Kattebakke og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. marts 2009

Tynen

Hvordan er det nu lige det skal gribes an.

Nu er hjemmet blevet indvaderet af 2 stks. katte, hvoraf den ene, selvfølgelig, har lidt nervøs mave og har lavet et par gange i kattebakken.

Er det nok bare at fjerne det med at skovl, eller skal man tage plastikhandsker på samtidig når man skal fjerne efterladenskaberne?

Aner ikke hvad det er man skal passe på med.. Er det ikke bare at man ikke skal komme i direkte kontakt med puhaen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

Pia.

Tynen skriver:

Hvordan er det nu lige det skal gribes an.

Nu er hjemmet blevet indvaderet af 2 stks. katte, hvoraf den ene, selvfølgelig, har lidt nervøs mave og har lavet et par gange i kattebakken.

Er det nok bare at fjerne det med at skovl, eller skal man tage plastikhandsker på samtidig når man skal fjerne efterladenskaberne?

Aner ikke hvad det er man skal passe på med.. Er det ikke bare at man ikke skal komme i direkte kontakt med puhaen?

Det er selve bakterien der er i lorten som du skal holde dig langt fra....

fandt lige det her til dig...

http://www2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=666&CID=52&p=8

Og tillykke med de små missere...

Anmeld

25. marts 2009

Diana...

Du skal op til din læge og undersøges man kan få en indfluense som man ikke slev lægger mærke til man har og den får man gennem dyr og kan kun få den en gang og hvis du har haft den må du gerne tømme kattebakke hvis ikke må du ikke tømme kattebakke kan ikke lige huske hvad det heder men du skal bare sige til læge at du har fået kat og skal undersøges så ved hun jo selvfølgelig hvad det er.

Knus Di.

Anmeld

25. marts 2009

Tynen

Tak for linket

Men er bare i tvivl om man må gøre det med handsker på alligevel?
Ved ikke om bakterien er "luftbåren" eller hvad der er med den..

Anmeld

25. marts 2009

SaNiNa

Tynen skriver:

Tak for linket

min læge sagde til mig at jeg gerne måtte skulle bare have hansker på og vaske hænder grundig bagefter... nu tømmer jeg så slet ikke kattebakke, så det har ikke været et problem, det er mere hvis de ikke lige vælger bakken og tisser ved siden af jeg har tørret op...

Anmeld

25. marts 2009

sundquist

Min læge sagde at jeg ikke skulle gøre det! Heller ikke selvom jeg havde handsker på..

Anmeld

25. marts 2009

Mca<3

Tynen skriver:

Tak for linket

Min læge sagde nej til jeg måtte røre katte bakke også med handsker ..

Anmeld

25. marts 2009

Bastian

Jeg ville også sige, at det må du få andre til. Jeg blev testet for toxoplasmose, da jeg var gravid, og selvom testen viste at jeg havde haft det (og man kun kan få det én gang), så måtte manden klare kattebakken.

Anmeld

25. marts 2009

sabi1979

Jeg fik også at vide af min læge at jeg skal holde mig væk fra kattebakken.

knus sabrina 18+1

Anmeld

25. marts 2009

Tynen

Ihh!!
Nu læser jeg lige i BLADET!!! (Ude&Hjemme ) at man godt må skifte bakke hvis man bare har handsker på..

Hmm.. Ikke til at blive klog på, så tror bare jeg lader være

Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.