Hej
Det er altid svært hvad man gør, for hvornår bliver man gravid, hvis man bliver det. Selv gik vi igang da jeg vidste jeg kunne nå at blive færdig med min sidste praktik og dermed kun ville mangle det sidste semester af pædagoguddannelsen som bestod udelukkende af eksamner. Så tog jeg selvfølgelig ikke højde for hvis man skule sygemeldes.
Andre på mit studie har ventet til de vidste de blev færdige med uddannelsen og alle står jo med hver deres dillemma.
Selv blev jeg gravid med det samme, men alt gik glat og jeg klarede min sidste praktik, mens jeg var gravid og den blev afsluttet en måneds tid før termin. Derefter fortsatte jeg 7. semester og fødte midtvejs i det første eksamnesforløb. Klarede alle de afsluttende eksamner alligevel, da min lille dreng tog det hele så fint og har været nem og mit andet barn, så syntes ikke det var så svært. Blev færdiguddannet her i januar og holder nu resten af min barsel. 
Mine studievenninder som er gravide nu er enten på vej på barsel eller afventerbarsel mens andre stadig arbejder på at blive gravide mens de søger arbejde. De højgravide skal søge job, selvom de ikke lige får job med de omstændigheder. Men det er jo svært med perfekt timing. Jeg har måtte give afkald på noget af min barsel, men er alligevel glad for at have gennemført uddannelsen og føler stadig jeg har nydt mit barn til fulde.Men det er jo et valg med for og imod og man kan jo ikke vide om det går eller ej. Jeg satsede og tænkte, at jeg må jo bare tage det hele lidt som det kommer.
Held og lykke med det hele! 
Anmeld