En arm for nattesøvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

hekran

Gaaaaaab! Jeg troede at det var en fase med at Helena skulle vågne kl 4.30 og aldrig rigtig falde i søvn igen. Istedet bliver hun ammet lidt og så ligger hun bare og pisker i dobbeltsengen indtil vi gider stå op med hende. Typisk kl 6. Nøøøøj, manner, jeg synes det begynder at tære vanvittig meget på kræfterne. Hun bliver lige straks 9 måneder og hun har holdt på med at vågne tidligt i over en måned nu.

Hun startede i dagpleje for en måned siden (sammenhæng!?) og hun spiser rigtig godt om dagen og sover også rigtig godt om dagen. Hun bliver ammet og puttet 19.30-20 og bliver ellers ikke ammet om natten, før hun begynder at vågne. Hun vågner gerne flere gange, men jeg holder hende hen med sutten. Men når hun begynder at skrige op om morgenen, så tager jeg hende over til mig. Men hun lægger sig IKKE til at sove videre.

Nogen, der har nogle forslag til, hvordan hun kunne sove lidt mere..... bare til kl 6? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

MelikkazMoar

Marita skriver:

Gaaaaaab! Jeg troede at det var en fase med at Helena skulle vågne kl 4.30 og aldrig rigtig falde i søvn igen. Istedet bliver hun ammet lidt og så ligger hun bare og pisker i dobbeltsengen indtil vi gider stå op med hende. Typisk kl 6. Nøøøøj, manner, jeg synes det begynder at tære vanvittig meget på kræfterne. Hun bliver lige straks 9 måneder og hun har holdt på med at vågne tidligt i over en måned nu.

Hun startede i dagpleje for en måned siden (sammenhæng!?) og hun spiser rigtig godt om dagen og sover også rigtig godt om dagen. Hun bliver ammet og puttet 19.30-20 og bliver ellers ikke ammet om natten, før hun begynder at vågne. Hun vågner gerne flere gange, men jeg holder hende hen med sutten. Men når hun begynder at skrige op om morgenen, så tager jeg hende over til mig. Men hun lægger sig IKKE til at sove videre.

Nogen, der har nogle forslag til, hvordan hun kunne sove lidt mere..... bare til kl 6? 

ingen gode råd, men vi er i samme båd

Anmeld

29. februar 2012

hekran

MelikkazMoar skriver:

ingen gode råd, men vi er i samme båd

På en eller anden måde hjælper det altid, når man ikke er alene. Så kan man da lige regne ud, at vi begge to ligner hængte katte med et krus katte p.t.

Anmeld

29. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Du siger i putter hende 19:30-20, hvad med at prøve en halv time senere eller en time? Eller er hun for udmattet til det?

Tænkte hvis nu i trak hende lidt om aftenen kunne det være hun sov lidt længere om morgenen?

Anmeld

29. februar 2012

hekran

rikkeregnbue skriver:

Du siger i putter hende 19:30-20, hvad med at prøve en halv time senere eller en time? Eller er hun for udmattet til det?

Tænkte hvis nu i trak hende lidt om aftenen kunne det være hun sov lidt længere om morgenen?

Ja, hun er desværre for udmattet og begynder allerede at gnide øjne kl 19

Det kommer lidt an på, hvornår hun har sovet i dagplejen. Hvis hun er vågen igen allerede kl 14, jamen så er hun fuldstændig opløst, når vi kommer til aften. Hvis hun først vågner kl 15.30, så kan vi nemt holde hende til 20. 

Heldigvis er hun en rigtig nem og glad pige på alle andre tidspunkter end lige om natten  

Jeg satser vist bare på, at det går over, men hun er en stædig lille en

Anmeld

29. februar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Marita skriver:

Ja, hun er desværre for udmattet og begynder allerede at gnide øjne kl 19

Det kommer lidt an på, hvornår hun har sovet i dagplejen. Hvis hun er vågen igen allerede kl 14, jamen så er hun fuldstændig opløst, når vi kommer til aften. Hvis hun først vågner kl 15.30, så kan vi nemt holde hende til 20. 

Heldigvis er hun en rigtig nem og glad pige på alle andre tidspunkter end lige om natten  

Jeg satser vist bare på, at det går over, men hun er en stædig lille en

Ja, så er det nok ikke lige det der kan hjælpe  Men jeg kan trøste dig med, at du ikke er den eneste der gerne vil have lidt nattesøvn. Min pige på 1 mdr er så stædig at den ene dag sov hun ikke fra klokken 8 om morgenen til 1 om natten

Anmeld

29. februar 2012

Supermum

Marita skriver:

Hey! Tror du ikke at det er fordi hun vågner pga sult? Hvorfor ikke prøve at give en flaske inden sovetid om aftenen eller vælling?? Ved godt du måske vil bibeholde amning, men så tilbyd hende en flaske bagefter din amning?! Når du sir hun er startet i dagpleje osv, og hendes alder, så skal der mere brændstof på dytten, og tror simpelthen ikk hun blir mæt nok til natten?

Anmeld

29. februar 2012

MelikkazMoar

Marita skriver:

På en eller anden måde hjælper det altid, når man ikke er alene. Så kan man da lige regne ud, at vi begge to ligner hængte katte med et krus katte p.t.

nemlig

du har dog lidt hjælp at hente ved sutten.. ikke engang der kan jeg vinde lidt

Anmeld

29. februar 2012

raca

Supermum skriver:

Hey! Tror du ikke at det er fordi hun vågner pga sult? Hvorfor ikke prøve at give en flaske inden sovetid om aftenen eller vælling?? Ved godt du måske vil bibeholde amning, men så tilbyd hende en flaske bagefter din amning?! Når du sir hun er startet i dagpleje osv, og hendes alder, så skal der mere brændstof på dytten, og tror simpelthen ikk hun blir mæt nok til natten?

her er jeg slet ikke enig... måsk noget grød, banan eller brød men ikke vælling.. i flaske

hvis hun ammer og barnet sover fint fra kl 20-430.. altså med dvs små opvågner der kan være pga dp.. så ville jeg ikke give vælling lige før senge tid. men bare amme kl 430 også sove vidre.. tja måske faktisk amme allerede kl 3 da man så stadig var sp kort inden i natten at der var stor chance for barnet faldt i søvn igen og sov til kl morgen.

der er for en 9 mdr baby ikke mere næring i vælling end i MM... og vælligen giver ikke rigtig noget som alm ikke kunne give.. men det gør MM.

Anmeld

29. februar 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Altså,jeg tænker om I putter hende for sent?
Vores erfaring siger os,at de (få) gange vi har prøvet at trække Alexander,i en weekend eller til jul,har han en meget urolig søvn og vågner faktisk tidligere end han plejer.

Hvis hun begynder at gnide øjne allerede kl. 19 hvorfor lægger i hende så først 19.30-20.00?Jeg ved godt det lyder ulogisk,men de kloge siger også at søvn avler søvn,og i vores tilfælde passer det

Vi har altid hellere lagt Alexander for tidligt end for sent,og det har i hvert fald virket for os.

Jeg ved godt det virker som noget af et sats,men det var måske værd at prøve?

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.