Kay skriver:
fik afvide i dag at hvis man har svær bækkenløsning, kan man ricikere ikke at kunne føde normalt...
nogle andre der har hørt om det?
blev lige lidt bange for om jeg måske skal ha kejsersnit...
Jeg ved det ikke. Jeg havde svær bækkenløsning og jeg fødte normalt og i øvrigt uden problemer (i alt fald ingen problemer som kunne relateres til bækkenløsningen). Det var aldrig på tale at jeg skulle have kejsersnit.
Tvært imod har jeg hørt mange sige det samme som jeg selv har oplevet: når først fødslen går i gang "glemmer" man bækkenløsningen. Selvfølgelig er den der stadig, men på en eller anden måde er man ikke så forpint af det eller abstraherer i alt fald fra det på en anden måde.
Når det så er sagt, så vil jeg sige at ved slem bækkenløsning kan en epiduralblokade evt være en god hjælp og du kan spørge om de ikke vil lade den være tændt også til sidst når du presser barnet ud (på det tidspunkt hjælper den ikke på veerne mere, så man plejer at slukke den. Men den hjælper stadig på bækkenløsningssmerterne, så der kan det være dejligt at have den tændt hvis man ellers stadig kan presse effektivt nok alligevel, det er det ikke alle der kan).
Anmeld