At blive gravid - hvornår er okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.207 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

LouiseKH

Hej med jer. 

Jeg er bare lidt nysgerrig efter at vide hvornår det er okay at blive gravid? Jeg tænker lidt på:

- Hvor længe skal man have været sammen?

- Hvordan skal ens økonomiske tilstand se ud?

- Hvordan skal ens forhold fungere?

- Osv.

Jeg er 23 år, godt igang med uddannelse (ca. 1,5 år igen), forlovet med en fantastisk mand, som er 25 år og har job. Vores forhold er rigtigt godt - vi har haft meget få skænderier (nok omkring 3 stk), dog nogle diskussioner, men de skal jo til. Vi har været sammen i snart 2 år og ser begge to os være sammen resten af vores dage. 

Jeg vil ikke have børn lige nu, da jeg gerne vil være uddannet først. Jeg synes dog det ville være en god idé at få et barn inden jeg får et job, fordi mange arbejdsgivere ved at hvis man ikke har børn vil man snart få det og så skal da ansætte en, som snart går på barsel - det er hvad jeg har hørt. 

Men det der "spøger" i mit hovede er, at vi kun har været sammen i næsten 2 år, og når jeg er færdig med min uddannelse har vi været sammen i ca. 3 år. Vi hungrer begge efter at få børn sammen og snakker faktisk tit om det.

Men er vi helt forkert på den? Er det for tidligt og er det dumt at få et barn inden man har fået et fast job? Eller spiller de to ting ikke ind? Kommer det an på om man er klar til det og hvordan man har det sammen? Jeg er i vildrede. 

Håber på svar. 

Mvh.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

grinny

Jeg er 23 og færdig med første del af min uddannelse til juni, min kæreste er 28 og pt på kontanthjælp, da det er svært at finde et job  

Vi har været sammen i 3½ år, prøvet på at få en baby i 2 år. Økonomisk kunne det godt blive bedre sådan som det ser ud nu!

Der er aldrig et tidspunkt hvor man kan sige at nu er det godt at prøve, der vil altid være noget i vejen og derfor forsætter vi også selvom vi økonomiske ikke står så godt lige nu.

Jeg vil sige det vigtigste er nok at forholdet fungere. Selvfølgelig vil man skændes og diskutere en gang imellem, det kommer man vidst ikke uden om, men jeg synes ikke man skal få et barn hvis det er for et redde forholdet - men det virker heller ikke til at det er derfor  

Jeg forstår godt, at du gerne vil fuldføre din uddannelse inden, men ud fra dit indlæg virker i da klar

Anmeld

23. februar 2012

LouiseKH

Mange tak for dit svar. 

Det er heller ikke for at redde parforholdet, for det kører bare helt som det skal. Det er mere fordi jeg ønsker at få et barn med ham. Jeg ser ham som værende at fantastisk far og tror godt vi ville kunne klare det. 

Jeg håber at I snart får en positiv graviditets test. Jeg tror du har ret i, at man ikke skal blive ved med at udskyde det pga. fx penge. Ellers kan man jo risikere at vente rigtigt, rigtigt længe. 

Men pøj pøj med det. 

Anmeld

23. februar 2012

LR85

Det lyder da som nogen fantastiske betingelser a få et barn under. Se i da a gøre der når du er færdiguddannet. 

Dog vil jeg sige: hvis der er udsigt til job, så tag det. Du er væsentlig bedre stillet økonomisk hvis du har barsel med løn. Og det er der nu engang brug for. 

Du behøver jo ikke sige til arbejdsgiver a i vil til a lave børn snart  

Anmeld

23. februar 2012

Mira0911

Hvornår er det okay at blive gravid? 

Det kan kun I finde ud af...  

Selvfølgelig skal parforholdet fungere godt, dur ikke at sætte børn til verden hvis forholdet er rigtig skidt... 

Økonomien kan jeg ikke svare på... Kender flere der har fået børn mens de er på SU, Kontanthjælp osv osv... Så det er også noget man selv afgøre... 

Anmeld

23. februar 2012

LouiseKH

Mange tak for jeres svar. 

Men ja, så er det jo med at komme igang med det når jeg engang er færdig. Det bliver spændende! 

Held lykke fremover. 

Mvh. 

Anmeld

23. februar 2012

FrkZier

LouiseKH skriver:

Hej med jer. 

Jeg er bare lidt nysgerrig efter at vide hvornår det er okay at blive gravid? Jeg tænker lidt på:

- Hvor længe skal man have været sammen?

- Hvordan skal ens økonomiske tilstand se ud?

- Hvordan skal ens forhold fungere?

- Osv.

Jeg er 23 år, godt igang med uddannelse (ca. 1,5 år igen), forlovet med en fantastisk mand, som er 25 år og har job. Vores forhold er rigtigt godt - vi har haft meget få skænderier (nok omkring 3 stk), dog nogle diskussioner, men de skal jo til. Vi har været sammen i snart 2 år og ser begge to os være sammen resten af vores dage. 

Jeg vil ikke have børn lige nu, da jeg gerne vil være uddannet først. Jeg synes dog det ville være en god idé at få et barn inden jeg får et job, fordi mange arbejdsgivere ved at hvis man ikke har børn vil man snart få det og så skal da ansætte en, som snart går på barsel - det er hvad jeg har hørt. 

Men det der "spøger" i mit hovede er, at vi kun har været sammen i næsten 2 år, og når jeg er færdig med min uddannelse har vi været sammen i ca. 3 år. Vi hungrer begge efter at få børn sammen og snakker faktisk tit om det.

Men er vi helt forkert på den? Er det for tidligt og er det dumt at få et barn inden man har fået et fast job? Eller spiller de to ting ikke ind? Kommer det an på om man er klar til det og hvordan man har det sammen? Jeg er i vildrede. 

Håber på svar. 

Mvh.  

tror det er rigtig svært at sige nu er det perfekt at få et barn, men der er jo selvfølgelig omstændigheder der gør er det IKKE er smart at få et barn på givent tidspunkt

jeg ville mene at hvis man planlægger at få et barn sammen, skal man have været sammen minimun 6 måneder hvor den vilde forelskelsesrus har lagt sig, så man ser sin partner i et lidt mere klart syn og det ikke bare er forelskelsen der gør at man vil have en bebs sammen

Anmeld

23. februar 2012

Mettefpigen

Jaa det er kun et spørgsmål i kan svare på  Selvfølgelig skal økonomi og forholdet passe til det Men udover det så kan man aldrig forberede sig 100% på at få et barn... Man kan ALDRIG forestille sig hvordan det er at have et barn.... Men man skal forberede sig på at det er hårdt og at man ikk kan være helt som man var det før ...

Men det lyder da rigtig godt med jer  Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.