Hvor meget påvirkes barnets personlighed under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.846 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Michalala

Ja, hvor meget pårvirkes barnets personlighed/udvikling/adfærd under graviditeten?

Jeg har fx læst at jo mere forskelligt man spiser når man er gravid, jo større sandsynlighed er der også for, at barnet ikke bliver kræsent.

Hvordan kan snak, stilhed, sang, musik, humør, motion o.l. mon påvirke barnet? Eller har det overhovedet nogen særlig betydning.

Håber nogle vil byde ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

4xGreve

Puha det håber jeg godt nok ikke for så fålr jeg et utrolig dovent barn der snakker hele tiden

Anmeld

27. februar 2012

Michalala

4xGreve skriver:

Puha det håber jeg godt nok ikke for så fålr jeg et utrolig dovent barn der snakker hele tiden

Ha ha

Anmeld

27. februar 2012

PludderLady

Altså jeg læste en artikel i Ugeskrift for Læger engang, at var man deprimeret, gal, i dårligt humør eller på anden måde psykisk stresset under graviditeten så steg risikoen for, at barnet på længere sigt ville danne depressioner, paranoia eller stress...

Nu ved jeg ikke lige hvor meget man skal gå op i det.. For er man ked er det, ja så er man jo ked af det. Tror der skal en RET stor depression under graviditeten for, at man direkte kan måle en større risiko for depression hos barnet.. 

Anmeld

27. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved det ik, men godt spørgsmål!!

Vi ka se med thea at hun har rigtig mange sjove/ skøre / tosset ting i sig fra os begge, men nogle ting er også bare helt hendes egene. Har nok altid tænkt at deres personlighed osv har noget at gøre med opdragelse og gener og ik så meget hvordan man har haft, mens man var gravid... Men jeg ved det ik! Vh stine

Anmeld

28. februar 2012

Michalala

StineW79 skriver:

Ved det ik, men godt spørgsmål!!

Vi ka se med thea at hun har rigtig mange sjove/ skøre / tosset ting i sig fra os begge, men nogle ting er også bare helt hendes egene. Har nok altid tænkt at deres personlighed osv har noget at gøre med opdragelse og gener og ik så meget hvordan man har haft, mens man var gravid... Men jeg ved det ik! Vh stine

Jeg syntes også det er et meget interessant spørgsmål. Men personligt har jeg det meget ligesom dig. - at det må være den måde man er på overfor/i nærheden af sit barn, når der først kommer ud, der virkelig betyder noget.

Anmeld

28. februar 2012

Pige2009

Det med at hvis man spiser varieret, så får man ikke et kræsent barn, har jeg også læst. Ellers tror jeg i højere grad, det handler om arv ogmiljø og påvirkninger i forbindelse hermed

Anmeld

28. februar 2012

Rosa

Jeg tror mere at man skal tænke det sådan, at hvis man er sur, stresset, spiser krydret mad osv. under graviditeten så er der en stor sansynlighed for at man fortsætter med det efter barnet kommer til verden hvor det så for alvor vil præge barnets personlighed, så helt at skille det ad kan man nok ikke 

Anmeld

28. februar 2012

L&V

Jeg tror der er noget om det. Jeg sang meget for laura da hun var i maven, altid mariehønen evigglad og fra hun var helt spæd har jeg ku trøste hende med den og det tror jeg er pga genkendelse.. Men tror nu mere den egentlige personlighed kommer med årene pga arv og miljø vi lægger nok bare nogle grundsten i maven

Anmeld

28. februar 2012

Moms

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.