Mor til Frederic skriver:
Ih sikke noget og endnu være at man jo bruger foden hver evige dag...
Kan du ikke gå tilbage i journal eller få en læge til at vudere om den er blevet behandlet forkert fra den gang skaden skete?
Jeg har samme dom ang slidgigt hængende over min tommeltot. Den blev efter en arbejds skade behandlet forkert, da de ikke troed at ledbåndene var ødelagt. Og fik blot flere uger i gips... :-( Efter det mente de at den var okay, men nej... Efter et lille års tid kunne jeg end ikke åbne en liter mælk med skruelåg uden at den popped ud (midterste led).. Så begyndte at tage sagen op igen, rendte til ortopæd og de valgte at operere den. Planen var at de ville flytte noget ledbånd og derved forsøge at gøre den normal. Men på selve op. dagen, faldt dommen først... Der var intet at rede og deres eneste mulighed var at skille det midterste led af - file knogle enderne til og sætte det sammen med 3 skruer. Så det midterste led blev gjort stift og fik at vide at jeg også tidlig ville få slidgigt i den og de andre fingre, pga at de bliver slidt mere...
Jeg har fået erstatning...
Så håber at de kan lave mirakler med din fod også og at vil komme til ortopæd med den, så de kan hjælpe dig...
Min egen læge sendte også mig videre i system, da hun sagtens kunne komme med en dom - men ikke mulighederne for hvad de kunne lave for/med den..
Jeg har journalen med min fod til at ligge på min pc, da jeg fik den tilsendt fra lægehuset jeg havde dengang.
Fra dengang står der at der er slået en flig af min knogle med at det ifølge lægen på skadestuen var en gammel skade (aldrig kommet til skade før det), og nogle måneder efter hvor jeg kom til skade med foden igen, blev der i journalen skrevet at de kunne se en gammel afsprængning, som nok stammede fra første gang jeg kom til skade med højre fod.
Andet er der ikke blevet gjort.
Spurgte også min læge idag om de kunne have reddet det dengang, det mente han ikke da der ikke er gode erfaringer med at påsætte nyt ledbånd. Æhm, okay - så sidder man der og aner hverken til eller fra.
Han sagde der intet kunne gøres udover at jeg skulle prøve det svang-indlæg og så tape min fod op hvis jeg skal dyrke sport. Og så blev det med slidgigt så ellers kastet i hovedet på mig 
Så aner ikke hvad jeg skal stille op, og sende en klage til patientombuddet kan jeg heller ikke fordi det er 9 år siden, og det skal gøres inden 5 (men mine gener er jo så også først kommet indenfor de sidste 3-4 år, og taget til).
Im lost! 
Det lyder da vildt med din finger, er den så ok nu eller?
Hvad kan en ortopæd. gøre?