En "lille" opdatering fra Viborg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

CA

Jeg har virkelig været dårlig til at opdatere jer herinde! Jeg elsker at læse jeres opdateringer, så jeg må hellere selv smide en i bunken også

Johannes begyndte i dagpleje d. 3. januar, og han stortrives derovre! Han er virkelig glad for Dorthe, og det er vi også. 
Han er stadig er frisk, glad og hurtig dreng. Der er utrolig meget fart på ham, og vi sidder ikke meget stille. Han kan lynhurtigt forvandle pænt og ordentligt hjem til legetøjs-kaos! Han har gang i en masse hele tiden, og elsker at tulle rundt og lege selv - så længe han stadig kan høre eller se os. Han tjekker rigtig tit ind til at lille put, kys eller kram og så er han videre i en anden leg. Han er skøn og jeg smask-elsker ham! 
Han har fundet ud af at pille næse Jeg aner ikke hvor han har lært det henne, for vi går altså ikke sådan og piller næse herhjemme... 
Han har lige begyndt at få støvler på og selv gå hen til bilen og andre småture. Han elsker det, og når vi er inde er han tit ude og hente støvlerne 
Vi har, på børneafdelingen, fået tjekket den hofte der hele tiden har "klikket" men der var ingenting i det. Han har været forkølet konstant siden han begyndte i Dp, og også været ramt af en enkelt MØB. På torsdag skal vi til ørelæge og have tjekket de ører ordentligt, da han har haft væske på dem siden oktober Jeg har lidt en mistanke om, at han ikke længere hører så godt da han sover væk fra al larm og ikke reagerer når vi kalder på ham, hvis han har ryggen til. Jeg er spændt på, hvad ørelægen siger!

Dog er jeg ikke helt vildt bekymret, da han er begyndt på et par ord. Udtalen er ikke perfekt(kun på "Hov"), men han siger tak, det, se, far og nogle forskellige dyrelyde. Tror ikke andre kan høre hvad han præcist siger, så det er absolut ikke perfekt endnu, men han KAN

I sidste uge fik jeg arbejde i privat hjemmeplejefirma! (juhuuuu)Ikke en fastansættelse, men ca. 30 timer i ugen til 15. august. Det er perfekt, for der har jeg sommerferie og d. 12. september går jeg på barsel
Jeg er 7+4 i dag og har det nogenlunde. Jeg brugte vores vinterferie på konstant opkast Heldigvis var det der, for så var Martin hjemme til Johannes. Jeg lå bare i sengen, og ind i mellem var Johannes inde og kigge meget undrende på mig. Jeg fik ret dårlig samvittighed, og forsøgte at komme ind i stuen og ligge ind i mellem, men det er altså ikke rart med barn der mosler på en når man har voldsom kvalme
Kvalmen er ikke forsvundet, men den er ikke konstant, så jeg klarer den. Er også ret svimmel, men det var jeg også sidst pga. lavt blodtryk. Jeg håber virkelig ikke Pia har ret i, at der er tvillinger! 3 ble-børn og lejlighed på 2. sal er lidt uoverskueligt

Jeg nåede desværre ikke at tabe mig så meget som jeg gerne ville, men lidt røg der da af, og det medlemsskab jeg nåede at oprette i fitness bliver jeg ved med at have. Så tar jeg måske ikke 26kg på den her gang 

Nå, det var lidt ævl fra mig Synes vi skal have nogle flere opdateringer herinde!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

DK

NÆÆÆÆÆ stort tillykke! Havde lidt godt tænkt at det var dig Men det var jo heller ingen stor hemmelighed at i gerne ville igang snart!

Hvor lyder det skønt med job!

Træls med lillemandens ører, jeg håber at de finder ud af noget, evt. dræn, så han kan komme videre og høre lidt bedre efter

Anmeld

28. februar 2012

AnneBJ

Okay, herhjemme er ørerne blevet mit smertebarn, du får med det samme et link til min blog hvor du kan læse om vores besøg hos ørelægen, og den efterfølgende dags besøg hos egen læge... bare for du er opmærksom! (www.jellingvej.blogspot.com) det skulle gerne være det nyeste indlæg!

