Jeg har det sidste stykke tid, gået og været meget ked af det, især når lille-pigen er kommet i seng.
Jeg føler ´lidt at hele min verden er brudt sammen. Det skyldes nok lidt alt det der er sket på det seneste halve år.... at jeg måtte flytte fra hele mit netværk i Aalborg, da faren fik vendt hele klassen imod mig. At jeg har mistet forholdet til min mor, og derfor også er blevet fravalgt en stor del af familien. At jeg er presset for at finde et job, da jeg ikke får SU i 2 mdr i sommerferien!!
Jeg er en god mor, og kan sagtens tage vare på min skønne datter. Men her på det sidste har jeg ikke lavet andet end at tude når lille-pigen sover/er i dagpleje. Jeg er ulykkelig over at jeg ikke føler jeg slår til, da jeg ikke kan give hende en far, da jeg umiddelbart ikke kan sætte mad på bordet 2 mdr her til sommer. Jeg har mange tanker jeg ikke burde have.
Jeg har også svært ved at spise for tiden, svært ved at sove (får 4-5 timer om natten), svært ved i det hele taget at koncentrer mig om skolen, og den nærtstående eksamen. Jeg har svært ved at finde energi til at stå op, eller sidde oprejst i mere end en time.
Underligt nok, er jeg altid glad når jeg er sammen med min datter, og kan sagtens lege og hygge med hende. Så glemmer jeg alt om alt det andet der går mig på!!
Jeg går (selvvalgt) hos en psykoteupeut/familierådgiver nede på kommunen, da jeg har nogle ting med hensyn til forholdet til familien og min skillesmisse jeg gerne vil have bearbejdet. Min datter har kun mig, så jeg vil hellere forbygge at jeg går ned med flaget, end at jeg pludselig gør det, uden nogen advarsel!!
Men rådgiveren har nu sendt mig til lægen, med henblik på en mulig depression.
Jeg mener ikke selv at jeg har en, og jeg må indrømme at jeg er meget ulykkelig over det. Jeg vil føle mig som en endnu større fiasko som mor, hvis dommen lyder at jeg har en.
Det skyldes ikke at jeg mener der er noget galt med folk der har en depression, sådan må i endeligt ikke tolke det. Men det kan da ikke ske for mig
Jeg frygter resultatet, virkeligt virkeligt meget.
Trængte bare lige til at komme ud med det.
Pernille