Kattebakke og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2009

Diana...

Tynen skriver:

Ihh!!
Nu læser jeg lige i BLADET!!! (Ude&Hjemme ) at man godt må skifte bakke hvis man bare har handsker på..

Hmm.. Ikke til at blive klog på, så tror bare jeg lader være

Tak for svar!

Jeg ville os lade vær...

har du fået dem hjem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

Tynen

Diana/Claus skriver:

Jeg ville os lade vær...

har du fået dem hjem?

JA!

Og de er bare så kære.. Men de sover godt nok hele tiden.
Lidt kedeligt i længden (De laver sikkert payback i nat )

Anmeld

25. marts 2009

Diana...

Tynen skriver:

JA!

Og de er bare så kære.. Men de sover godt nok hele tiden.
Lidt kedeligt i længden (De laver sikkert payback i nat )

Ja de gemmer/sove altid til at starte med.
Hi hi ja i får igen i nat når de kravler ind under dynen til jer.

Ihh ville os bare gerne have en mis mere bliver helt jaloux hi hi.

Knus

Anmeld

25. marts 2009

Kaufie

Altså uanset om man "må" eller ej - så ville jeg da helt klart benytte mig af chancen til at lade manden tage sig af bakken de næste mange mdr..... Jeg fik min mand overbevist om, at jeg også hellere måtte holde mig fra at tømme kattebakke mens jeg ammede - bare for en sikkerheds skyld

Anmeld

25. marts 2009

BellaT

Kaufie skriver:

Altså uanset om man "må" eller ej - så ville jeg da helt klart benytte mig af chancen til at lade manden tage sig af bakken de næste mange mdr..... Jeg fik min mand overbevist om, at jeg også hellere måtte holde mig fra at tømme kattebakke mens jeg ammede - bare for en sikkerheds skyld

Det skulle jeg lige til at skrive, Kaufie.
Tillykke med missekattene, Tynen.

Helle...

Anmeld

26. marts 2009

Katjaro

Her i huset har manden også fået ansvaret for kattebakken mens jeg er gravid.

Alle bør før de går helt i selvsving over hvorvidt de må tømme bakken med/uden handsker - huske på at kattene får parasitten (er IKKE en bakterie) fra naturen. hvilket betyder at du rent faktisk også kan få toxoplasmose af at rode rundt i jorden ude i din have.

Have arbejde er også okay - men husk handsker og vask hænderne grundigt bagefer.

Statens Serum Institut har en god "artikel" om det her:
http://www.ssi.dk/sw5733.asp

hilsen Katja 33+1

Anmeld

27. marts 2009

Tynen

Katjaro skriver:

Her i huset har manden også fået ansvaret for kattebakken mens jeg er gravid.

Alle bør før de går helt i selvsving over hvorvidt de må tømme bakken med/uden handsker - huske på at kattene får parasitten (er IKKE en bakterie) fra naturen. hvilket betyder at du rent faktisk også kan få toxoplasmose af at rode rundt i jorden ude i din have.

Have arbejde er også okay - men husk handsker og vask hænderne grundigt bagefer.

Statens Serum Institut har en god "artikel" om det her:
http://www.ssi.dk/sw5733.asp

hilsen Katja 33+1

Jeg tog faktisk kontakt til min læge igår, da den ene kat lavede en bane dej hen af armen på mig - PANIK! (Troede jeg)
Læste jo alt om toxoplasmose, fostervandsprøver og blindhed og forkalkninger på hjernen hos fosteret.

MEN - Hun sagde at hun aldrig havde set et angreb af Toxoplasmose IRL og derfor ville hun tage det med et gran salt.

Hun fortalte blandt andet, det du siger, med at man ikke må komme i direkte kontakt med jord og ikke må røre ved grønsager og råt kød - hvilket jeg altså også har gjort et par gange indtil nu.

Hun sagde blandt andet ok for at tømme kattebakke med handsker og "skovl".

Synes det er forvirrende med alle de facts man finder rundt omkring, og det er da ikke til at blive klog på hvad man skal følge

Anmeld

27. marts 2009

Katjaro

Godt at din læge kunne berolige dig.

Og ja - vi kan hurtigt nok gå i selvsving over hvad vi må og ikke må som gravide...

Hilsen Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.