Hvordan står det til??:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.837 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Carl-Emil's mor

Skønne piger/kvinder nu er vi snart ude af februar mdr, vi er alle travlt optaget med vores mega lækre små babyer og den " nye " hverdag som mødre er igang for fulde gardiner men synes vi bør dele lidt glæder og måske problemer med hinanden ( vi er jo ikke lige så aktive herinde længere ) så håber I har lyst til at give en lyd fra jer og lige få et mødregruppe break

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Carl-Emil's mor

Carl-Emil's mor skriver:

Skønne piger/kvinder nu er vi snart ude af februar mdr, vi er alle travlt optaget med vores mega lækre små babyer og den " nye " hverdag som mødre er igang for fulde gardiner men synes vi bør dele lidt glæder og måske problemer med hinanden ( vi er jo ikke lige så aktive herinde længere ) så håber I har lyst til at give en lyd fra jer og lige få et mødregruppe break

Jeg vil gerne selv starte jeg eeeeeeeelsker at være ALENE mor virkelig... Carl-Emil og jeg har virkelig et helt utrolig tæt bånd og det kommenteret fra alles side af ( nok for at være søde ) men det er bare super skønt vi har fået en ekstra hund så nu har vi alma og amy og de eeeeelsker bare begge Carl-Emil helt vild de ligger foran hans kravlegård når han ligger deroppe og sover i sin lift derudover så er han virkelig en bestemt lille mand det kan virkelig være sjovt nogle gange når han rigtig viser at han har det sydlandske temperament i sig ... Derudover så e han jo bare så evigt glad og TALENDE , han fortæller virkelig laaaaaaange og gode røver historier både hundene, mor , legetøjet og moster får laaaaange beretninger om alt mellem himmel og jord ... Vi er igang med at finde en dagsrytme og det går faktisk sådan ok ( håber jeg ) så det er super skønt ... Jeg er dog syg så kæmper lige for St blive frisk men ellers er livet skønt vi ser slet ikke hans far ( hans tab ) men vi har det jo fantastisk uden bare ham jeg vores hunde og lille hus

Anmeld

27. februar 2012

Malene76

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg vil gerne selv starte jeg eeeeeeeelsker at være ALENE mor virkelig... Carl-Emil og jeg har virkelig et helt utrolig tæt bånd og det kommenteret fra alles side af ( nok for at være søde ) men det er bare super skønt vi har fået en ekstra hund så nu har vi alma og amy og de eeeeelsker bare begge Carl-Emil helt vild de ligger foran hans kravlegård når han ligger deroppe og sover i sin lift derudover så er han virkelig en bestemt lille mand det kan virkelig være sjovt nogle gange når han rigtig viser at han har det sydlandske temperament i sig ... Derudover så e han jo bare så evigt glad og TALENDE , han fortæller virkelig laaaaaaange og gode røver historier både hundene, mor , legetøjet og moster får laaaaange beretninger om alt mellem himmel og jord ... Vi er igang med at finde en dagsrytme og det går faktisk sådan ok ( håber jeg ) så det er super skønt ... Jeg er dog syg så kæmper lige for St blive frisk men ellers er livet skønt vi ser slet ikke hans far ( hans tab ) men vi har det jo fantastisk uden bare ham jeg vores hunde og lille hus

Er du alenemor? Det er gået min næse forbi. Håber du klarer det. Det lyder det jo til.  Håber snart du bliver frisk igen.

Her går det sådan lidt op og ned. Felix er en lækker lille sag og er forholdsvis nem og godt tilpas, på nær når han skal spise eller har spist. Han er flaskebarn og har en del problemer med maven. Det er svært at bøvse ordentlig færdig og prutterne og tarmbevægelserne gør ondt. Det gør rigtig ondt på moderen at sønnen ikke har det så godt med maven. Det er dog blevet væsentlig bedre, så vi ser frem til at det helt forsvinder. Jeg kan ikke rigtig få mig selv til at tage ned i byen og shoppe, da jeg slet ikke kan overskue en skrigende Felix dernede, så er der ret langt hjem med bybussen! Han sover en stræk om natten på 6-7 timer og spiser så, og snupper som regel 2 timer mere inden vi står helt op. Det er vi godt tilfredse med. Vi har ingen ordentlig rytme, det afhænger helt af søvnbehovet den pågældende dag.

Jeg er startet i mødregruppe og det ser ud til at det bliver en god gruppe. Vi mødes en gang i ugen og er 6 mødre med 4 piger og to drenge.

Håber alt vel hos jer.

