En arm for nattesøvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ps...med den alder hun har og med det du skriver ville jeg nok prøve at lægge hende allerede 18.30-19.00.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

hekran

Supermum skriver:

Hey! Tror du ikke at det er fordi hun vågner pga sult? Hvorfor ikke prøve at give en flaske inden sovetid om aftenen eller vælling?? Ved godt du måske vil bibeholde amning, men så tilbyd hende en flaske bagefter din amning?! Når du sir hun er startet i dagpleje osv, og hendes alder, så skal der mere brændstof på dytten, og tror simpelthen ikk hun blir mæt nok til natten?

Jeg har overvejet om det er pga sult, så jeg propper havregrød i hende inden hun skal sove. Jeg har tænkt på, om jeg skal lige tage hende op og amme hende, når vi skal i seng, sådan at hun bliver tanket bedre op. Det kan jo kun blive bedre

Anmeld

29. februar 2012

hekran

Pernilleh skriver:

Altså,jeg tænker om I putter hende for sent?
Vores erfaring siger os,at de (få) gange vi har prøvet at trække Alexander,i en weekend eller til jul,har han en meget urolig søvn og vågner faktisk tidligere end han plejer.

Hvis hun begynder at gnide øjne allerede kl. 19 hvorfor lægger i hende så først 19.30-20.00?Jeg ved godt det lyder ulogisk,men de kloge siger også at søvn avler søvn,og i vores tilfælde passer det

Vi har altid hellere lagt Alexander for tidligt end for sent,og det har i hvert fald virket for os.

Jeg ved godt det virker som noget af et sats,men det var måske værd at prøve?

Held og lykke

Ja, alt kan efterhånden være et forsøg værd. I dag blev hun puttet allerede 19.15 og jeg har planer om at amme hende i søvne, når jeg går i seng. Men tak for råd

Anmeld

29. februar 2012

hekran

MelikkazMoar skriver:

nemlig

du har dog lidt hjælp at hente ved sutten.. ikke engang der kan jeg vinde lidt

Du får stor sympati herfra 

Anmeld

29. februar 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Marita skriver:

Ja, alt kan efterhånden være et forsøg værd. I dag blev hun puttet allerede 19.15 og jeg har planer om at amme hende i søvne, når jeg går i seng. Men tak for råd

Velbekomme,håber det hjælper

Anmeld

1. marts 2012

Supermum

Marita skriver:

Jeg har overvejet om det er pga sult, så jeg propper havregrød i hende inden hun skal sove. Jeg har tænkt på, om jeg skal lige tage hende op og amme hende, når vi skal i seng, sådan at hun bliver tanket bedre op. Det kan jo kun blive bedre

Hej Marita!

Ved bare at med min egen pige da jeg ammede hende begyndte hun også at vågne mit om natten, og hver gang jeg stak sutten i munden på hende så suttede hun løs (dybe sug) og det var pga hun var så sulten! Så mit råd er at du ammer hende som du plejer og lige inden du putter enten gir hende en flaske eller som du sir havregrød. Det er jo stadig en baby, og der er jo som regel 3 ting der er i vejen når de vågner: Sult, skidt i bleen eller skal holdes om..  Der er selvf også andre ting man kan prøve at overveje om det er det der er i vejen,når de der ting er afprøvet: Tørst, tænder, eller er inde i et udviklingstrin!

For at vende tilbage til maden, så hjemme hos får hun om eftermiddagen 16.30 ca en flaske inden aftensmad, og kl. 18.00 aftensmad også ved 19.00 tiden 200 ml flaske og hun sover som en sten frem til 07.30! Husk at dit barn skal ha 1/6 del af hendes vægt i mælk! . Så igen, tror altså ikke hun blir mæt! Men vil gerne lige høre hvordan det går om et par dage, hvis du prøver...

Anmeld

1. marts 2012

morethanperfect

Måske det bare er sådan hun er .... Oscar står også tidligt op og har altid gjort det . Dog hjalp det lidt da vi lage ham kl. 19. i stedet for 19.30 .. Prøv det .. 
Men man kan som regel ikke ændre på deres tidspunkt at stå op på , bare fordi man lægger dem senere .. Desværre .. Nogle børn er bare morgen mennesker . Heheh ..

Anmeld

1. marts 2012

AnneBJ

Pernilleh skriver:

Altså,jeg tænker om I putter hende for sent?
Vores erfaring siger os,at de (få) gange vi har prøvet at trække Alexander,i en weekend eller til jul,har han en meget urolig søvn og vågner faktisk tidligere end han plejer.

Hvis hun begynder at gnide øjne allerede kl. 19 hvorfor lægger i hende så først 19.30-20.00?Jeg ved godt det lyder ulogisk,men de kloge siger også at søvn avler søvn,og i vores tilfælde passer det

Vi har altid hellere lagt Alexander for tidligt end for sent,og det har i hvert fald virket for os.

Jeg ved godt det virker som noget af et sats,men det var måske værd at prøve?

Held og lykke

Jeg ville gøre det samme.

Felix er 11 mdr. og sover fra 18.30 - 6, 2 timer formiddag og 1-2 timer eftermiddag... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.