Mad til børne fødsesldag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.481 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. marts 2009

JulieE

Vi har inviteret 5 af Jacobs gode venner til børnefødselsdag på søndag. -Vi har jo på ingen måde plads til at invitere børnehaven hjem.
Vores plan er at de skal være ude - Enten i den nær liggende park eller på vores egen legeplads og hygge i 3 timer.
Me, hvad pokker servere man til sådan en udefødselsdag?? Har overvejet spyd med små frikadeller, og grøntsager med dip og grovboller til. Eller at smøre en hel masse klap-sammen madder... Men hvad er smart til sådan en flok flyverdragt klædte unger?? Hvis I har andre idéer eller erfaringer, kom gerne med dem
Til dessert har Jacobs bestilt banan-muffins og så skal de jo nok også have den obligatoriske slikpose...

Knus fra
Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lyder da som en glimrende idé, du har til mad i den forstand

Jeg ville også sige sådan noget, agtigt. Måske pølsehorn, pizzasnegle eller noget andet 'finger' mad-agtigt, der stadig er lækkert.

Også muffins og slikpose, er jo perfekt!

Håber I får en rigtig dejlig fødselsdag derude ...

Anmeld

25. marts 2009

JulieE

Pizzasnegle havde jeg slet ikke tænkt på.... Pølsehorn er ikke lige sagen, for Jacob kan ikke fordrage pølser (mærkeligt barn &nbsp Men Pizzasnegle er da en super god idé

Anmeld

25. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
JulieE skriver:

Pizzasnegle havde jeg slet ikke tænkt på.... Pølsehorn er ikke lige sagen, for Jacob kan ikke fordrage pølser (mærkeligt barn &nbsp Men Pizzasnegle er da en super god idé

HAHA:.. Kan han ikke lide pølser?! :O

Jeg har faktisk aldrig smagt pizza-snegle, jeg kan godt se det smarte i det, meeeeen... Syntes faktisk at snegle skal være med KANEL

hehehehe...

MIni-pizzaer, er mere min stil, tror jeg. men rigtig mange er til pizza-snegle agtigt!

Anmeld

25. marts 2009

JulieE

Zafir skriver:

HAHA:.. Kan han ikke lide pølser?! :O

Jeg har faktisk aldrig smagt pizza-snegle, jeg kan godt se det smarte i det, meeeeen... Syntes faktisk at snegle skal være med KANEL

hehehehe...

MIni-pizzaer, er mere min stil, tror jeg. men rigtig mange er til pizza-snegle agtigt!

Nope... Knægten kan ikke lide pølser!! Og jeg tror sgu ikke bare det er fiks idé for det har stået på længe nu. Det er rigtig synd, for det er jo tit pølsehorn de får til fødselsdage og når han er ude og lege med kammerater. Men det går nu nok....

Pizzasnegle laver jeg ind imellem. den nemme måde er at købe færdigælavet fersk pizzadej med sovs til og så lige noget ost og revet skinke. Ikke den store gourmetmad, men det smager sgu meget godt

Hmm... minipizze kunne man også lave. Så i en mærkelig norsk reklame på National goegrafic channel (en af favoritkanalerne herhjemme) at man kunne lave et på Pitabrød. Det er da en nem løsning Lars skal arbejde på søndag, så det skal gerne være noget ret nemt eller noget der kan forberedes. Heldigvis har svigermutti lovet at komme og hjælpe mig Tror sgi man skal være to voksne med sådan en flok + energi bundtet Line. men det skal nok blive hyggeligt!!

Anmeld

25. marts 2009

Avi

Jeg lavede pizzasnegle dem som er færdiglavet og bare skal i ovnen det var en stor succes også grøntstænger kage og saftevand

Anmeld

26. marts 2009

Tina2

Til Filucas fødselsdag da børnehaven var her fik de spyd med hjemmelavede små frikadeller, pølsestykker, peberfrugt og cherrytomater på, dertil groft pasta, gulrodsstænger, agurkestænger, flutes, ketchup og saftevand....

Bagefter fik de kage, flødeboller og en pose slik:-)

Filuca havde selv bestemt menuen, og jeg synes det var dejlig nemt og også rimelig sund mad:-)

Anmeld

26. marts 2009

HelleBelle

Til Maltes fødselsdag fik de: tunfrikadeller, alm frikadeller, agurk, snackærter, gulerødder, peberfrugt og hjemmelavede rugfler og havregrynskiks. Dertil juice med gulerodssaft efter Maltes ønske, og vi havde puttet frosne vindruer i som isterninger.
Senere fik de en kanelsnegl med lyseblå glasur og drenge glansbilleder (fuck så svære at finde, men der er nok heller ikke mange drenge der samler på glansbilleder :0)
Da de skulle hjem fiskede de en lille chokolade kanin og en lille pose haribo. De var så så stolte når de fangede noget :0) virkelig sjovt at se!

Anmeld

26. marts 2009

HelleBelle

26. marts 2009

JulieE

HelleBelle skriver:

Til Maltes fødselsdag fik de: tunfrikadeller, alm frikadeller, agurk, snackærter, gulerødder, peberfrugt og hjemmelavede rugfler og havregrynskiks. Dertil juice med gulerodssaft efter Maltes ønske, og vi havde puttet frosne vindruer i som isterninger.
Senere fik de en kanelsnegl med lyseblå glasur og drenge glansbilleder (fuck så svære at finde, men der er nok heller ikke mange drenge der samler på glansbilleder :0)
Da de skulle hjem fiskede de en lille chokolade kanin og en lille pose haribo. De var så så stolte når de fangede noget :0) virkelig sjovt at se!

Det lyder smart det med at fiske... Hvordan gjorde I det??? Det lyder da som noget der kunne være sjovt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.