Bortset fra det!: Det lyder til Johannes stortrives i vanlig stil! Hyggeligt at hn selv kommer med støvlerne, og tænk hvor meget det letter, at han lærer at gå inden den næste kommer! Jeg kunne nu godt se humoren i tvillinger, men kun fordi det ikke er mig der i så fald skal have dem! 

Hvor er det dejligt at du lige fik et job, der passer med barsel! Hvordan er arbejdstiderne? Hænger det sammen med DP eller er det helt skørt?

Og hvorfor tillader du dig egentlig at lave en billedløs update??

- jeg lover snarligt at bidrage med en Felix update, men jeg kan jo ikke begrænse mig, og skal bruge mine skriveevner på en eksamensopgave istedet lige pt. 

Anmeld

28. februar 2012

CA

DK skriver:

NÆÆÆÆÆ stort tillykke! Havde lidt godt tænkt at det var dig Men det var jo heller ingen stor hemmelighed at i gerne ville igang snart!

Hvor lyder det skønt med job!

Træls med lillemandens ører, jeg håber at de finder ud af noget, evt. dræn, så han kan komme videre og høre lidt bedre efter

Taaark Ditte 

Anmeld

28. februar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Okay, herhjemme er ørerne blevet mit smertebarn, du får med det samme et link til min blog hvor du kan læse om vores besøg hos ørelægen, og den efterfølgende dags besøg hos egen læge... bare for du er opmærksom! (www.jellingvej.blogspot.com) det skulle gerne være det nyeste indlæg!

Bortset fra det!: Det lyder til Johannes stortrives i vanlig stil! Hyggeligt at hn selv kommer med støvlerne, og tænk hvor meget det letter, at han lærer at gå inden den næste kommer! Jeg kunne nu godt se humoren i tvillinger, men kun fordi det ikke er mig der i så fald skal have dem! 

Hvor er det dejligt at du lige fik et job, der passer med barsel! Hvordan er arbejdstiderne? Hænger det sammen med DP eller er det helt skørt?

Og hvorfor tillader du dig egentlig at lave en billedløs update??

- jeg lover snarligt at bidrage med en Felix update, men jeg kan jo ikke begrænse mig, og skal bruge mine skriveevner på en eksamensopgave istedet lige pt. 

Eeeej hvor lyder det godt nok træls med den ørelæge! Jeg tror virkelig jeg havde sendt det du har skrevet på bloggen til dem. Seriøst - hvad er det for en behandling at få?! Hvordan går det med ham nu? 

Han stortrives ja! Og det er virkelig bare skønt at han har lært at gå så hurtigt, så jeg ikke skal slæbe rundt på ham lige så meget lige nu, hvor jeg skal koncentrere mig rimelig meget om at trække vejret dybt, så det ikke blir til opkast Det kan være han lærer at tage trappen selv inden oktober Og måske selv kan kravle ind i autostol Uuuh han blir så stor! Men hvor er det skønt at tænke på, at han ikke skal slæbes alt for meget rundt når jeg blir rigtig fed!!

Det passer fint med DP. Her i starten flexer Martin og afleverer kl. 7. Med tiden skal jeg aflevere 6.30 og så kan jeg nå at møde lige præcis kl. 7. Her i starten blir jeg bare lige nødt til at være der lidt før, så jeg kan høre om de forskellige kunder jeg skal ud til(jeg kører forskellige ruter hver dag, så mon ikke jeg får styr på dem snart). Jeg har fri mellem 13 og 15, og Dorthe lukker 16.15, så det passer også fint. Desværre gir det jo bare alt i alt mindre tid med Johannes, men det er jo sådan det virkelige liv er, og jeg skal heldigvis snart på barsel igen

Jeg har tilladt mig at lave billedløs update fordi jeg ikke har fået tømt kameraet Dem får I en anden gang, men jeg kan afsløre at han ike er mindre lækker end sidst!

Hvordan går det med opgaven?

Anmeld

28. februar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Eeeej hvor lyder det godt nok træls med den ørelæge! Jeg tror virkelig jeg havde sendt det du har skrevet på bloggen til dem. Seriøst - hvad er det for en behandling at få?! Hvordan går det med ham nu? 