KH Malene

Anmeld

27. februar 2012

kekp

Carl-Emil's mor skriver:

Herhjemme går det godt. Elias er begyndt at være meget vågen. Det lader til at verdenen er lidt for spændende til at han gider at overgive sig til søvnen, det resulterer så tit i en ret overtræt dreng som lige skal igennem et par skrigeture inden han falder i søvn.

Hans mave er stadig noget rigtig bøvl. Der er dog begyndt at komme gang i den efter jeg er begyndt at give ham en kombi af nan ha og syrnet allomin. Nu har han bare rigtig ondt når han skal prutte men er begyndt at gå til zoneterapeut med ham, så håber sådan at det hjælper

Jeg er begyndt i mødregruppe. Nogle rigtig søde piger, så det er dejligt

Anmeld

27. februar 2012

TbCp

Jeg har ikke lige overskuddet til at opdatere en hel masse, men Mikkel har det godt. Vi er dog stadig indlagt... 12 uger i dag..

Han har været meget dehydreret men har fået ekstra væske de to sidste dage så nu ligner han en rigtig baby og ikke en afpillet fugleunge (se foto)

Hvor store er jeres unger nu?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2012

kekp

TbCp skriver:

Jeg har ikke lige overskuddet til at opdatere en hel masse, men Mikkel har det godt. Vi er dog stadig indlagt... 12 uger i dag..

Han har været meget dehydreret men har fået ekstra væske de to sidste dage så nu ligner han en rigtig baby og ikke en afpillet fugleunge (se foto)

Hvor store er jeres unger nu?

Nåeh for Søren hvor har det hjulpet med noget væske, hvor er han dejlig

Jeg har været til 5 ugers undersøgelse med elias idag. Han er 53 cm lang og vejer 4400 g

Anmeld

28. februar 2012

-Sigrid-

Carl-Emil's mor skriver:

Hej søde, det lyder til at det går godt, og skønt at du ikke skal knokle med bassens far 

Herhjemme er hverdagen så meget oppe og køre som den kan med en baby - for hun er sgu langt ude over ligge-på-ryggen-og-kun-sove-og-spise-stadiet - hvis hun nogensinde har været der  Vi er igang med andet tigerspring, men jeg syntes godt nok den her er noget nemmere, hun er meget pyller men ikke total hysterisk ligesom sidst - gudskelov!

Amning kunne ikke køre bedre, især om natten hvor jeg bare ligger hende til og vi så falder i søvn sammen 

Når hun så vågner op får hun en bab stykket i munden, og når hun er mæt ligger vi og leger inde i sengen... Legen går ud på at mor skære grimasser og Nethe prøver at efterligne eller griner af dem 

En anden leg vi leger går ud på at stå på mors mave og selv holde sig oppe og mor er der kun som en hjælp til ballance for den unge dame gider ikke have hjælp - kan man komme i selvstændighedsalderen allerede som 6 uger gammel? 

Nå ja, og så når man er en stor pige på lige knap 6 uger gider man heller ikke bare at ligge og kigge, så vil man side lænet op af mor og kigge ud i rummet... Og hoppes!

Hun er en lille opmærksom en som kun gider at sove når vi andre gør det, for ellers kunne hun jo gå glip af noget, så mor skal ligge ved hende, og så er det ikke afslappende at gå tur med barnevogn, men et spændende eventyr!

Hendes far er helt fantastisk, meget bedre end jeg overhoved havde håbet på og at få Agnethe har styrket vores forhold så helt utrolig meget.

Jeg knus-elsker at være mor, og især til min fine lille blå-næsede Nethe 

Anmeld

29. februar 2012

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Hej søde, det lyder til at det går godt, og skønt at du ikke skal knokle med bassens far 

Herhjemme er hverdagen så meget oppe og køre som den kan med en baby - for hun er sgu langt ude over ligge-på-ryggen-og-kun-sove-og-spise-stadiet - hvis hun nogensinde har været der  Vi er igang med andet tigerspring, men jeg syntes godt nok den her er noget nemmere, hun er meget pyller men ikke total hysterisk ligesom sidst - gudskelov!

Amning kunne ikke køre bedre, især om natten hvor jeg bare ligger hende til og vi så falder i søvn sammen 

Når hun så vågner op får hun en bab stykket i munden, og når hun er mæt ligger vi og leger inde i sengen... Legen går ud på at mor skære grimasser og Nethe prøver at efterligne eller griner af dem 

En anden leg vi leger går ud på at stå på mors mave og selv holde sig oppe og mor er der kun som en hjælp til ballance for den unge dame gider ikke have hjælp - kan man komme i selvstændighedsalderen allerede som 6 uger gammel? 

