Boernepenge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

Musen5

Jonatansmor skriver:

... må man da håbe ....

Stemmer du oxo på DF?

Hold da kæft en kommentar...
Ikk at jeg mener udenlandsdanskere skal ha børnepenge, men det var da noget af en måde at skrive det på...

/M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Jonatansmor

Musen5 skriver:

Stemmer du oxo på DF?

Ikk at jeg mener udenlandsdanskere skal ha børnepenge, men det var da noget af en måde at skrive det på...

/M

Nix. Det er vel sagen uvedkommende hvad jeg stemmer - medmindre man jo har forudfattede holdninger. Ikke sandt...

Anmeld

3. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
3rollinger skriver:

Hejsa

Tak for info. Det vil jeg goere, altsaa gaa paa Borgerservice.

Der er for saa vidt ingen grund til at de skal have db statsborgerskab andet end min nostalgi som goer at jeg gerne vil have at mine boern skal vaere danske.

Ja, jeg er gift med spanier og vi har vaeret sammen nu i 12 aar og har 3 boern. Det er meningen han skal med til Danmark og laere dansk 

Godt du kunne tyde alle slå fejlene - nogle gange er en iPhone alligevel slet ikke så smart

Jeg forstår fuldt ud, du gerne vil have, de har dansk statsborgerskab.

Held og lykke til jer begge. Når du så gerne vil tilbage, håber jeg, det kan lykkes for jer

Anmeld

3. april 2012

Musen5

Jonatansmor skriver:

Nix. Det er vel sagen uvedkommende hvad jeg stemmer - medmindre man jo har forudfattede holdninger. Ikke sandt...

Can you blame me?????

Anmeld

3. april 2012

Malthes mor

1234567890 skriver:

Nu har jeg betalt skat i saa mange aar i Dk, og har aldrig spurgt om hverken SU eller noget. Saa kan ikke se problemet med at jeg maaske faar boernepenge, jeg er stadigvaek Danskere, og kommer til Dk igen.. Min datter eller soen vil ogsaa blive foedt i dk, derfor ogsaa blive Dansker..

men okay, alle maa jo ha sin mening.

Jeg blander mig stille og roligt, og vil blot minde dig om, at du går gratis til læge, kan låne bøger på bibloteket, få gratis uddannelse osv i Danmark. Så de skattepenge du har betalt...har du nok også på et eller andet tidspunkt fået noget for.

Held og lykke med din graviditet

Anmeld

4. april 2012

Jonatansmor

Musen5 skriver:

Can you blame me?????

hahahahahaha Om jeg kan klandre dig for at have en bestemt mening om mennesker der sætter sit kryds ved df?!

Snævertsynet er ordet der dukker op. Ikke bebrejdelse.

Anmeld

4. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Musen5 skriver:

Stemmer du oxo på DF?

/M

What?? Du er enig med hende, men pga. måden, hun formulerer sig på, mener du at kunne vurdere hendes politiske tilhørsforhold??! Det var dog utroligt.

- Jeg er lige nødt til at sætte mig ind i din tankegang: Hvis hun stemte på Enhedslisten, ville hun skrive: "Jeg ved det ikke, søde, og du må ikke tage dette personligt, men jeg håber egentlig ikke, det forholder sig sådan. Knuzzzzz "

- eller hvad?

Anmeld

4. april 2012

Gravid2012

omg jeg fortryder at jeg har oprettet denne traad... my bad...

Anmeld

4. april 2012

Pige2009

1234567890 skriver:

har jeg ret paa boernepenge?

Har boet paa Kreta i nogle aar.

Har Dansk startsborgerskab.

Er gift med Graeker.

Ha en go dag alle sammen.

Min kusine og hendes mand er flyttet til Holland og da de flyttede adressen til udlandet, røg børnepengene også

Anmeld

4. april 2012

Pige2009

3rollinger skriver:

Tak skal du have.

Jeg haaber stadig paa at de vedvarende kampagner og underskrifteindsamlinger naar at aendre det med det dobbelte statsborgerskab inden mine unger fylder 21 (der er heldigvis lidt tid til endnu). 

Men synes bare jeg har hoert, som du ganske rigtig skriver, at naar man er 21 skal man vaelge statsborgerskab som dansker. Men hvis man kan bevise et stort tilhoersforhold til Danmark (snakker dansk og har vaeret der regelmaessigt samt taet forhold til familie i DK) ville man have mulighed for dobbelt statsborgerskab, paa trods af at man ikke er barn af en diplomat.

Jeg ville rigtig gerne til Danmark og bo, men det er jo desvaerre ikke noget man bare saadan goer med 3 boern og uden job i DK. Ved du ogsaa hvilke muligheder man har som hjemvendende familie. Altsaa, toer man kaste sig ud i at tage hjem uden job og haabe paa at finde et de foerste maaneder. Man har ingen muligheder for alternativ indkomst mens man finder job, vel?

Ja, du maa undskylde jeg nu kaster mig over dig med spoergsmaal, men jeg stor praecis  i den situation at jeg har soegt job i Dnamakr nu i to aar uden held. Og jeg vil bare gerne hjem!!

Jeg ville faktisk ikke regne med det Det er ikke længe siden, der var en lignende sag oppe i medierne, hvor sagen endte med, at vedkommende ikke fik DK statsborgerskab, så jeg ser det klart som en fordel at have det inden, så man ikke bare glemmer eller regner med automatisk at kunne få det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.