Han stortrives ja! Og det er virkelig bare skønt at han har lært at gå så hurtigt, så jeg ikke skal slæbe rundt på ham lige så meget lige nu, hvor jeg skal koncentrere mig rimelig meget om at trække vejret dybt, så det ikke blir til opkast Det kan være han lærer at tage trappen selv inden oktober Og måske selv kan kravle ind i autostol Uuuh han blir så stor! Men hvor er det skønt at tænke på, at han ikke skal slæbes alt for meget rundt når jeg blir rigtig fed!!

Det passer fint med DP. Her i starten flexer Martin og afleverer kl. 7. Med tiden skal jeg aflevere 6.30 og så kan jeg nå at møde lige præcis kl. 7. Her i starten blir jeg bare lige nødt til at være der lidt før, så jeg kan høre om de forskellige kunder jeg skal ud til(jeg kører forskellige ruter hver dag, så mon ikke jeg får styr på dem snart). Jeg har fri mellem 13 og 15, og Dorthe lukker 16.15, så det passer også fint. Desværre gir det jo bare alt i alt mindre tid med Johannes, men det er jo sådan det virkelige liv er, og jeg skal heldigvis snart på barsel igen

Jeg har tilladt mig at lave billedløs update fordi jeg ikke har fået tømt kameraet Dem får I en anden gang, men jeg kan afsløre at han ike er mindre lækker end sidst!

Hvordan går det med opgaven?

Det går så fint nu! Efter 1. skud penicillin havde vi vores store glade dreng tilbage, og han spiste to hele stykker rugbrød umiddelbart efter...  Der havde han så også levet af flydende/grød agtig mad i en uge... 

Jeg var rasende! Da vi kom hjem var Felix (efter planen) faldet i søvnen i klapvognen og jeg skulle fortælle Jørn om ørelægen.. jeg tudede simpelthen af raseri!! Så der tager vi i hvert fald aldrig hen igen!! Så kører jeg heller mellem ½ og en hel time i bil/tog til en anden by, hvis den anden ørelæge her i byen ikke har tider!

Trapper? Bare igang - Felix tager selv vores omkring 15 trin til førstesalen uden hjælp. Altså vi går lige bag ham, og han får ikke lov at lege på trappen osv., men han kan sagtens selv kravle op! Ned har han ikke fanget fidusen i endnu.. Men ja, jo mere selvhjulpen, jo nemmere - også for Johannes. Hav evt. også en skammel i køkkenet, så han kan nå køkkenvasken. Hav så plastickrus/bestik/tallerkner så han kan nå det, på den måde varer det ikke længe før han selv kan hente et glas vand fx og det vil nok være ret rart hvis du sidder og ammer.. (det er nok ikke LIGE nu, det skal øves.. men bare et par mdr. mere, så tror jeg godt det kan lade sig gøre, uden køkkenet ser bombet ud efterfølgende. )

Det lyder bare helt perfekt med jobbet. Jeg håber jeg får en 30 timers stilling når vi har små børn - for du har ret! Det er ikke meget tid man har med dem, når virkeligheden er i gang!

Ej og se nu her; jeg KAN virkelig ikke begrænse mig! Opgaven går nogenlunde... Jeg har hverken stress eller noget, har endda en ambition om at være færdig fredag eftermiddag, trods deadline tirsdag kl. 12.. Men den mundtlige del huer mig ikke! Jeg er virkelig en spasser til mundtilige eksamener! Sådan virkelig! Og jeg bliver så syg af nervøsitet!  Men hæfter mig ved, at skrivningen går planmæssigt lige nu... 

Anmeld

29. februar 2012

Mettemus

Altså jeg kan ikke komme mig over hvor dygtig han er ham Johannes! Det er simpelthen så fedt - også i forhold til at han skal være storebror inden året er omme. Det blir bare så skønt. Er helt oppe at køre over det på jeres vegne. Også med jobbet! Men det har vi jo snakket om. Endnu en gang tillykke i hvert fald!

Hvilke dyrelyde siger han? Laurits siger "Whaaaah" meget sagte - lissom en hvisken. Og sådan siger ALLE dyr. Vi har kigget mest på rovdyr, så mon ikke det er derfor? Lige bortset fra hunde forresten - de siger "ouh".

Hvorfor overvejer Martin at gå i skole igen?

til jer

Anmeld

29. februar 2012

Sofia

Dejligt at høre nyt

Det er så spædende med graviditeten og det hele.

