Øv hvor jeg ikke håber lægen har ret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

Steph_Laurits

Mor til Frederic skriver:

Ih sikke noget og endnu være at man jo bruger foden hver evige dag...

Kan du ikke gå tilbage i journal eller få en læge til at vudere om den er blevet behandlet forkert fra den gang skaden skete?

Jeg har samme dom ang slidgigt hængende over min tommeltot. Den blev efter en arbejds skade behandlet forkert, da de ikke troed at ledbåndene var ødelagt. Og fik blot flere uger i gips... :-( Efter det mente de at den var okay, men nej... Efter et lille års tid kunne jeg end ikke åbne en liter mælk med skruelåg uden at den popped ud (midterste led).. Så begyndte at tage sagen op igen, rendte til ortopæd og de valgte at operere den. Planen var at de ville flytte noget ledbånd og derved forsøge at gøre den normal. Men på selve op. dagen, faldt dommen først... Der var intet at rede og deres eneste mulighed var at skille det midterste led af - file knogle enderne til og sætte det sammen med 3 skruer. Så det midterste led blev gjort stift og fik at vide at jeg også tidlig ville få slidgigt i den og de andre fingre, pga at de bliver slidt mere...

Jeg har fået erstatning...

Så håber at de kan lave mirakler med din fod også og at vil komme til ortopæd med den, så de kan hjælpe dig...

Min egen læge sendte også mig videre i system, da hun sagtens kunne komme med en dom - men ikke mulighederne for hvad de kunne lave for/med den..

Jeg har journalen med min fod til at ligge på min pc, da jeg fik den tilsendt fra lægehuset jeg havde dengang.

Fra dengang står der at der er slået en flig af min knogle med at det ifølge lægen på skadestuen var en gammel skade (aldrig kommet til skade før det), og nogle måneder efter hvor jeg kom til skade med foden igen, blev der i journalen skrevet at de kunne se en gammel afsprængning, som nok stammede fra første gang jeg kom til skade med højre fod.
Andet er der ikke blevet gjort.

Spurgte også min læge idag om de kunne have reddet det dengang, det mente han ikke da der ikke er gode erfaringer med at påsætte nyt ledbånd. Æhm, okay - så sidder man der og aner hverken til eller fra.

Han sagde der intet kunne gøres udover at jeg skulle prøve det svang-indlæg og så tape min fod op hvis jeg skal dyrke sport. Og så blev det med slidgigt så ellers kastet i hovedet på mig

Så aner ikke hvad jeg skal stille op, og sende en klage til patientombuddet kan jeg heller ikke fordi det er 9 år siden, og det skal gøres inden 5 (men mine gener er jo så også først kommet indenfor de sidste 3-4 år, og taget til).
Im lost!

Det lyder da vildt med din finger, er den så ok nu eller?

Hvad kan en ortopæd. gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

StephanieJ skriver:

Jeg har journalen med min fod til at ligge på min pc, da jeg fik den tilsendt fra lægehuset jeg havde dengang.

Fra dengang står der at der er slået en flig af min knogle med at det ifølge lægen på skadestuen var en gammel skade (aldrig kommet til skade før det), og nogle måneder efter hvor jeg kom til skade med foden igen, blev der i journalen skrevet at de kunne se en gammel afsprængning, som nok stammede fra første gang jeg kom til skade med højre fod.
Andet er der ikke blevet gjort.

Spurgte også min læge idag om de kunne have reddet det dengang, det mente han ikke da der ikke er gode erfaringer med at påsætte nyt ledbånd. Æhm, okay - så sidder man der og aner hverken til eller fra.

Han sagde der intet kunne gøres udover at jeg skulle prøve det svang-indlæg og så tape min fod op hvis jeg skal dyrke sport. Og så blev det med slidgigt så ellers kastet i hovedet på mig

Så aner ikke hvad jeg skal stille op, og sende en klage til patientombuddet kan jeg heller ikke fordi det er 9 år siden, og det skal gøres inden 5 (men mine gener er jo så også først kommet indenfor de sidste 3-4 år, og taget til).
Im lost!

Det lyder da vildt med din finger, er den så ok nu eller?

Hvad kan en ortopæd. gøre?

Mener også at de kort efter skaden er sket kan finde enderne i ledbåndene og derved hæfte dem sammen - give ro så de kan hele.

En alm læge har som regl 'kun' læst alm medicin, hvor en ortopæd har speciale i knogle - led mm. Lige som en børnelæge har læst lige så mange år kun ang børn, som en alm læge har læst alm medicin.. Så ville helt klart få lavet en henvisning dertil... Da der evt kan være der findes andet der kan hjælpe dig og din fod.

