baby og allergi ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Princesspigen

jeg var selv astma barn, min kæreste var allergisk for mælke produkter, mel, æg og en masse andet fra han var 0-3 år.. han har lidt dyreallergi idag men jeg er stort set vokset fra min astma..

hvad skal vi forvente os ?  et multi allergisk barn ? eller har vores allergier ikke så maget at sige ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

rogerrasch

Princesspigen skriver:

jeg var selv astma barn, min kæreste var allergisk for mælke produkter, mel, æg og en masse andet fra han var 0-3 år.. han har lidt dyreallergi idag men jeg er stort set vokset fra min astma..

hvad skal vi forvente os ?  et multi allergisk barn ? eller har vores allergier ikke så maget at sige ??

i kan godt forvente at jeres barn også får de allergier, for da jeg fødte vores søn og snakkede med sygehuset om at skifte til modermælkserstatning skulle de vide om vi havde allergi for diverse mælke produkter

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

han har ikke noget idag.. det forsvandt omkring 3 års alderen.. betyder det noget ?

Anmeld

26. februar 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Mener at hvis en af jer har haft en eller anden form for allergi, er der 25% chance for at barnet får allergi.

Og hvis det er begge forældre der har eller haft allergi er der 50 % chance...

Men hvis man husker og sige det på sygehuset (hvis man føder der), så når der bliver taget en blodprøve af barnet (den i hælen), bliver der også testet, for noget der kan svare på om barnet ligger i højrisiko eller ej...

(Er selv allergisk over for: solen, myggestik, rødefarvestoffer og det væreste af det hele... chokolade )

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

øv det er ikke sjovt med dine allergier

Anmeld

26. februar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

når i begge 2 har allergier så er baby disponeret til også at få allergi. men det er ikke sikkert at baby for de samme allergier som i har. derfor anbefaler man forældre som har allergi at barnet bliver ammet.

http://allergi.astma-allergi.dk/foedevarer/omfoedevareallergi/hvemudviklerfoedevareallergi

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

ingen tvivl om at den lille skal ammes hvis det går efter mit hoved  det betyder så meget mellem mor og baby at baby blier ammet..

Anmeld

26. februar 2012

Lone Jakobsen

der er heldigvis ingen garantier, men ja dit barns odds for at udvikle allergi er rimelig stor.

som en anden skriver så forværres chancen når begge forældre har allergi, så du skal nok være forberedt på det.

men men men, der er de posetive undtagelser: min datter har fx. først udviklet en let høfeber efter hun blev omkring 10 år. til trods for at både hendes far og jeg har haft allergi/astma hele vores liv.

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

lone det giver lidt håb  men skal nok os forvente det værste

Anmeld

26. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Nu blev jeg da os klogere min kæreste og jeg er allergisk for stort set det samme han har bare lige et par ting mere end mig.. Så vi har nok stor chance for at vores børn bliver allergi børn.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.