Michalala skriver:
Ja, hvor meget pårvirkes barnets personlighed/udvikling/adfærd under graviditeten?
Jeg har fx læst at jo mere forskelligt man spiser når man er gravid, jo større sandsynlighed er der også for, at barnet ikke bliver kræsent.
Hvordan kan snak, stilhed, sang, musik, humør, motion o.l. mon påvirke barnet? Eller har det overhovedet nogen særlig betydning.
Håber nogle vil byde ind
Jeg kan tale ud fra egne erfaringer. Jeg er plejemor til en lille prinsesse på 8 måneder. Hun blev anbragt fra fødslen, dvs. jeg hentede hende direkte fra fødegangen. Hun er født sund og rask og en dejlig stor pige. Hendes mor havde ikke et misbrug af nogen art, MEN faren var voldelig, de skændtes hele tiden og moren er deprimeret.
Lillepigen (hun har et navn, men det vil jeg ikke afsløre) har frem til hun blev 3 måneder været meget sensitiv og ikke kunne klare høje lyde, store rum og nye omgivelser. Hun grad meget og kunne kun spise viklet ind i en dyne mens jeg sad med hende i et rum med nedrullede gardiner.
Hun reagerer specielt voldsomt på sin fars stemme under samværet. Alle disse ting har vi fået at vide skyldes morens turbulente graviditet.
I dag har vi en super velfungerende, glad, mild og meget rolig og nem pige. Hun kan stadig blive påvirket af meget tumult omkring, dvs. vi ikke skal i byen om aftenen 2 gange på en uge. Hun klarer meget fint en tur til feks IKEA og hun spiser fint når vi er ude.
Det har været en hård kamp, men hun er det værd! Hun er den skønneste lille pige,som bringer glæde hver dag og hun er højt elsket i vores familie.
Anmeld