Gravid på uddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg ønsker os et barn mere og jeg er færdiguddannet pædagog til januar næste år Så vi tænker, at det snart må være vores tid! 

Min spørgsmål er, ville i turde starte projekt baby til sommer og så gå gravid det sidste semester af uddannelsen, eller er det simpelthen for stor en risiko, hvis man virkelig ikke ønsker at kunne blive nødt til at sygemelde sig? - for jeg ønsker virkelig ikke at jeg feks pludselig bliver nødt til at tage orlov og dermed ikke når det sidste semester.. 

Da jeg fik min dreng var jeg ikke under uddannelse, så jeg ved ikke hvordan det er at gå gravid mens man sidder på skolebænken.. Men jeg forestiller mig at det er noget mindre hårdt end hvis jeg feks var i arbejde. 

Ville i turde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

come2

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg ønsker os et barn mere og jeg er færdiguddannet pædagog til januar næste år Så vi tænker, at det snart må være vores tid! 

Min spørgsmål er, ville i turde starte projekt baby til sommer og så gå gravid det sidste semester af uddannelsen, eller er det simpelthen for stor en risiko, hvis man virkelig ikke ønsker at kunne blive nødt til at sygemelde sig? - for jeg ønsker virkelig ikke at jeg feks pludselig bliver nødt til at tage orlov og dermed ikke når det sidste semester.. 

Da jeg fik min dreng var jeg ikke under uddannelse, så jeg ved ikke hvordan det er at gå gravid mens man sidder på skolebænken.. Men jeg forestiller mig at det er noget mindre hårdt end hvis jeg feks var i arbejde. 

Ville i turde?

Jeg ville starte PB sidst i 2012, så du ville ku færdiggøre din uddannelse inden barsel

Jeg ville ikke turde det andet, tænk hvis det går så hurtigt eller hvis du skal sygemeldes eller lign et par mdr før du er færdig uddannet.

Anmeld

27. februar 2012

JH12

Var jeg dig, ville jeg godt turde starte PB til Sommer.. Især hvis din første graviditet også gik godt, og planmæssigt..

Anmeld

27. februar 2012

chas12

Anonym skriver:

Ville i turde?

Jeg er lige startet på 7. semester på pædagog uddannelsen og er færdig uddannet sidst i juni. Jeg smed mine p-piller sidst i november da jeg ville tage chancen for man ved jo ikke hvor lang tid det tager og de sidste halve år står jo på opgaver så du er ikke forpligtet til at møde op hver dag! Jeg har lige fundet ud af jeg er gravid (5+0) og jeg syntes det passer perfekt lige nu

Så jeg ville sig go for it!!

Anmeld

27. februar 2012

Mettemus

Jeg har været gravid og endda rimelig højgravid op til en eksamensperiode. Det gik helt fint og jeg ville hellere end gerne gøre det igen. Det passede perfekt med at gå til eksamen og så barsel bagefter. Hvis du er nervøs for ikke at nå det hele kan du evt. søge om at få lov til at gå tidligt op til nogle af eksaminerne. Jeg gik op til en mundtlig en måned før de andre. Det var selvfølgelig hårdt med ekstra læsebyrde, men man har jo tid til at forberede det hele semestret igennem, så på den måde kommer det jo ikke som nogen overraskelse. Frie, skriftlige opgaver kan man ligeledes "bare" lave færdig i god tid. Det kunne lade sig gøre med mine eksaminer på uni, jeg ved ikke helt præcist hvordan i går til eksamen på pæd.sem? Det er da i hvert fald en mulighed...

Mht evt. sygemelding tænker jeg at du kan spejle dig i din første graviditet.

Anmeld

27. februar 2012

AnneBJ

Jeg ville ikke turde!

Jeg er færdig som pæd. sommeren 13, og tør ikke blive gravid før jeg står med udd. beviset i hånden. Sidst have jeg kvalme og opkastning døgnet rundt, i 26 uger +/-... det har jeg slet ikke lyst til at skulle forene med bachelor og div. andre opgaver... Men kun derfor. Hvis jeg ikke havde været så skidt sidst, tror jeg jeg ville gøre det

Anmeld

27. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Ville i turde?

Hejsa..

Jeg er færdig samme tid som dig, og vi er igang med at prøve lige så stille igen.. Kunne nemlig godt tænke mig at gå direkte på barsel efter bachelor.. Jobbene hænger alligevel ikke på træerne, så synes det vil passe meget godt.. :-)

Anmeld

27. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ville i turde?

Du skal vel skrive bachelor sidste semester. Det meste af tiden kan du være hjemme og læse og skrive

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar det bekræfter os blot i at vi stadig med stor glæde kan se frem til at prøve, for vi glæder os!

Min første graviditet var så nem, så nem. Men dermed ingen garanti for at denne gør det jo..  

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Hejsa..

Jeg er færdig samme tid som dig, og vi er igang med at prøve lige så stille igen.. Kunne nemlig godt tænke mig at gå direkte på barsel efter bachelor.. Jobbene hænger alligevel ikke på træerne, så synes det vil passe meget godt.. :-)

Jeg tænker også at en af de store fordele er, at NÅR vi så er klar til at få et job (efter barsel) så er vi en smule mere attraktive fordi vi ikke med det samme skal til at have børn og derfor på barsel lige når vi har trådt foden indenfor jobbet - for mit vedkommende bliver dette højst sansynligvis det sidste barn nemlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.