Fik at vide at hvis hende håndkirug (som de hev ned fra en operation) havde taget sig ordenligt tid og evt åbnet den op som de andre læge mente var bedst - da den var noget ledløs, at den kunne være redet dengang... Tak for lort siger man så bare og sidder med en stiv tommeltot der aldrig mere vil kunne rette sig lige, men groet sammen i en 'pincet greb' stilling....

Men igen har så heller ikke ondt i den mere og har vænnet mig til at den er som den er. Kan dog godt mærke at de 2 andre led på tommeltot bliver slidt på en anden måde og ikke har samme bevægelses frihed som den anden...

Efter den først omgang gips fik jeg også at vide at jeg nok resten af mine arbejds dage skulle tape den - da der ikke kan laves en skinne der ville fungere ordenligt... Men når huden begynder at følge med af - give kløe mm. Så blev det tape lagt på hylden...

Anmeld

28. februar 2012

Steph_Laurits

Mener også at de kort efter skaden er sket kan finde enderne i ledbåndene og derved hæfte dem sammen - give ro så de kan hele.

En alm læge har som regl 'kun' læst alm medicin, hvor en ortopæd har speciale i knogle - led mm. Lige som en børnelæge har læst lige så mange år kun ang børn, som en alm læge har læst alm medicin.. Så ville helt klart få lavet en henvisning dertil... Da der evt kan være der findes andet der kan hjælpe dig og din fod.

Fik at vide at hvis hende håndkirug (som de hev ned fra en operation) havde taget sig ordenligt tid og evt åbnet den op som de andre læge mente var bedst - da den var noget ledløs, at den kunne være redet dengang... Tak for lort siger man så bare og sidder med en stiv tommeltot der aldrig mere vil kunne rette sig lige, men groet sammen i en 'pincet greb' stilling....

Men igen har så heller ikke ondt i den mere og har vænnet mig til at den er som den er. Kan dog godt mærke at de 2 andre led på tommeltot bliver slidt på en anden måde og ikke har samme bevægelses frihed som den anden...

Efter den først omgang gips fik jeg også at vide at jeg nok resten af mine arbejds dage skulle tape den - da der ikke kan laves en skinne der ville fungere ordenligt... Men når huden begynder at følge med af - give kløe mm. Så blev det tape lagt på hylden...

Ej hvor ufedt - man sidder total magtesløs og ikke aner hvad man kan tillade sig osv. ikke?
Sådan har jeg det ihvert fald.

Jeg ville gerne der blev gjort noget, men igen aner ikke hvad eller hvor langt man kan gå/hvad jeg har af rettigheder osv.

Vil jo heller ikke fremstå som en eller anden hysterisk kost hvis du forstår?

Ville min læge ikke bare bede mig falde lidt ned hvis jeg bad om en henvisning til ortopæd.?
Han siger jo der ikke kan gøres noget ved det

Men bare dengang for 9 år siden, der blev der ikke talt om noget med ledbånd, der blev sagt at en flig var slået af knoglen og at den bare var kraftigt forstuvet

Jeg er total lost altså!!

Det er da godt du ikke har ondt osv. i den, og at du trods alt har lært at leve med det

Anmeld

28. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

StephanieJ skriver:

Ej hvor ufedt - man sidder total magtesløs og ikke aner hvad man kan tillade sig osv. ikke?
Sådan har jeg det ihvert fald.

Jeg ville gerne der blev gjort noget, men igen aner ikke hvad eller hvor langt man kan gå/hvad jeg har af rettigheder osv.

Vil jo heller ikke fremstå som en eller anden hysterisk kost hvis du forstår?

Ville min læge ikke bare bede mig falde lidt ned hvis jeg bad om en henvisning til ortopæd.?
Han siger jo der ikke kan gøres noget ved det

Men bare dengang for 9 år siden, der blev der ikke talt om noget med ledbånd, der blev sagt at en flig var slået af knoglen og at den bare var kraftigt forstuvet

Jeg er total lost altså!!

Det er da godt du ikke har ondt osv. i den, og at du trods alt har lært at leve med det

Ville få en henvisning uanset hvad, en ortopæd er så meget mere inde i hvad der kan gøres og ikke gøres...

Din egen læge burde forstå at du ønsker den bedste behandling og alle kort på bordet. Sagtens være at en ortopæd kan finde en løsning, som kan hjælpe dig så lang mere end en indlæg i sko.. Som regl burde en bandagist i samråd med en ortopæd finde det passer bedst til din fod. Alle kan jo gå og købe sådan et gele indlæg og bruge, uden at vide om det er det helt rigtige eller ej.

