ekstra vanter og ekstra hue pt.

De er i vs/bh fra kl. 7.15 - 15.45 - nogen dage henter jeg dem tidligere.

Okay, tak for svar. Måske får jeg et arbejde der hedder 7-15, så der skal de afleveres 6,30 når vores dagpleje-far åbner, men kan så også hente dem lidt tidligere, men alligevel en lang dag synes jeg Men pengene skal jo til..

Anmeld

29. februar 2012

FamilenStorm

signe. skriver:

Okay, tak for svar. Måske får jeg et arbejde der hedder 7-15, så der skal de afleveres 6,30 når vores dagpleje-far åbner, men kan så også hente dem lidt tidligere, men alligevel en lang dag synes jeg Men pengene skal jo til..

Kæmper også selv nogen gange med den dårlige samvittighed over at Alberte enkelte dage er i DP fra 06:45-16..

Men man skal bare huske at de jo hygger sig i DP, der er de jo sammen med deres "venner" og har det sjovt.. Er i hvertfald sjælden at hun ikke liige skal bruge 10-15 min på at lege af inden hun vil med hjem ;-)

Anmeld

29. februar 2012

tinasmor

signe. skriver:

Vi havde dobbelt, eller dvs flyverdragt tog vi hjem i weekenderne og det samme med jakke osv. Men skiftetøj og hue, vanter osv, havde vi dobbelt.

Jeg vendte min af med flasken nogle måneder før. Da hun blev 7 måneder begyndte hun at drikke af alm. kop som hun lidt af inden han blev lagt.

Spiser her hjemme sammen med storesøster og mor og far. Vi spiser kl 7 og aflevere halv otte.

Nej, hun har en fast lille taske med de ting som DP mor ønsker vi har liggende.

tænker på det samme. Jeg vil høre DP mor hvad hun anbefaler.

Dp mor plejer at have en liste. Men ellers var det bare alt fra inderst til yderst og skriftede hver 3 måneder pga størrelse og vejr.

Afl. kl 07.30 henter ca 15.20 eller afhængig af om det er storesøster eller lillesøster der hentes først.

Håber det kommer til at gå glat

Anmeld

29. februar 2012

sarahb

signe. skriver:

/Signe

-Vi har dobbelt op af hver

-Helt sikkert afvænning af flaske

-Spiser morgen mad hjemmefra
-Nej ingen taske frem eller tilbage

-Termofutter, eller prewalkers

-4 Bodyer - 4 Bluser - 3 Par Bukser og 3 par strømper. Så har de derover og hvis jeg glemmer give noget nyt med hvis jeg får en våd body med hjem så har de altid

-Korteste dage fra 8.10-15.30 længste fra 7.10-16.30 (Længste er der kun 2 af om måneden.

Anmeld

29. februar 2012

Kløver

• Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp? Vi pakker ikke taske hver dag, vi har et sæt ekstra tæj, flyverdragt osv, derhenne, og bruger kun hans alminedelige overtøj frem og tilbage

• Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp? Vi gjorde ikke, vi bruger nogle gange stadig flaske, inden middagsluren, herhjemme i weekenderne, men det gør dagplejeren ikke, og det fungerer fint

• Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme? Vi afleverer 8.30 og spiser morgenmad hjemmefra

• Har I en taske med til hver dag? Nej, han bliver bragt og hentet i hans almindelige overtøj, Daniel har bleer, ekstra tøj, sut osv til at ligge derhenne

• Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer? Jeg ville snakke med dagplejeren om det, når det bliver relevant, da det jo afhænger af vejr osv, og hun har sikkert nbogle gode råd

• Hvor meget skiftetøj har Jeres børn med? Daniel har et sæt ekstra tøj til at ligge derhenne, samt sut hagesmæk osv

• Hvor længe er Jeres afsted, efter I er begyndt på arbejde? Jeg arbejder ikke, da min barsel overlapper hinanden, men Daniel er væk fra 8.30 til kl 15. kan næsten ikke gøre det mindre pga middagslur

/Signe

Har svaret så godt som muligt, håber du får svar på dine ? og finder godt ud af det med din DP

Anmeld

29. februar 2012

Valle81

/Signe

•Pakker I taske til hver dag med udetøj,skiftetøj, hue og vanter eller har I dobbelt op, så det bare bliver i dp? Jeg paker ikke hver dag. Han har et sæt. Jeg tager det hele med mandag, og alt efter hvad vi skal når jeg har hentet så tager jeg med eller lader blive til dagen efteR:0)

•Er det bedst at vænne den yngste af med flasken som han får inden middagsluren, inden han starter i dp? Jeg tror det kommer helt naturligt. Jeg ved ikke hvor gammel han er, men tror bare dp vil sige at vi prøver uden og det er jeg sikker på han accepterer uden problemer. Godt mæt af mad og indtryk så sover han som en sten:0)

•Hvis I aflevere Jeres børn, lad os sige 7.30, spiser de så morgenmad i dp eller hjemme? Min bliver først afleveret efter 0800, men tror jeg ville sørge for at de havde spist hjemmefra. Men afstem det med dp og spørg lidt ind til hvad hun synes. For det skal jo fungere for alle. Jeg har selv været dp og jeg synes faktisk det var enormt hyggeligt at have et par stykker til mrogenmad:0)

•Har I en taske med til hver dag? Nej det har vi ikke. Vi afleverer en pakke bleer og 3 sæt skumklude af gangen. Dp stiller alt andet til rådighed, dyner, hagesmæk, håndklæder, vaskeklude osv. Hun har sådan nogle rumrækker som jeg kender fra børnehave og der har hvert barn et rum. Der er en lille kurv. I den har vi creme til hoved og numse, sutter, små vanter, en ekstra hue og sådan liggende. Så det er nemt.

•Laurits kan endnu ikke kravle, men når han begynder på det, så er der nok lidt lunere i vejret, hvad skal han så have på fødderne udenfor? Hasse har jo haft sådan nogle termofutter her henover vinteren fordi han ikke kan gå endnu, men bliver de ikke for varme til forår/sommer? Jeg ville give de der termofutter, de bliver ikke for varme før sommeren kommer. Jeg har selv arthur som stater på mandag og han får dem på. Har selv været dagplejer og brugte dem længe til de børn der ikke gik:0)

•Hvor meget skiftetøj har Jeres børn med? Vi har et sæt fast liggende, når noget bliver brugt derfra, så tager vi tilsvarende med dagen efter. Pt er der langærmet body, kortærmet tshirt, bukser, et par strømper og et par strømpebukser.

•Hvor længe er Jeres afsted, efter I er begyndt på arbejde? Jeg er ikke på arbejde, men da jeg har en der skal i skole og pga middagslur osv så er Antons dage fra 0810 til 1510, han har om fredagen enten "fri" eller bliver hentet til middag:0) Når Arthur starter bliver hans dage ligedan.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.