Hmm er dit barn IKKE dobt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

918 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. marts 2009

Miamaja

hvorfor eller hvorfor ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977

Vi så ingen grund til at han skulle døbes. Hverken mig eller manden er kristne og kommer kun i kirken hvis vi er tvunget til det. Derfor synes jeg det er en anelse hyklerisk hvis vi skulle stå der og bekræfte Jesse tro, når nu vi ikke selv har den. Hvis han så senere vælger at ville konfirmeres, ja så skal han da være hjertens velkommen, men det skal være hans valg.

Anmeld

26. marts 2009

fam.4xc

Begge piger er døbt.... ik fordi vi er helt vild troende,... tror der er et eller andet , måske hedder han bare ik gud... nej ved der er et eller andet for jeg selv bruger tit min mormor som ik er her længere hvis jeg synes jeg har brug for det og Claes sin morfar - og ja overtro eller ej så hjælper det ofte lige at sende dem en tanke

Anmeld

26. marts 2009

Astrid P

Jeanne skriver:

Vi så ingen grund til at han skulle døbes. Hverken mig eller manden er kristne og kommer kun i kirken hvis vi er tvunget til det. Derfor synes jeg det er en anelse hyklerisk hvis vi skulle stå der og bekræfte Jesse tro, når nu vi ikke selv har den. Hvis han så senere vælger at ville konfirmeres, ja så skal han da være hjertens velkommen, men det skal være hans valg.

Fuldstændigt det samme her... Jeg ville også have utroligt svært ved at stå i en kirke og love at opdrage mit barn i den kristne tro, når jeg nu ikke selv tror! Jeg er heller ikke gift i en kirke, men viet under åben himmel af en sød borgmester...

Anmeld

26. marts 2009

Bamseboet :D

først : Jeg er ikke selv medlem af folkekirken,og er ikke konfirmeret men min mand er det...

Vi har valgt at få begge børn døbt, så kan de selv bestemme senere, om de vil være med eller ej i folkekirken. og om de vil konfirmeres.

Personligt så blev jeg meldt ud af folkekirken, og ville ikke konfimeres, da jeg ikke tror på "Det" . Jeg er nok lidt "anderledes" , Har heller ikke stjerne i toppen på mit juletræ, men en nisse....
Vi har aldrig været troende i min familie...

PS: Mig og min mand er også gift på rådhuset..

Anmeld

26. marts 2009

Honningblomst

Mine er døbt fordi jeg da tror, selvfølgelig. Gør alle ikke det, det handler vel bare om på hvad og hvordan og det er jo egentlig ret ligegyldigt, bare man har en tro..på livet, på glæden, på kærligheden, på det gode...
Knus Eva.

Anmeld

26. marts 2009

Diana...

Eva skriver:

Mine er døbt fordi jeg da tror, selvfølgelig. Gør alle ikke det, det handler vel bare om på hvad og hvordan og det er jo egentlig ret ligegyldigt, bare man har en tro..på livet, på glæden, på kærligheden, på det gode...
Knus Eva.

Helt enig den springer jeg dog er han ikke døbt endnu men det bliver han d. 23 maj.

Anmeld

26. marts 2009

Tina2

Eva skriver:

Knus Eva.

Fuldstændig enig!

Anmeld

26. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun er ikke døbt, fordi vi er asatro.

Men selvom vi ikke var asatro, så ville hun ikke være døbt. Jeg syntes det er en kedelig tradition, at man skal vælge religion for barnet, inden det selv kan tage stilling til tingene.

Jeg er en af fortalerne for at skille religion fra andre ting. Fx dåb, ægteskab osv.

Det er fornemelle ting. Man kan holde de ritualer man vil, men alle skal være lige i forhold til det juridiske

Anmeld

26. marts 2009

Pia.

Jeanne skriver:

meget enig... mine unger er heller ikke døbt... de er navngivet alle tre og ønsker de at blive konfirmeret så er det noget DE vælger og ikke et valg jeg/vi har taget for dem...

Jeg er heller ikke døbt eller konfirmeret....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.