En ortopæd ville kunne gennemlyse den, lidt lige som et levende røngten billed og se hvordan det arbejder mens han drejer og vrider i den. Han ville kunne lægge en blokade og se om det har en virkning.

Så et los bagi til dig og afsted... Du vil din fod det bedste, så afsted...

Hvis vores egen læge er i tvivl om noget, sender hun os altid videre til nogen der har mere forstand på 'opgaven' end hun selv har... Så har hun jo også sin ryg fri, hvis det skulle være.. Og det gælder både os voksne og frederic..

Anmeld

28. februar 2012

Steph_Laurits

Ville få en henvisning uanset hvad, en ortopæd er så meget mere inde i hvad der kan gøres og ikke gøres...

Din egen læge burde forstå at du ønsker den bedste behandling og alle kort på bordet. Sagtens være at en ortopæd kan finde en løsning, som kan hjælpe dig så lang mere end en indlæg i sko.. Som regl burde en bandagist i samråd med en ortopæd finde det passer bedst til din fod. Alle kan jo gå og købe sådan et gele indlæg og bruge, uden at vide om det er det helt rigtige eller ej.

En ortopæd ville kunne gennemlyse den, lidt lige som et levende røngten billed og se hvordan det arbejder mens han drejer og vrider i den. Han ville kunne lægge en blokade og se om det har en virkning.

Så et los bagi til dig og afsted... Du vil din fod det bedste, så afsted...

Hvis vores egen læge er i tvivl om noget, sender hun os altid videre til nogen der har mere forstand på 'opgaven' end hun selv har... Så har hun jo også sin ryg fri, hvis det skulle være.. Og det gælder både os voksne og frederic..

Jeg må få fat i ham og så bede om en henvisning - vil nemlig gøre ALT for at komme den fod bare nogenlunde til livs!!

Håber på det bedste

Og tusinde tak for dine vejledende ord

Anmeld

28. februar 2012

Muffin_girl

StephanieJ skriver:

Jeg har tidligere lavet et indlæg om min højre fod som jeg kom til skade med for 9 år siden, har så jo længere tid der er gået fået flere og flere gener fra den. Jeg valgte så derfor at få en tid ved min læge for at få tjekket min fod og få en konstatering på hvad der er galt med den og om det er noget der bunder i skaden for 9 år siden.

Sidder så hos lægen og han tjekker min højre fod og kan ret hurtigt konstatere at jeg slet ikke har noget ledbånd på ydersiden af min højre fod længere. Ledbåndet blev åbenbart ødelagt dengang og har så ikke været eksisterende siden, bl.a. derfor min fod hælder indad når jeg sidder og slapper af i den!

Dette har så også resulteret i at jeg er blevet platfodet på min højre fod (venstre fod var helt som den skulle være) - så skal nu til at gå med svang-indlæg i min sko for at prøve at tvinge den i en rigtig position.

Og så kommer dommen fra lægen "Du kan med stor sikkerhed regne med, at når du bliver ældre - så vil du få slidgigt i dine fødder pga. den skade"

Gud hvor jeg ikke håber det er sandt - hvis jeg allerede nu er generet af den l**** fod, hvordan er det så ikke om 10 år?

Bare lige et øv indlæg herfra

Ej hvor er det da bare øv og skide sur røV! Håber virkelig ikke at det er sådan !!! Dumme fødder .. Og skide surt at en masse fejl skal ødelægge dine fødder ! 

Anmeld

28. februar 2012

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Ej hvor er det da bare øv og skide sur røV! Håber virkelig ikke at det er sådan !!! Dumme fødder .. Og skide surt at en masse fejl skal ødelægge dine fødder ! 

Det er bare total øv med øv på, toppet med ekstra øv!!

Har lige sendt en mail til min læge for at høre om han vil henvise mig

Anmeld

28. februar 2012

Muffin_girl

StephanieJ skriver:

Det er bare total øv med øv på, toppet med ekstra øv!!

Har lige sendt en mail til min læge for at høre om han vil henvise mig

Henvise dig til hvad?

Anmeld

28. februar 2012

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Henvise dig til hvad?

Ortopæd. som "Mor til Frederic" anbefalede mig

Anmeld

28. februar 2012

Muffin_girl

StephanieJ skriver:

Ortopæd. som "Mor til Frederic" anbefalede mig

God ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.