Gravid under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.772 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg er lærerstuderende på tredje år og min kæreste og jeg har talt meget om at smide p-pillerne og blive gravid på det sidste år af min uddannelse. Vi har været sammen i 5 år, bor i hus og han har fast arbejde. 

Jeg begynder på 4 og sidste år efter sommerferien, men er i tvivl fordi mit sidste (og eneste) fag er idræt... Egentlig passer det meget fint i forhold til at jeg kun skal i skole 2-3 gange om ugen, men jeg er kommet i tvivl fordi jeg næste sommer skal til en idrætseksamen hvori jeg skal fremvise et alsidigt idrætsprogram med atletik, rytme, boldspil og redskabsgymnastik.

Det er redskabsdelen jeg er nervøs for, må man fx springe buk, stå på hænder osv. når man er gravid?? Jeg har altid dyrket meget sport, og har selv indflydelse på hvad min gruppe vælger at fremvise. Men kan det mon lade sig gøre med mave på??  

Håber der er nogen derude som kan give et godt råd, og som måske har været i en lignende situation...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

FrkZier

Tror slet ikke du KAN gøre de ting som højgravid

Anmeld

25. februar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg er lærerstuderende på tredje år og min kæreste og jeg har talt meget om at smide p-pillerne og blive gravid på det sidste år af min uddannelse. Vi har været sammen i 5 år, bor i hus og han har fast arbejde. 

Jeg begynder på 4 og sidste år efter sommerferien, men er i tvivl fordi mit sidste (og eneste) fag er idræt... Egentlig passer det meget fint i forhold til at jeg kun skal i skole 2-3 gange om ugen, men jeg er kommet i tvivl fordi jeg næste sommer skal til en idrætseksamen hvori jeg skal fremvise et alsidigt idrætsprogram med atletik, rytme, boldspil og redskabsgymnastik.

Det er redskabsdelen jeg er nervøs for, må man fx springe buk, stå på hænder osv. når man er gravid?? Jeg har altid dyrket meget sport, og har selv indflydelse på hvad min gruppe vælger at fremvise. Men kan det mon lade sig gøre med mave på??  

Håber der er nogen derude som kan give et godt råd, og som måske har været i en lignende situation...

jeg tænker også at det blir svært - alt efter hvor gravid du er

Jeg er selv meget aktiv og jeg tror ca jeg stoppede med følgende:

løb indtil ca uge 24 (det trykkede på blæren og jeg skulle tisse konstant)

Thai-bo ca uge 20 (det gjorde ondt i ballerne at lave spark)

Step uge 33 (det gjorde ondt i ballerne at bære hele vægten på stepbænken

Lige nu er jeg 35+3 og går stadig til Zumba, men jeg hopper ikke rigtig med de andre og kan ikke stå med særlig spredte ben ift de andre

Så jeg kan slet ikke forestille mig at skulle lave spring osv sidste halvdel af graviditeten

kan du på nogen måde bytte rundt på nogle af dine fag? ellers kan du jo blive "sygmeldt" med en lægeerklæring og så vendte tilbage til studiet efter barslen

Anmeld

25. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Der er jo fordele og ulemper ved det med børn under uddannelse..

Alt efter hvor langt du er henne vil du kunne gøre de ting som du skriver. Men igen, hvem siger at bebsen bliver 'fanget' første gang pillerne er smidt ?

Du må dyrke alt sport som gravid. Det eneste du skal lytte til er din krops reaktion på alt sporten..
Det er ikke fordi du ikke må, men læger fraråder kontakt sport, da man kan få fx arm og ben i mavehøjde. Tænker her fodbold og håndbold.
-Men du må gerne dyrke det !

Men der er kun to mennesker som kan bestemme hvornår bebse-emnet ska være seriøs, og det er JER to.
Vi andre kan ikke bestemme. .

Hvis du får barn under uddannelse, er det måske nemmere at få arbejde bagefter, da arbejdsgiver ikk ansætte unge som er i fødedygtig alder. Men ved at du har én vil de nok godt. Men det kan også ske det bliver taget i betrækning og de tænker, at I sikkert snart skal have en mere..

Anmeld

25. februar 2012

Anonym trådstarter

I har helt ret i at det i sidste ende er en beslutning vi to skal tage, men derfor er det nu rart at få andres råd med på vejen, så tak for det 

Jeg er også selv kommet frem til at det ikke ville være hensigtsmæssigt at være desideret højgravid, men tænker på om det ville kunne lade sig gøre i starten af graviditeten, således at man måske var 3-4 måneder henne...?

Men ja, ellers har jeg tænkt på at jeg jo ville have mulighed for at gå til sygeeksamen i efteråret... Det er også min tanke at det mht. jobsøgningen bagefter kunne være en fordel at de ved der går et par år inden man igen skal på barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.