Nf og tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

spj

Tanjadamgaard skriver:

Som du nok ved er det din alder der spiller en stor rolle i resultatet. Jo ældre man er jo større risiko er der for at få et barn med down. 

Men jeg syntes bare du skal slappe helt af også bare nyde scanningen 

Tak, ja det ved jeg godt og eftersom jeg er 27 er der jo ikke den store risiko. Det siger min mand også hele tiden.
Jeg vil helt sikkert også nyde skanningen. Glæder mig så meget til at se den lille basse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

l.kjoeller

spj skriver:

Hej piger

Jeg er gravid med mit andet barn og skal til nf d. 19 marts. Ved første barn valgte vi nf fra. Den her gang har vi sagt ja, fordi vi synes der fik så lang tid før vi så bebs sidst.

Jeg er meget nervøs for den, da man høre om så mange der får dårlige tal, hvor der så alligevel ikke er noget galt. Hvis vi får dårlige tal vil vi ikke ha lavet moderkage biopsi, da der jo er en abort risiko ved den. Men hvis vi får dårlige tal er det jo samtidig også lang tid og gå og spekulere over om der nu er noget galt.

Hvad skal tallet være over før der ikke er noget galt?

Havde vidst bare lige brug for at komme af med mine tanker og måske høre jeres input.

mener det er over 1:300

jeg var en af dem der fik den melding og syns ventetiden var ulidelig. kunne ikke få taget moderkage biopsi pga positionen af moderkagen så måtte vente fra uge 11 til uge 18 på svar af fostervand. tror ikke jeg kunne holde ud at vente helt til fødsel så ville nok ikke få skanningen medmindre jeg ville have biopsien i tilfælde af en dårlig vurdering men sådan er vi jo så forskellige. risikoen for er abort er ekstrem lille. lægen havde været der over 10 år og oplevet abort 2 gange...(bare lige til perspektiv)

Held og lykke med skanning og tillykke med graviditet

Anmeld

27. februar 2012

Julle85

Jeg skal have lavet moderkagebiopsi imorgen, og risikoen for abort som følge deraf, er meget lille. Overlæggen jeg snakkede med idag, sagde at han havde lavet de prøver siden 1998, og det var "kun" galt en eller to gange. Som min far sagde til mig, så er risikoen så lille, -man kan jo også være så uheldig at falde. 

Anmeld

27. februar 2012

Kay

spj skriver:

Sådan har vi det også.

så er der jo heller ikke noget at være nervøs for

Anmeld

27. februar 2012

spj

l.kjoeller skriver:

mener det er over 1:300

jeg var en af dem der fik den melding og syns ventetiden var ulidelig. kunne ikke få taget moderkage biopsi pga positionen af moderkagen så måtte vente fra uge 11 til uge 18 på svar af fostervand. tror ikke jeg kunne holde ud at vente helt til fødsel så ville nok ikke få skanningen medmindre jeg ville have biopsien i tilfælde af en dårlig vurdering men sådan er vi jo så forskellige. risikoen for er abort er ekstrem lille. lægen havde været der over 10 år og oplevet abort 2 gange...(bare lige til perspektiv)

Held og lykke med skanning og tillykke med graviditet

Det kan du have ret i. Det er rigtig længe at gå og vente.

Anmeld

27. februar 2012

spj

Julle85 skriver:

Jeg skal have lavet moderkagebiopsi imorgen, og risikoen for abort som følge deraf, er meget lille. Overlæggen jeg snakkede med idag, sagde at han havde lavet de prøver siden 1998, og det var "kun" galt en eller to gange. Som min far sagde til mig, så er risikoen så lille, -man kan jo også være så uheldig at falde. 

Ja, det er selvfølgelig ikke særlig stor risiko. Troede faktisk det var værre.

Anmeld

27. februar 2012

spj

Kay skriver:

så er der jo heller ikke noget at være nervøs for

Nej, det kan du selvfølgelig have ret i. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.