Hvornår er det bedst ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.800 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Aqnete

Vores læge sagde at en uge op til min ÆL skulle vi ikke dyrke sex . Nu har jeg æl imorgen. Det plejer jeg . Plejer at teste positiv om søndagen

Men når jeg har ÆL imorgen . Hvornår mener han så vi skal dyrke sex ? Det viser sig at sæden er bedre når der ikke har været udløsning i 7 dage . 

Hva ville i gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Princesspigen

Aqnete skriver:

Vores læge sagde at en uge op til min ÆL skulle vi ikke dyrke sex . Nu har jeg æl imorgen. Det plejer jeg . Plejer at teste positiv om søndagen

Men når jeg har ÆL imorgen . Hvornår mener han så vi skal dyrke sex ? Det viser sig at sæden er bedre når der ikke har været udløsning i 7 dage . 

Hva ville i gøre ?

hvis du har ÆL imorgen ville jeg dyrke sex på fulde gardiner imorgen.. men altså os dagene efter.. godt nok kan sex leve i kroppen op til 5 dage eller sådan noget men hvis lægen mener frisk sæd er bedst så hav en masse set de næste dage, start måske idag os..

held og lykke

Anmeld

27. februar 2012

Aqnete

Princesspigen skriver:

hvis du har ÆL imorgen ville jeg dyrke sex på fulde gardiner imorgen.. men altså os dagene efter.. godt nok kan sex leve i kroppen op til 5 dage eller sådan noget men hvis lægen mener frisk sæd er bedst så hav en masse set de næste dage, start måske idag os..

held og lykke

Tak for dit svar hans sæd er stærk nedsat , det erderfor  

Men er i tvivl om vi skal gøre det idag . ?

Bliver ægget enlig befrugtet på selve ÆL?

Anmeld

27. februar 2012

Princesspigen

Aqnete skriver:

Tak for dit svar hans sæd er stærk nedsat , det erderfor  

Men er i tvivl om vi skal gøre det idag . ?

Bliver ægget enlig befrugtet på selve ÆL?

uha det ved jeg egentlig ikke..

jeg ved bare man siger at sæden kan leve op til 5 dage i kvinden men os at man skal have sex på ÆL-dagen så tja måske det bliver det med det sammen eller ihværtifal dagene lig efter..  der kan jo ikke ske noget ved i har sex idag, men ellers ihværtifal imorgen og måske os de kommende dage ville jeg sige :-)

Anmeld

27. februar 2012

Aqnete

Princesspigen skriver:

uha det ved jeg egentlig ikke..

jeg ved bare man siger at sæden kan leve op til 5 dage i kvinden men os at man skal have sex på ÆL-dagen så tja måske det bliver det med det sammen eller ihværtifal dagene lig efter..  der kan jo ikke ske noget ved i har sex idag, men ellers ihværtifal imorgen og måske os de kommende dage ville jeg sige :-)

Sker der mon noget ved at vente til imorgen :/?

Anmeld

27. februar 2012

Princesspigen

hvis du først har ÆL imorgen så tror jeg ikke det er et problem.. :-)

Anmeld

27. februar 2012

Aqnete

Princesspigen skriver:

hvis du først har ÆL imorgen så tror jeg ikke det er et problem.. :-)

Ja jeg har først imorgen

Anmeld

27. februar 2012

Princesspigen

Aqnete skriver:

Ja jeg har først imorgen

så vent bare til imorgen.. men hvis hans sæd kvalitet er så dårlig så er det måske en god ide med sex mere end 1 gang imorgen og ja så os de følgende dage da vi ikke ved om man bliver gravid på selve ÆL-dagen..

det er mit råd :-)

Anmeld

28. februar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Endnu en læge der ikke ved hvad de taler om.

Gammel sæd ert dårlig sæd,så hvis din mand har været afholden i 7 dage,så er der næsten kun sløve sædceller tilbage.

Hvis man skal holde sædcellerne sunde og friske,skal manden have udløsning hver eller hver 2.dag.

Det er mest optimalt at have sex fra 2 dage før ÆL,og til dagen efter,da et sundt æg er befrugtnings dygtig i 24 timer.

Nej der går ca. 5 timer fra ÆL,og til ægget befrugtes,hvis der eller ligger sædceller klar i æggelederen.

Anmeld

28. februar 2012

Aqnete

mea skriver:

Endnu en læge der ikke ved hvad de taler om.

Gammel sæd ert dårlig sæd,så hvis din mand har været afholden i 7 dage,så er der næsten kun sløve sædceller tilbage.

Hvis man skal holde sædcellerne sunde og friske,skal manden have udløsning hver eller hver 2.dag.

Det er mest optimalt at have sex fra 2 dage før ÆL,og til dagen efter,da et sundt æg er befrugtnings dygtig i 24 timer.

Nej der går ca. 5 timer fra ÆL,og til ægget befrugtes,hvis der eller ligger sædceller klar i æggelederen.

Altså der går 5 time fra ÆL og til det befrugtes , men det er klar til befrugtning i 24 timer ? Det forstår jeg ikke helt :/Ja de læger har sku delte meninger . Pisse irriterende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.