Charlies vej til verden d 9/2-12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. februar 2012

Frk Mig

Jeg fik små veer tirsdag d 7/2-12 kl 23 .. men da der kunne gå 1 time imellem gik jeg i seng og regnede ikke med at det udviklede sig .. Onsdag d 8/2 kl 4 om morgen vækker jeg kæresten da mine veer er taget til .. Så jeg ringer til min mor og siger at nu kommer vi med noah .. vi var hjemme hos hende kl 5.30 .. Da jeg ankommer på sygehuset kl 6.15 bliver jeg undersøgt og er kun 2 finger åben så vi bliver sendt ud og gå i et par timer .. Da kl er 8.50 kommer vi tilbage og jeg bliver undersøgt igen og der er ingen ændring sket. Så jm forslår at vi tager ud og går en masse. Vi vælger at tage i randers storcenter og render rundt derude i 4 timer .. Men intet sker. Så vi tager hjem og sover og da jeg vågner kl 15 er der meget gang i veerne .. Så vi henter min veninde der skal med til fødslen. Vi vælger at tage på burger king i randers og der efter på sygehuset igen. Og igen får jeg den besked at der intet er sket på de 12 timer jeg har været væk fra sygehuset. Så vi tager hjem og henter Noah og hygger med ham. Da han så er smidt i seng går jeg i bad. Kl 23 går vi i seng. Torsdag d 9/2 vågner jeg kl 01 og jeg har så mega ondt at jeg hverken kan gå eller stå. Jeg vælger at gå ned i stuen så jeg ikke vækker manden endnu. Men da klokken bliver 4 vælger jeg alligevel at vække ham da der nu kun er 3 min imellem mine veer. Han ligger på sofaen og små blunder imens at jeg tager tid på mine veer. Kl 5.20 vælger jeg at ringe til fødegangen for at høre om der var mulighed for at komme ind og blive tjekket for hvor langt jeg er. De vil dog først se mig kl 7.30. Så vi fik Noah op og så i tøjet så manden kunne køre ham i dp .. da han kom tilbage kørte vi imod sygehuset .. Vi ankom til sygehuset kl 7.45 og vi blev taget imod af en rigtig sød jm studerne. Vi blev vist ind på en fødestue med det samme. Men det tog sin tid at komme derind da mine veer bare kom oven i hinanden. Men vi kommer derind og hun spørger om hvor lang tid der er imellem og hvordan jeg har det. hun siger jeg skal smide mig op på briksen så hun lige kan undersøge mig uden på maven inden hun vil undersøge hvor mange cm jeg er åben. Da hun så undersøger mig er jeg 3 cm åben. Hun syntes jeg skal gå lidt rundt så jeg kan få ham længre ned. Og jeg bliver enig med mig selv om at så kunne jeg jo lige smutte ned i kiosken og købe et blad og noget at drikke. Jeg bliver undersøgt igen kl 11 og der er ingen ændreing sket til trods for at jeg har meget kraftige veer. De siger så at de vil tage vandet. Det gør de så kl 11.20 og så kommer der ellers så meget gang i veerne at jeg ikke syntes at jeg kan arbejde med dem men mere imod. Kl 12 bliver de enig om at de går ud og spiser frokost og så vil jeg være godt åben når de kommer tilbage kl 12.30 .. Da de så igen undersøger mig er jeg 4 cm åben .. Og jeg syntes bare mere jeg har lyst til at springe ud af vinduet pga smerter. jeg spørger min jm om jeg må komme ud i badekaret og det får jeg lov til. Så kl 12.50 kommer jeg i badekarret og de først 2 min syntes jeg bare det er lækkert .. Men så kunne jeg ikke klare det mere. Jeg kunne ikke finde en måde og ligge på og jeg syntes bare det hele var noget lort .. Jeg spørger så om der er mulighed for at få en epi og det siger de ja til .. Så kl 13.10 bliver der lagt et saltvands drop og kl 13.30 kommer narkose lægen og hun skal først ligge en lokal bedøvelse .. og det skal gøres når jeg ikke har veer da jeg ellers ikke kan sidde stille når hun skal stikke. Men mine veer kommer bare non stop .. Men hun får endelig stukket og for helved det gjorde sq da bare ondt. Så kommer andet stik og hun stikker men rammer forkert så hun kan ikke ligge selve blokaden .. nej jeg var græde færdig .. For nu fik jeg da aldrig den blokade. Men de ringer efter en ny narkose læge .. Og ind kommer en mand og han siger bare nu skal jeg sidde stille. Og jeg får en ve og i det den kommer lægger han bedøvelsen. Og igen kommer der en ve og han ligger selve blokaden. Hold da helt op tænker jeg bare. Nåår men jeg får sprøjtet det morfin ind der skal ind og han går igen. Jeg får afvide at der vil gå 10-15 min så skulle det virke. Jeg kigger på klokken og kl 14 skulle det gerne virke. Men NEJ!!!!! Det føles som om at de bare har skubbet alt smerten over i min venstre side. Jeg lå og skreg af smerte og manden kigger på mig og jeg kan bare se i hans øjne at han virkelig ikke kan lide at jeg ligger og har så ondt. Kl 14.45 siger jeg til min jm at det begynder at presse vildt meget på .. Og hun kigger på mig og siger det kan ikke passe da hun kan se på mig at jeg ikke vil presse med. Men som jeg måtte forklare hende at jeg jo ikke ville presse med da jeg ikke aner om jeg må presse med. Kl 15.02 siger jeg til hende at nu må hun fandme gerne undersøge hvor langt der er igen for nu begynder jeg altså at presse. Hun skynder sig at tage hansker på og siger at nu er jeg 9 cm åben men der er en kant. Hun skubber til kanten og imens skal jeg give et lille skub. Og får afvide at nu er jeg helt åben. Så kl 15.05 får jeg lov til at presse. Og jeg presser alt hvad jeg overhovedet kan. Og så høre jeg hende pluselig sige til min mand at han skal skynde sig at hive i snoren for de skal have en læge ind hurtigt .. Og jeg fanger ikke hvorfor. Da hun så kommer ind siger jm at nu skal jeg presse for han skal ud hurtigt . Og jeg presser igen hvad jeg har lært og får født hovedet og skulderne i en press ve og i anden press ve er han ude ... Jeg føder lille Charlie torsdag d 9/2-12 kl 15.17 8 dage over tid  .. Han vejede 3320 g og var 51 cm .. Vi sad hjemme hos min mor kl 18.40 .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

