Kan aldrig ringe op til min læge!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

AnneBJ

Angelspot skriver:

Jeg måtte ringe til lægevagten lørdag nat, fordi jeg var ret utryg og ikke vidste hvad jeg kunne gøre. Havde prøvet at ringe både torsdag og fredag morgen, men kunne slet ikke komme igennem. Og synes jeó det burde være andre ting lægevagten skulle bruge sion tid på, end mig og min halsbetændelse Men var nødt til at ringe,var så skidt tilpas.

Det der E-konsultation, er det bare med E-mail eller sådan noget? Og hvad bruger du det til? Altså tidsbestilling eller gode råd til sygdom eller langtidstidsbestillinger?

Jeg bruger det til tidsbestilling men også til råd og vejledning, fx sidst Felix var enormt hæs, til at få en recept til hæmoridecreme, til at spørge om lægen skal konstatere "børnesygdomme" eller om man selv bare "må" det osv... så alt mellem himmel og jord nærmest...

Håber du snart er på toppen igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Angelspot

Silas&Mille skriver:

Vores læge har telefontid mellem 8 og 9, ellers kan man ringe og snakke med en sygeplejerske mellem 9 og 14, hvor man få tid, fornyet recept osv.

Der er altid kø  på telefonen lige meget hvornår man ringer, men har aldrig oplevet ikke at komme igennem.

Lige præcis. 

Jeg kunne ikke drømme om at ringe til lægen for at forny recepter, jeg er meget bevidst om kun at ringe hvis jeg føler det er nødvendigt. 

Kø kan jeg også sagtens forholde mig til, jeg er jo ikke den eneste der har et behov for at snakke med lægen. Kan sågar vente meget længe med god tålmodighed.

I dag var jeg nr. 6 i køen til sekretæren da jeg til sidst ringede til hende (da var lægens tlftid ovre) og det tog mig efterfølgende 10 min at komme igennem. Det er ret meget tid man bruger på det. 

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

Carina1977 skriver:

Ved min læge kommer man i en telefon-kø, og hvis køen er for lang, bliver man stillet om til sekretærerne. Hvis det så er absolut nødvendigt at tale med lægen, stiller de en om til ens egen læge igen eller en af de andre, hvis køen er alt alt for lang.

Her er der telefontid fra kl. 8-9 og jeg har endnu ikke oplevet, at jeg ikke kunne komme igennem. Min erfaring er at det er nemmere at komme igennem efter kl. 8.30, så jeg ringer altid efter det tidspunkt.

Jeg synes også ½ time er alt for lidt, så hvis jeg var dig, ville jeg skifte læge. Jeg synes det er en enorm service-forringelse. Det SKAL være muligt at kunne komme igennem til sin læge.

Jeg har også efterfølgende tænkt at jeg jo betaler min skat som jeg skal og gør det uden brok pga den service man får i stedet. Men når jeg ikke oplever service hos min læge, så er det jo mit eget valg at finde en som har et serviceniveau jeg er tilfreds med, for de penge jeg betaler. Groft set, i hvert fald

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

Kay skriver:

da vi flyttede og skulle havde ny læge var jeg inde og kigge på hjemmesider...

ville 1. havde et lægehus med mere end en læge (så er jeg nogenlunde sikker på at kunne li en af dem er nemlig ikke ret glad for læger)

og 2. havde at de havde lang telefon tid... gidder simpelthend ikke sidde i kø i ½-1 time for ikke at kunne komme igennem alligevel...

vores læge har telefon tid lige så længe som de har åbent... det er så sekeretæren man får fadt i men hvis det er noget lægen skal klare over telefonen så ringer lægen tilbage når man har snakket med sekeretæren... syntes det er dejligt at man kan ringe når man vil...

Se det er jo service

Jeg har intet imod at tale med en sekretær som så vurderer situationen ud fra hendes kompetencer. 

Men når man kun har ½ time, samtidig med en halv by, så er det ikke meget tid man har at løbe på!

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

AnneBJ skriver:

Jeg bruger det til tidsbestilling men også til råd og vejledning, fx sidst Felix var enormt hæs, til at få en recept til hæmoridecreme, til at spørge om lægen skal konstatere "børnesygdomme" eller om man selv bare "må" det osv... så alt mellem himmel og jord nærmest...

Håber du snart er på toppen igen!

Det var jo smart. Og det er lige det jeg mener. Det er jo tåbeligt at jeg ringer hver anden dag med de dumme spørgsmål, så når jeg endelig har en tid ved lægen, så samler jeg min skavanker og gennemgår hele listen på en gang. Netop for ikke at optage telefonlinjen i tide og utide. Men det ville da være endnu smartere hvis jeg kunne sådan noget mail noget. Det må jeg lige undersøge om de har..

Tak skal du have 

Anmeld

27. februar 2012

Kay

Angelspot skriver:

Se det er jo service

Jeg har intet imod at tale med en sekretær som så vurderer situationen ud fra hendes kompetencer. 

Men når man kun har ½ time, samtidig med en halv by, så er det ikke meget tid man har at løbe på!

ej det er bare ikke en smart telefon tid... jeg ville klage... hvis jeg kunne få fat i dem altså

Anmeld

27. februar 2012

Kofoed.

Jeg har samme problem med min læge og der her de den normale times telefon tid. Og man skal altid regne med ventetid når man her tid dernede, er simplethen så træt af det. Det er dog nærmere at få fat i dem midt i ugen, mandag er nærmest umuligt, men så må man, hvis det er virkelig slemt, ringe til sekretæren, så du hun stille om, hvis hun synes det er nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.