Hmm er dit barn IKKE dobt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2009

JulieE

Inge n af Mine børn er døbt, da hverken min mand eller jeg er troende (vi blev også gift på rådhuset).
Jeg er selv både døbt og konfirmeret og har faktisk sunget i kirkekor i mange år, så jeg har været mere i kirke end de fleste, men er efterhånden kommet til den konklusion at jeg ikke tror på en gud på den måde, det foreskrives i kirken. Jeg tror på den gode i mennesker og de gode ting... Synes derfor også det ville være temmelig forlorent at stille mig op i en kirke og love at opdrage mine børn i den kristne tro, Hvis I forstår...

Vi har holdt navnefest for dem begge, hvor farfar har holdt tale og vi alle har hygget og vil også holde non-firmation for dem når den tid kommer. For de skal altså fejres.... Og skulle de vælge den kirkelig del til, vil vi helt sikkert støtte dem i det. -Mor her kan trods alt stadig huske alle salmerne *GG*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2009

PrincessQ

Jeg er ikke selv hverken døbt eller konfirmeret, mine forældre ville lade mig vælge selv og da jeg nåede konfirmationsalderen var det ikke noget der sagde mig noget særligt, fik festen alligevel..

Kasper er både døbt og konfirmeret, men har senere meldt sig ud af folkekirken..

Vi er ret enige om at vores børn ikke skal døbes og lige som jeg fik skal de selv have lov selv at vælge når de kommer i konfirmationsalderen.

I resten af min familie er ALLE børnene både døbt og konfirmeret.. bare mig der er anderledes

Anmeld

26. marts 2009

Muffinmus

NEJ
Tror ikke på gud og hader mildest talt at gå i kirke og høre på en præst jeg synes lukker luft ud..kan slet ikke tage religion seriøst og ville stå og lyve voldsomt i kriken hvis jeg sagde ja til at lade mit barn opvokse i guds tro...
Så nej tak til den slags her hjemme
Er ikke selv hverken døbt, konfirmeret eller gift i en kirke....
MEN, har ikke meldt mig ud af folkekirken, for synes mange kirker er smukke bygninger som jeg gerne vil se bevaret, bare ikke troen på gud

Anmeld

26. marts 2009

Nemesis

ingen af mine børn er døbt! jeg vil ikke stå og træffe et valg for dem, når de med tiden selv kan vælge.

Min den store har nu nået den alder og ja han tænkte længe, vi snakkede meget om tro, kirke, gud og til sidste valgte han at han ikke ville døbes og konfirmeres. vi holder derfor en nonfirmation.

Det samme kommer til at gælde lillebror.
Deres fædre er døbt og konfirmeret og den lilles far ville nok gerne have holdt dåb, men ville ikke gå på kompromis.

:-) Sisse

Anmeld

26. marts 2009

BellaT

Ja, døbt.
Synes det er en stor gave at give sine børn dåben, så de er en del af noget, der er større end livet. Svært at forklare. Men sådan føler jeg.

Anmeld

26. marts 2009

Fam. Madsen

BellaT skriver:

Ja, døbt.
Synes det er en stor gave at give sine børn dåben, så de er en del af noget, der er større end livet. Svært at forklare. Men sådan føler jeg.

det her kan jeg kun give dig ret i har det på helt samme måde

min søn er også døbt

og kommer han og siger han ikke vil konfimeres når den tid kommer jamen så er det hans valg

Anmeld

26. marts 2009

Katjaro

Nej Dicte er ikke døbt.

Jeg er døbt men ikke konfirmeret. Min mand er ikke døbt.

Jeg har lige som en anden sunget mange år i kirkekor - men måtte til sidst stoppe da jeg bare ikke kunne fortsætte lovprisningen af herren som jeg altså ikke troede på.

Hvis hun når hun bliver større ønsker at blive døbt og konfirmeret så skal hun være mere end velkommen - for så er det hendes valg.

Hilsen Katja

Anmeld

26. marts 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mine børn er døbt. Jeg er kristen, men ikke sådan at jeg går i kirke hver søndag! Men jeg synes det er en dejlig tradition at blive døbt, også fordi mine børn er døbt i den samme kjole som har været i familien i over 70 år.
Og så må jeg også indrømme at jeg har tænkt at det ville være synd for børnene hvis de gerne ville konfirmeres og så skulle til at døbes først. Kan huske at der var en fra min klasse dengang der skulle døbes som 13 årig, og det var altså ikke specielt morsomt for ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.