M (:

Stort tillykke med lillemanden (: Fandt du ud af, hvorfor de skulle tilkalde en læge?

Anmeld

23. februar 2012

jeanne-skat

Tillykke med ham

Anmeld

23. februar 2012

Frk Mig

M (: skriver:

Stort tillykke med lillemanden (: Fandt du ud af, hvorfor de skulle tilkalde en læge?

Ja hans hjerte rytme faldt fra 140 til 60 .. Så de skulle have en læge ind til vudering .. 

Anmeld

23. februar 2012

M (:

Frk Mig skriver:

Ja hans hjerte rytme faldt fra 140 til 60 .. Så de skulle have en læge ind til vudering .. 

Åh, okay (: Håber lillemanden er okay.. 

Anmeld

23. februar 2012

Frk Mig

Åh, okay (: Håber lillemanden er okay.. 

Det er han .. Den kom lynhurtig op da jeg fik en press ve mere .. så det var dejligt .. De mener han lige sad hurtig i klemme .. Han havde nemlig en lidt skæv næse da han kom ud ..

Anmeld

23. februar 2012

M (:

Frk Mig skriver:

Det er han .. Den kom lynhurtig op da jeg fik en press ve mere .. så det var dejligt .. De mener han lige sad hurtig i klemme .. Han havde nemlig en lidt skæv næse da han kom ud ..

Haha, håber da den har rettet sig igen

Anmeld

23. februar 2012

Frk Mig

Haha, håber da den har rettet sig igen

Det har den .. Men han var nu sød med en lille bokser næse .. 

Anmeld

23. februar 2012

M (:

Frk Mig skriver:

Det har den .. Men han var nu sød med en lille bokser næse .. 

Haha, det vil jeg gerne tro!

Anmeld

23. februar 2012

babymus77

Stort tillykke med bette manden;-)) Lang tilløb han tog!!! Men hurtig fødsel da han endelig ville ud;-))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.