Glæder mig til du lægger billeder ind af den skønne Josmos.

dejligt at høre I er glade for jeres dagplejemor.. Alfred skal også i dp når vi kommer til Aalborg. Har I fået en der bor i hus?

Anmeld

29. februar 2012

piadas

Jeg har også tænkt, at vi er faldet lidt af på den her på det sidste!

Dejligt at du kan sætte gang i den igen!

Fedt at det går godt med DP, og han ikke er sådan et monsterbarn, som Ida var!

Haha, som du kan beskrive ham - jeg har en ide om, at han er sådan en god blanding mellem en rigtig gammeldags bølle, der hiver i pigernes fletninger og så på den anden side en dejlig charmetrold!

Hvor er det sjovt med de støvler - han vil da ud at se verden!

Jeg er glad for, at du trods alt har fået det lidt bedre og ikke kaster op konstant selvom kvalmen stadig er der! Fedt med hoften, selvom man tror det er ok, er det altid dejligt at få bekræftet at det ikke er noget.

Ih, jeg glæder mig til Ida begynder at sige lidt flere ord. Pt. peger hun på alting og siger der! Men både i går og idag, da jeg hentede hende og sagde hej hej til dp-moderen forsøgte hun at efterligne, så det begynder så småt!  Jeg tror da heller ikke, den er helt gal med Johannes' ører, for så mener jeg også, at de som regel begynder at snakke sent, og det gør han jo ikke.

Haha, apropos det med tvillinger - vi var på McD idag, og der var altså et par med 4 børn, så det kan godt lade sig gøre kun at få ét barn den fjerde gang! 

Anmeld

29. februar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Det går så fint nu! Efter 1. skud penicillin havde vi vores store glade dreng tilbage, og han spiste to hele stykker rugbrød umiddelbart efter...  Der havde han så også levet af flydende/grød agtig mad i en uge... 

Jeg var rasende! Da vi kom hjem var Felix (efter planen) faldet i søvnen i klapvognen og jeg skulle fortælle Jørn om ørelægen.. jeg tudede simpelthen af raseri!! Så der tager vi i hvert fald aldrig hen igen!! Så kører jeg heller mellem ½ og en hel time i bil/tog til en anden by, hvis den anden ørelæge her i byen ikke har tider!

Trapper? Bare igang - Felix tager selv vores omkring 15 trin til førstesalen uden hjælp. Altså vi går lige bag ham, og han får ikke lov at lege på trappen osv., men han kan sagtens selv kravle op! Ned har han ikke fanget fidusen i endnu.. Men ja, jo mere selvhjulpen, jo nemmere - også for Johannes. Hav evt. også en skammel i køkkenet, så han kan nå køkkenvasken. Hav så plastickrus/bestik/tallerkner så han kan nå det, på den måde varer det ikke længe før han selv kan hente et glas vand fx og det vil nok være ret rart hvis du sidder og ammer.. (det er nok ikke LIGE nu, det skal øves.. men bare et par mdr. mere, så tror jeg godt det kan lade sig gøre, uden køkkenet ser bombet ud efterfølgende. )

Det lyder bare helt perfekt med jobbet. Jeg håber jeg får en 30 timers stilling når vi har små børn - for du har ret! Det er ikke meget tid man har med dem, når virkeligheden er i gang!

Ej og se nu her; jeg KAN virkelig ikke begrænse mig! Opgaven går nogenlunde... Jeg har hverken stress eller noget, har endda en ambition om at være færdig fredag eftermiddag, trods deadline tirsdag kl. 12.. Men den mundtlige del huer mig ikke! Jeg er virkelig en spasser til mundtilige eksamener! Sådan virkelig! Og jeg bliver så syg af nervøsitet!  Men hæfter mig ved, at skrivningen går planmæssigt lige nu... 

Godt at han kom ovenpå igen! Jeg ville nu stadig klage, hvis jeg var dig!

God idé med skammel-træning. Han er god til at kravle op og ned af møbler, så det han vel lære også God idé at starte med trapper nu. Jeg synes bare de er ulækre dem i ude i opgangen og jeg kan ikke li tanken om, at hans fingre skal røre ved dem

Jeg kender godt det med mundtlig eksamen - jeg er en tosse til det! Rigtig meget held og lykke! Det skal nok komme til at gå godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.