moderkage biopsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.686 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået et rigtig træls opkald fra overlægen fra sygehuset.. I sidste uge var jeg til nakkefoldsscanning, og der fik jeg set min dejlige lille dreng Men min egen læge havde klokket i det med blodprøven, så efter nakkefoldsscanningen, skulle jeg havde foretaget en ny blodprøve (doubble-test). Nakkefolden var på knap 1,7, så det var jo rigtig fint, og jeg var super glad. Nu ringede overlægen så, for pga svar på blodprøven, min alder og nakkefolden lagt sammen, var der øget risiko for kromoson-fejl, 1:67 Jeg er bare så ked af det og bange. Jeg skal have foretaget moderkagebiopsi imorgen, og får så svar på torsdag, så jeg krydser alt hvad jeg kan, for at det er et sundt og raskt barn jeg har i maven.

Havde lige brug for at dele det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

4kløver

alt det jeg kan..

Anmeld

27. februar 2012

nattergalen

Jeg håber virkelig på det bedste for dig.. 
Jeg har selv været igennem samme runde, og vores søn jeg er gravid med har kromosomfejl 21..
Jeg ved hvor hårdt det bliver for dig at skulle vente på svar, men mit bedste råd vil være snak alt hvad du kan om det med din kæreste/mand, familie venner.. Sætter ord på dine følelser og din frygt.. Det ændre ikke på frygten man sidder med, men det hjælper at dele det med andre der kan vise en omsorg og forståelse.. 

Knus og rigtig meget held og lykke.. 

Anmeld

27. februar 2012

tutmarie

Åhhh hvor jeg føler med dig....  Det er en tarvelig en.. Jeg håber det går rigtig godt i morgen, men det er træls at skulle igennem.. Jeg var selv til nakkefoldscanning i fredags, og der kunne de heller ikke finde min blodprøve... Så jeg går også med en stor sten i maven og venter på, om de ringer med dårlige nyheder eller ej... Det er så hårdt. Jeg fik nemlig også et godt resultat ud fra nakkefold+ alder+ næseben. Men man ved jo aldrig hvad blodprøven siger.

Jeg har læst meget på nettet om det, og kan læse mig til at der er rigtig mange der får et dårligt resultat pga blodprøven, men når alt er tjekket er det meget sjældent at baby fejler noget. Så det tror jeg også på med din lille dreng, når det andet var fint. Det er en grum ventetid...  Jeg vil tænke på dig 

-kunne også se der var en afstemning, omkring dårlige blodprøver til nakkefoldscanning, og der var det 100% der svarede at det viste sig der IKKE var noget galt med barnet. ( ved selvfølgelig ikke hvor mange der har svaret på den. ) Et kæmpe pøj pøj herfra.

Anmeld

27. februar 2012

Chris86

Vores tal var ca. 1:41 og vores datter fejler INTET

fingre

Anmeld

27. februar 2012

KittyMaMa

Anonym skriver:

Jeg har lige fået et rigtig træls opkald fra overlægen fra sygehuset.. I sidste uge var jeg til nakkefoldsscanning, og der fik jeg set min dejlige lille dreng Men min egen læge havde klokket i det med blodprøven, så efter nakkefoldsscanningen, skulle jeg havde foretaget en ny blodprøve (doubble-test). Nakkefolden var på knap 1,7, så det var jo rigtig fint, og jeg var super glad. Nu ringede overlægen så, for pga svar på blodprøven, min alder og nakkefolden lagt sammen, var der øget risiko for kromoson-fejl, 1:67 Jeg er bare så ked af det og bange. Jeg skal have foretaget moderkagebiopsi imorgen, og får så svar på torsdag, så jeg krydser alt hvad jeg kan, for at det er et sundt og raskt barn jeg har i maven.

Havde lige brug for at dele det.

Hej du.

Det skal nok gå! Men jo det er ganske forfærdeligt at skulle igennem. Fik selv fortaget en moderkage biopsi med min yngste. Jeg havde tallende 1:187 og sidder i dag med en lille fin og rask pige i armene! Min veninde fik ved begge sine børn tal under 50 og hun har også raske børn i dag... Når nakkefolden var fin, mon så ikke det går? Sagde de noget om, om de kunne se et næseben, altså om bebs havde et næseben? 

Tænker på dig 

/Katja

Anmeld

27. februar 2012

Karo

Jamen jeg har også været der desværre

Jeg fik et tal der hed 1:132. Jeg fik lavet en moderkagebiopsi som viste at alt var okay. I dag har jeg en sund og rask pige på knap 2 år med massere af krudt i måsen.

Krydser fingere for at jeres også er en drillepind

Anmeld

27. februar 2012

fru G

Jeg har også været igennem det samme som du, .. fik et fint svar på kromosom 21.. knus...

Anmeld

27. februar 2012

Moms

held og lykke.

vi ventede på fostervandsprøve....3 laaaange uger :-(

mit tal var 1:56

Vores søn er helt normal.

Moms

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

KittyMaMa skriver:

Hej du.

Det skal nok gå! Men jo det er ganske forfærdeligt at skulle igennem. Fik selv fortaget en moderkage biopsi med min yngste. Jeg havde tallende 1:187 og sidder i dag med en lille fin og rask pige i armene! Min veninde fik ved begge sine børn tal under 50 og hun har også raske børn i dag... Når nakkefolden var fin, mon så ikke det går? Sagde de noget om, om de kunne se et næseben, altså om bebs havde et næseben? 

Tænker på dig 

/Katja

De har ikke nævnt noget om næseben, så går ud fra at det er som det skal være. Jeg får svar på torsdag. Er meget spændt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.