Nf og tal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

spj

Hej piger

Jeg er gravid med mit andet barn og skal til nf d. 19 marts. Ved første barn valgte vi nf fra. Den her gang har vi sagt ja, fordi vi synes der fik så lang tid før vi så bebs sidst.

Jeg er meget nervøs for den, da man høre om så mange der får dårlige tal, hvor der så alligevel ikke er noget galt. Hvis vi får dårlige tal vil vi ikke ha lavet moderkage biopsi, da der jo er en abort risiko ved den. Men hvis vi får dårlige tal er det jo samtidig også lang tid og gå og spekulere over om der nu er noget galt.

Hvad skal tallet være over før der ikke er noget galt?

Havde vidst bare lige brug for at komme af med mine tanker og måske høre jeres input.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

JustinsMoar

Hvis tallet er under 1:300 så bliver du tilbudt en moderkagebiopsi.

Men hvad det præcis skal være over, dét ved jeg ikke..

Anmeld

27. februar 2012

Kay

hvis tallet er over 1:300 er der meget lille risiko... men det er "kun" 85 % af børn med downs der bliver "opdaget" ved NF.

Anmeld

27. februar 2012

spj

JustinsMoar skriver:

Hvis tallet er under 1:300 så bliver du tilbudt en moderkagebiopsi.

Men hvad det præcis skal være over, dét ved jeg ikke..

Okay tak, så ved jeg da hvad vi skal gå efter.

Anmeld

27. februar 2012

spj

Kay skriver:

hvis tallet er over 1:300 er der meget lille risiko... men det er "kun" 85 % af børn med downs der bliver "opdaget" ved NF.

Okay tak.

Kan se du er lidt længere henne end mig, har du været til nf? Hvis ja, var du også rigtig nervøs?

Anmeld

27. februar 2012

Kay

spj skriver:

Okay tak.

Kan se du er lidt længere henne end mig, har du været til nf? Hvis ja, var du også rigtig nervøs?

jeps har været til NF og var ikke nervøs... vi var helt afklaret med hvad vi ville gøre med det tal... og jeg glædede mig egentlig bare til at se den lille...

Anmeld

27. februar 2012

spj

Kay skriver:

jeps har været til NF og var ikke nervøs... vi var helt afklaret med hvad vi ville gøre med det tal... og jeg glædede mig egentlig bare til at se den lille...

Jeg glæder mig også helt vildt til at se guldklumpen. Sidst gik der alt for lang tid før vi så hvad der gemte sig. Må nok bare prøve at lade være med at tænke på tallene.

Anmeld

27. februar 2012

Kay

spj skriver:

Jeg glæder mig også helt vildt til at se guldklumpen. Sidst gik der alt for lang tid før vi så hvad der gemte sig. Må nok bare prøve at lade være med at tænke på tallene.

vi viste at vi ikke ville vælge det fra ligemeget hvordan tallet var... så det var let at se bort fra....

Anmeld

27. februar 2012

Tanjadamgaard

spj skriver:

Hej piger

Jeg er gravid med mit andet barn og skal til nf d. 19 marts. Ved første barn valgte vi nf fra. Den her gang har vi sagt ja, fordi vi synes der fik så lang tid før vi så bebs sidst.

Jeg er meget nervøs for den, da man høre om så mange der får dårlige tal, hvor der så alligevel ikke er noget galt. Hvis vi får dårlige tal vil vi ikke ha lavet moderkage biopsi, da der jo er en abort risiko ved den. Men hvis vi får dårlige tal er det jo samtidig også lang tid og gå og spekulere over om der nu er noget galt.

Hvad skal tallet være over før der ikke er noget galt?

Havde vidst bare lige brug for at komme af med mine tanker og måske høre jeres input.

Som du nok ved er det din alder der spiller en stor rolle i resultatet. Jo ældre man er jo større risiko er der for at få et barn med down. 

Men jeg syntes bare du skal slappe helt af også bare nyde scanningen 

Anmeld

27. februar 2012

spj

Kay skriver:

vi viste at vi ikke ville vælge det fra ligemeget hvordan tallet var... så det var let at se bort fra....

Sådan har vi det også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.