Nå ja, og så når man er en stor pige på lige knap 6 uger gider man heller ikke bare at ligge og kigge, så vil man side lænet op af mor og kigge ud i rummet... Og hoppes!

Hun er en lille opmærksom en som kun gider at sove når vi andre gør det, for ellers kunne hun jo gå glip af noget, så mor skal ligge ved hende, og så er det ikke afslappende at gå tur med barnevogn, men et spændende eventyr!

Hendes far er helt fantastisk, meget bedre end jeg overhoved havde håbet på og at få Agnethe har styrket vores forhold så helt utrolig meget.

Jeg knus-elsker at være mor, og især til min fine lille blå-næsede Nethe 

Ååååååååh jeg kan af juridiske grunde ikke udtale mig om relationen til ham men ja så kan du jo tænke tankerne selv når jeg skriver sådan det lyser helt fantastisk med din "lille" lækre pige er utrolig så meget personlighed de allerede kan have ikk?? Carl-Emil er SLET ikke sove barn om dagen heller, 3 kvarter også er vi igang med at tale igen, han taler mosler på maven, triller fra mave til ryg , ryg til side, leger med aktivitets tæppe i en uendelighed ( han har de sidste dage spist meget mindre ) for han skal bare tale HeLE tiden.. At ligge på mors mave og selv holde nakken og tale er DeT bedste ... Håber du snart laver en billed tråd af hende de jo lige gamle så synes det er ekstra spændende at følge hende forresten til alle andre så tænker jeg omVi skal rykke sammen på facebook da de fleste af os nok bruger det mere

Anmeld

29. februar 2012

Sofiedk

Det er jo efterhånden lidt længe siden jeg har været aktiv herinde, men jeg vil da gerne komme med en kort update (har en bassetrold der gerne vil have noget mad snart )

Vi er endelig kommet hjem til Spanien og nyder det heeeelt vildt. Bare lige for at smide salt i såret er der i dag 24-25 grader og sol fra en skyfri himmel. Jeg nyder at være mor helt vildt, dog savner jeg søvn en smule, men det bliver hurtigt opvejet at de skønne smil og grin lille M kommer med for tiden. Han elsker bare at ligge og kigge på ting, grine, smile, pludre og er generelt en dejlig skøn nem baby.

Vi har dog haft vores problemer med amingen. Troede han ikke fik nok mælk og begyndte derfor at supplere op med mme, hvilket betød jeg producerede endnu mindre og så kørte den ellers. Så nu er jeg igang med at kæmpe for at få amningen tilbage på rette spor. Det betyder meget lidt søvn, men så længe baby er glad er mor glad og manden støtter heldigvis op omkring det.

Er dejligt at høre det går godt for alle jer andre også, måske vi skulle have en billede runde med vores små vidundere?

Knus

Anmeld

3. marts 2012

-Sigrid-

Carl-Emil's mor skriver:

Ååååååååh jeg kan af juridiske grunde ikke udtale mig om relationen til ham men ja så kan du jo tænke tankerne selv når jeg skriver sådan det lyser helt fantastisk med din "lille" lækre pige er utrolig så meget personlighed de allerede kan have ikk?? Carl-Emil er SLET ikke sove barn om dagen heller, 3 kvarter også er vi igang med at tale igen, han taler mosler på maven, triller fra mave til ryg , ryg til side, leger med aktivitets tæppe i en uendelighed ( han har de sidste dage spist meget mindre ) for han skal bare tale HeLE tiden.. At ligge på mors mave og selv holde nakken og tale er DeT bedste ... Håber du snart laver en billed tråd af hende de jo lige gamle så synes det er ekstra spændende at følge hende forresten til alle andre så tænker jeg omVi skal rykke sammen på facebook da de fleste af os nok bruger det mere

Hehe ja, og har vist også læst et tidligere indlæg hvor det blev uddybet lidt - meeen man er jo ikke meget på baby med sådan en lille en herhjemme

Jo er du tosset, og hun er begyndt at "skrige" når hun er glad, de der høje dejlige hyl som bare varmer

Det lyder da som om du har en dejlig aktiv baby

Jeg har det på samme måde som dig, men min computer er gået helt død, så det må vente til jeg har fået en ny 

Hvor er det egentligt sejt at vores første termin var den samme dag, og vores børn er født med et par timers mellemrum 

Mit navn er Sigrid Schack Olldag, og du/I tilføjer bare ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.