Kan aldrig ringe op til min læge!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.369 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Angelspot

Har nu i 3 dage forsøgt at ringe min læge op pga sygdom. De har ændret telefontiden fra at være fra 8-9, til nu kun at være fra 8-8.30. Det er fuldstændig UMULIGT at komme igennem til dem, jeg får ikke engang en ring-op-tone, den melder bare at nettet er optaget så opkald kan ikke foretages. Det er så vildt, hvorfor har man dog skåret ned på telefontiderne, men samtidig beholdt den samme mængde klienter!? 

Overvejer seriøst at skifte læge, har bare prøvet at hænge i telefonen så mange gange og vil da virkelig blive gal den dag det er fordi min søn er rigtig syg og jeg ikke kan komme igennem! tænker da at mange ting kan klares over telefonen og derved sparer de vel at folk laver aftaler til akuttiden med sekretærerne i stedet og så henter de vel mere tid på den måde?! 

Hvordan fungerer det hos jeres læge? Hvordan er serviceniveauet der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

L&V

Angelspot skriver:

Har nu i 3 dage forsøgt at ringe min læge op pga sygdom. De har ændret telefontiden fra at være fra 8-9, til nu kun at være fra 8-8.30. Det er fuldstændig UMULIGT at komme igennem til dem, jeg får ikke engang en ring-op-tone, den melder bare at nettet er optaget så opkald kan ikke foretages. Det er så vildt, hvorfor har man dog skåret ned på telefontiderne, men samtidig beholdt den samme mængde klienter!? 

Overvejer seriøst at skifte læge, har bare prøvet at hænge i telefonen så mange gange og vil da virkelig blive gal den dag det er fordi min søn er rigtig syg og jeg ikke kan komme igennem! tænker da at mange ting kan klares over telefonen og derved sparer de vel at folk laver aftaler til akuttiden med sekretærerne i stedet og så henter de vel mere tid på den måde?! 

Hvordan fungerer det hos jeres læge? Hvordan er serviceniveauet der?

Hold da op det lyder vildt, vi kan ringe til lægerne mellem 8-9 og ellers er det en sekkratær der tager den og hvis det er noget de vurdere man kan snakke med lægen om uden konsultation stiller de om også er der et akut nummer derned resten af dagen. man kan os bestille tid på nettet eller maile dem

Anmeld

27. februar 2012

AnneBJ

Hos vores læge er der også tlf tid mellem 8 og 9. Dog ringer jeg stort set aldrig, men benytter E-konsultation istedet, med mindre det er "akut sygdom". Min læge svarer næsten altid samme dag, og ofte inden for en time.

Har du prøvet lægevagten i stedet? 

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

Månsson skriver:

Hold da op det lyder vildt, vi kan ringe til lægerne mellem 8-9 og ellers er det en sekkratær der tager den og hvis det er noget de vurdere man kan snakke med lægen om uden konsultation stiller de om også er der et akut nummer derned resten af dagen. man kan os bestille tid på nettet eller maile dem

Jeg fik at vide at det er pga besparelser at de har sat tlf tiderne ned til kun en halv time. Det er sket to gange at jeg har ringet derned efter tlf tid og har talt med en sekretær, som så, for at forklare at man ikke kan komme igennem, siger at de har haft bøvl med telefonerne. Det er sket med 14 dages mellemrum, så jeg tror det er deres undskyldning for at slippe for sure klienter. Men da jeg så i dag brokkede mig, fik jeg at vide at jeg skulle sige det videre til min læge. JA TAK, hvis jeg da så lige kunne komme igennem til ham, ville jeg da mægtig gerne sige det til ham!!

Synes det er dårlig stil. Nu har jeg da 'bare' halsbetændelse, men måtte da ringe til vagtlægen lørdag nat, fordi jeg ikke havde fået råd af min læge torsdag eller fredag. Jeg kunne slet ikke komme igennem. Tænk hvis mmin søn var rigtig syg eller jeg var en gammel dame med lungebetændelse eller sådan noget. Tsk tsk!

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

AnneBJ skriver:

Hos vores læge er der også tlf tid mellem 8 og 9. Dog ringer jeg stort set aldrig, men benytter E-konsultation istedet, med mindre det er "akut sygdom". Min læge svarer næsten altid samme dag, og ofte inden for en time.

Har du prøvet lægevagten i stedet? 

