fødsel og bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.643 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2012

Kay

fik afvide i dag at hvis man har svær bækkenløsning, kan man ricikere ikke at kunne føde normalt...

nogle andre der har hørt om det?

blev lige lidt bange for om jeg måske skal ha kejsersnit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Tona

Kay skriver:

fik afvide i dag at hvis man har svær bækkenløsning, kan man ricikere ikke at kunne føde normalt...

nogle andre der har hørt om det?

blev lige lidt bange for om jeg måske skal ha kejsersnit...

Jeg ved det ikke. Jeg havde svær bækkenløsning og jeg fødte normalt og i øvrigt uden problemer (i alt fald ingen problemer som kunne relateres til bækkenløsningen). Det var aldrig på tale at jeg skulle have kejsersnit.

Tvært imod har jeg hørt mange sige det samme som jeg selv har oplevet: når først fødslen går i gang "glemmer" man bækkenløsningen. Selvfølgelig er den der stadig, men på en eller anden måde er man ikke så forpint af det eller abstraherer i alt fald fra det på en anden måde.

Når det så er sagt, så vil jeg sige at ved slem bækkenløsning kan en epiduralblokade evt være en god hjælp og du kan spørge om de ikke vil lade den være tændt også til sidst når du presser barnet ud (på det tidspunkt hjælper den ikke på veerne mere, så man plejer at slukke den. Men den hjælper stadig på bækkenløsningssmerterne, så der kan det være dejligt at have den tændt hvis man ellers stadig kan presse effektivt nok alligevel, det er det ikke alle der kan).

Anmeld

25. februar 2012

KakaoDrik

Det har jeg ikke hørt om. Men hvad er svær bækkenløsning helt konkret? 

Anmeld

25. februar 2012

Kay

Amandas-mor skriver:

Jeg ved det ikke. Jeg havde svær bækkenløsning og jeg fødte normalt og i øvrigt uden problemer (i alt fald ingen problemer som kunne relateres til bækkenløsningen). Det var aldrig på tale at jeg skulle have kejsersnit.

Tvært imod har jeg hørt mange sige det samme som jeg selv har oplevet: når først fødslen går i gang "glemmer" man bækkenløsningen. Selvfølgelig er den der stadig, men på en eller anden måde er man ikke så forpint af det eller abstraherer i alt fald fra det på en anden måde.

Når det så er sagt, så vil jeg sige at ved slem bækkenløsning kan en epiduralblokade evt være en god hjælp og du kan spørge om de ikke vil lade den være tændt også til sidst når du presser barnet ud (på det tidspunkt hjælper den ikke på veerne mere, så man plejer at slukke den. Men den hjælper stadig på bækkenløsningssmerterne, så der kan det være dejligt at have den tændt hvis man ellers stadig kan presse effektivt nok alligevel, det er det ikke alle der kan).

ok tak for svaret...

Anmeld

25. februar 2012

Kay

KakaoDrik skriver:

Det har jeg ikke hørt om. Men hvad er svær bækkenløsning helt konkret? 

det er egentlig et godt spørgsmål.... jeg tænker det må være så slemt at man er sængeliggende...

jeg har ikke svær bækkenløsning... jeg har "bare" bækkenløsning og er hybermobil... så frygter.... men tror ikke det bliver så slemt

Anmeld

25. februar 2012

AnnaK89

Jeg havde en rigtig træls bækkenløsning med min datter og jeg fødte ganske normalt og uden komplikationer.

Min mor gik til sidst med krykker på grund af meget slem bækkenløsning, da hun skulle have min lillebror (hun døjer efter 11 år stadig med sit bækken), men hun havde en hel normal hjemmefødsel.

Så tror du kan være ganske rolig og ikke tage sorgerne på forskud

Anmeld

25. februar 2012

L&V

Kay skriver:

det er egentlig et godt spørgsmål.... jeg tænker det må være så slemt at man er sængeliggende...

jeg har ikke svær bækkenløsning... jeg har "bare" bækkenløsning og er hybermobil... så frygter.... men tror ikke det bliver så slemt

Det er når du har det i alle tre samle punkter eller hva man ska kalde det Det havde jeg + en hofte der var gået afled.. Spurgte jm og hun sagde det intet havde og sige og det havde det heller ikke

Anmeld

25. februar 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Jeg havde en rigtig træls bækkenløsning med min datter og jeg fødte ganske normalt og uden komplikationer.

Min mor gik til sidst med krykker på grund af meget slem bækkenløsning, da hun skulle have min lillebror (hun døjer efter 11 år stadig med sit bækken), men hun havde en hel normal hjemmefødsel.

Så tror du kan være ganske rolig og ikke tage sorgerne på forskud

nej tænkte også at det lød som en "and"

Anmeld

25. februar 2012

Kay

Månsson skriver:

Det er når du har det i alle tre samle punkter eller hva man ska kalde det Det havde jeg + en hofte der var gået afled.. Spurgte jm og hun sagde det intet havde og sige og det havde det heller ikke

det var godt

tænkte også det lød lidt underligt... det burde da nærmere være lettere...

Anmeld

25. februar 2012

mortilnoahogmelina

Jeg fik sammen besked .
Men spurgte så til fødsles forberedelse i uge 32 og der var svaret klart at det betød ikk noget i de fleste tilfælde .

Jeg havd det selv og fødte ubeklageligt min søn selv som i øvrigt var en drømme fødsel på bare 3 timer . Så jeg tror ikk på det , jeg tror det er myte som så meget andet er ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.