Er nu i gang med den. Har delte meninger om den. Indtil videre synes jeg, at den er lidt kvalm. Men godt med lidt positiv pr for moderskabet i denne tid, hvor mange, undertegnede incl.

i mine klummer, har meget travlt med at give et mere nuanceret og ikke så rosenrødt billede af moderskabet. Måske hun bliver mere mavesur i løbet af bogen. Måske er vi mennesker bare forskellige - og hurra for det (og især for de børn, der er så heldige at have en mor fuld af overskud, selv efter kun 1½ times sammenlagt nattesøvn).
Måske er jeg bare ego-mor, der ikke kan tåle mosten. Måske er det bare, fordi jeg har haft små børn i 7½ år nu. Måske er jeg bare ekstremt b-menneske og misundelig over alt det overskud. Men min første tanke, når barnet vågner hvert kvarter hele natten igennem, er ikke ligefrem "Ih hvor er du dog dejlig, og hvor elsker jeg dig bare så højt, jeg snupper da bare en latté og morer mig over dårligt børne-tv". Måske jeg skulle tage sådan et kursus i det der positiv psykologi???
Men efter at have læst, at hendes søn skulle have heddet Klara Elisabeth, synes jeg bedre og bedre om den

Mvh
Karoline (mor til en Klara Elisabeth anno 2001, og som ikke håber, at alle nyfødte piger anno 2009 kommer til at hedde VORES navn) - og har for resten opgivet at tælle, hvor mange måske'er der er i dette indlæg.
Anmeld