Jeg måtte ringe til lægevagten lørdag nat, fordi jeg var ret utryg og ikke vidste hvad jeg kunne gøre. Havde prøvet at ringe både torsdag og fredag morgen, men kunne slet ikke komme igennem. Og synes jeó det burde være andre ting lægevagten skulle bruge sion tid på, end mig og min halsbetændelse Men var nødt til at ringe,var så skidt tilpas.

Det der E-konsultation, er det bare med E-mail eller sådan noget? Og hvad bruger du det til? Altså tidsbestilling eller gode råd til sygdom eller langtidstidsbestillinger?

Anmeld

27. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ringer aldrig til min læge i hans telefonkonsultationstid, som er mellem 8 og 9, da jeg ved, det er håbløst at komme igennem. Det er ikke noget problem for mig - som oftest kommunikerer vi via E-konsultation i stedet, og hvis der er tale om noget akut, ringer jeg bare til sekretæren. Hun vurderer fint, om det er nødvendigt med en akuttid, eller om vi kan se tiden an.

Jeg opfatter faktisk telefontiden som en service for de ældre, der ikke er på nettet - jeg tror absolut, at lægernes telefontider helt forsvinder i løbet af nogle år og overtages af E-konsultationer og sekretærsamtaler. Om lægen har ½, en hel eller to timers telefontid, vil det alligevel være umuligt at tale med alle, tror jeg.

Anmeld

27. februar 2012

Silas&Mille

Vores læge har telefontid mellem 8 og 9, ellers kan man ringe og snakke med en sygeplejerske mellem 9 og 14, hvor man få tid, fornyet recept osv.

Der er altid kø  på telefonen lige meget hvornår man ringer, men har aldrig oplevet ikke at komme igennem.

Anmeld

27. februar 2012

Carina1977

Ved min læge kommer man i en telefon-kø, og hvis køen er for lang, bliver man stillet om til sekretærerne. Hvis det så er absolut nødvendigt at tale med lægen, stiller de en om til ens egen læge igen eller en af de andre, hvis køen er alt alt for lang.

Her er der telefontid fra kl. 8-9 og jeg har endnu ikke oplevet, at jeg ikke kunne komme igennem. Min erfaring er at det er nemmere at komme igennem efter kl. 8.30, så jeg ringer altid efter det tidspunkt.

Jeg synes også ½ time er alt for lidt, så hvis jeg var dig, ville jeg skifte læge. Jeg synes det er en enorm service-forringelse. Det SKAL være muligt at kunne komme igennem til sin læge.

Anmeld

27. februar 2012

Kay

da vi flyttede og skulle havde ny læge var jeg inde og kigge på hjemmesider...

ville 1. havde et lægehus med mere end en læge (så er jeg nogenlunde sikker på at kunne li en af dem er nemlig ikke ret glad for læger)

og 2. havde at de havde lang telefon tid... gidder simpelthend ikke sidde i kø i ½-1 time for ikke at kunne komme igennem alligevel...

vores læge har telefon tid lige så længe som de har åbent... det er så sekeretæren man får fadt i men hvis det er noget lægen skal klare over telefonen så ringer lægen tilbage når man har snakket med sekeretæren... syntes det er dejligt at man kan ringe når man vil...

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

Mor og meget mere skriver:

Jeg ringer aldrig til min læge i hans telefonkonsultationstid, som er mellem 8 og 9, da jeg ved, det er håbløst at komme igennem. Det er ikke noget problem for mig - som oftest kommunikerer vi via E-konsultation i stedet, og hvis der er tale om noget akut, ringer jeg bare til sekretæren. Hun vurderer fint, om det er nødvendigt med en akuttid, eller om vi kan se tiden an.

Jeg opfatter faktisk telefontiden som en service for de ældre, der ikke er på nettet - jeg tror absolut, at lægernes telefontider helt forsvinder i løbet af nogle år og overtages af E-konsultationer og sekretærsamtaler. Om lægen har ½, en hel eller to timers telefontid, vil det alligevel være umuligt at tale med alle, tror jeg.

Jeg har før haft læge hvor jeg havde mulighed for at ringe mellem 8 og 9. Min nuværende læge har også haft den mulighed, men blev i september lavet om, så der kun er en halv time. Og det er herefter jeg har oplevet forringelsen. Førhen kunne jeg godt komme igennem, også med forventet kø, sådan er det jo bare. Men nu kan jeg ikke engang få en klartone eller et enkelt dut....

Ja det skal nok ende med at telefontiderne bliver afskaffet, men synes ikke man kan erstatte det helt, det er også af etiske og tryghedsmæssige årsager at jeg tænker det er rart at snakkle med lægen over tlf.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.