Den bedste sammensætning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

LilleLene

K&S skriver:

Dumle & fløde - smeltes ved svag varme og røres i under afkøling (vigtigt for ellers synker karamellen til bunds).

Piskes stift når det er afkølet 

hvor tit skal man røre ? eller skal man røre hele tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Miss Church

merichs skriver:

Hver gang jeg laver kage, bliver det stort set altid med hindbærmousse og tobleronecreme, og det smager jo DEJLIGT!

Men nu skal der prøves noget andet. Så de damer (og mænd);

Hvad er jeres favoritsammensætning af creme/mousse??

Jeg elllsker daim-creme! Den er næsten stenstikker, hver gang jeg laver lagkage Og så hvis der er en rest, smager det vildt godt med friske appelsiner! 

Den er specielt god, hvis man laver en anden mere frisk, frugt eller bær creme! 

Anmeld

23. januar 2013

K&S

LilleLene skriver:

hvor tit skal man røre ? eller skal man røre hele tiden

Jeg rører en del i det under opvarming, men ved nedkøling lader jeg det stå ude indtil stuetemperatur, mens jeg rører i det hvert 15 min. ca. - når det så er nået stuetemperatur, så sætter jeg det på køl og rører ikke mere i det

Anmeld

23. januar 2013

LilleLene

K&S skriver:

Jeg rører en del i det under opvarming, men ved nedkøling lader jeg det stå ude indtil stuetemperatur, mens jeg rører i det hvert 15 min. ca. - når det så er nået stuetemperatur, så sætter jeg det på køl og rører ikke mere i det

okay tak

Anmeld

23. januar 2013

De3Guldklumper

merichs skriver:

Hver gang jeg laver kage, bliver det stort set altid med hindbærmousse og tobleronecreme, og det smager jo DEJLIGT!

Men nu skal der prøves noget andet. Så de damer (og mænd);

Hvad er jeres favoritsammensætning af creme/mousse??

Kan man få punkt for punkt hvordan man laver de to slags cremer?

Anmeld

23. januar 2013

L&V

Jeg syntes det kommer an på hva bund det er.. Men syntes en go chokolade kage også en frisk frugt creme er lækkert.. Er ikke til mere end en creme pr kage

Anmeld

23. januar 2013

merichs

Pylle3 skriver:

Kan man få punkt for punkt hvordan man laver de to slags cremer?

Hindbærmousse:

150 gram bær og 2,5 dl fløde og 2 pladerhusblads

Husbladslægges i blød i rigeligt vand.

Der laves et opkog af bærene og det køles af. Tilsæt evt lidt sukker hvis bærene er for sure. Pisk fløden godt. Tag husblads af vandet og smelt det i microovnen (ca 10 sek.) og bland det i bærene. Bær og fløde røres sammen.

Tobleronecreme:

200 gram toblerone og 2,5dl fløde.

Chokolade smeltes i et vandbad og køles af. Fløden piskes godt og de to ting røres sammen.

Nogle smelter chokoladen i fløden ved svag varme og pisker det bagefter, men jeg kan bedst lide at gøre det den anden måde 

Anmeld

23. januar 2013

De3Guldklumper

merichs skriver:

Hindbærmousse:

150 gram bær og 2,5 dl fløde og 2 pladerhusblads

Husbladslægges i blød i rigeligt vand.

Der laves et opkog af bærene og det køles af. Tilsæt evt lidt sukker hvis bærene er for sure. Pisk fløden godt. Tag husblads af vandet og smelt det i microovnen (ca 10 sek.) og bland det i bærene. Bær og fløde røres sammen.

Tobleronecreme:

200 gram toblerone og 2,5dl fløde.

Chokolade smeltes i et vandbad og køles af. Fløden piskes godt og de to ting røres sammen.

Nogle smelter chokoladen i fløden ved svag varme og pisker det bagefter, men jeg kan bedst lide at gøre det den anden måde 

Tusind tak

Anmeld

23. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
K&S skriver:

Hvor mange g dumle ska man bruge til en 1/2 L fløde?? Vh stine

Anmeld

23. januar 2013

K&S

StineW79 skriver:

Hvor mange g dumle ska man bruge til en 1/2 L fløde?? Vh stine

Jeg kigger lige på det i morgen 

Skub lige til mig, hvis jeg glemmer dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.