Så føler man sig bare som en dårlig mor :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. marts 2009

Anja

Jeg dummede mig for vildt i dag

Det var tur til Esthers flaske og så satte jeg hende i sofaen og bad Jonas sætte sig foran hende så hun ikke kunne falde ned. Ja, hvad sker der så ? Jo, han glemmer jo alt om vores aftale i løbet af 3 sek. Jeg når at sætte flasken i microen og så lyder der et bump !! Esther er selvfølgelig faldet ned af sofaen. Hun skreg helt vildt og jeg nåede jo at bande og svovle over Jonas, der ikke havde gjort som han havde fået besked på . Hun skreg ca 5 min så fik jeg gjort flasken klar, hun spiste og faldt til ro. Jeg nåede dog også at tage mig sammen og se verden i børnehøjde og sige undskyld til Jonas. Han stod jo med tårer i øjnene og var ked af "hvad han havde gjort". Han fik en undskyldning, fik at vide at det ikke var hans skyld, men min, og at jeg reagerede som jeg gjorde fordi jeg blev ked af det og bange for at der var sket noget med Esther.

Da hun havde fået flasken tog hun sig lige en morfar på min arm (ca 20 min) og nu ligger hun igen og smiler, leger og pludre.

Hold kæft jeg følge mig som en dårlig mor - og gør det stadig. Jeg udsatte min lille hjælpeløse datter for nogle betingelser som gjorde at hun faldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2009

Plysbjørnen

Åh nej... men det er da altid dejligt at hun ikke slog sig så voldsomt...

Men jo man får det dårligt lige i det øjeblik det sker...

Betina

Anmeld

24. marts 2009

Lise

Øv, det er så træls når sådanne ting sker. Men een ting er helt sikkert - og det er at du i hvert fald IKKE er nogen dårlig mor!

Vi har vel alle lavet nogle dummerter, og føler os ikke særlig smarte i øjeblikket, men vi er vel kun mennesker.........

Der skete jo ikke noget

Anmeld

24. marts 2009

Loggidut

Anja skriver:

Jeg dummede mig for vildt i dag

Det var tur til Esthers flaske og så satte jeg hende i sofaen og bad Jonas sætte sig foran hende så hun ikke kunne falde ned. Ja, hvad sker der så ? Jo, han glemmer jo alt om vores aftale i løbet af 3 sek. Jeg når at sætte flasken i microen og så lyder der et bump !! Esther er selvfølgelig faldet ned af sofaen. Hun skreg helt vildt og jeg nåede jo at bande og svovle over Jonas, der ikke havde gjort som han havde fået besked på . Hun skreg ca 5 min så fik jeg gjort flasken klar, hun spiste og faldt til ro. Jeg nåede dog også at tage mig sammen og se verden i børnehøjde og sige undskyld til Jonas. Han stod jo med tårer i øjnene og var ked af "hvad han havde gjort". Han fik en undskyldning, fik at vide at det ikke var hans skyld, men min, og at jeg reagerede som jeg gjorde fordi jeg blev ked af det og bange for at der var sket noget med Esther.

Da hun havde fået flasken tog hun sig lige en morfar på min arm (ca 20 min) og nu ligger hun igen og smiler, leger og pludre.

Hold kæft jeg følge mig som en dårlig mor - og gør det stadig. Jeg udsatte min lille hjælpeløse datter for nogle betingelser som gjorde at hun faldt

det værste er jo næsten ikke at hun faldt, men at det var Jonas det gik ud over...jeg forstår godt dit raseriudbrud, men det kan virkelig være svært for børn at forstå hvad der forgår.
Du er jo ikke en dårlig mor, du stolede jo bare på situationen, og det har du så lært af, og der skete jo heldigvis ikke noget.

Den der slags ting skal man udsættes for igen og igen, og jeg er næsten ked af at fortælle dig at det er fra nu af og fremover...det bliver ikke nemmere med tiden.

Det minder mig forresten om dengang Kasper var mindre, og jeg spurgte om jeg ikke måtte begynde at bruge hendes datter som barnepige, hun var vel omkring 13 år dengang, og jeg så nu ikke noget forkert i det, for jeg var selv kun 12 da jeg begyndte.
Men min DP sagde nej, og da jeg gik hende på klingen sagde hun at hun ikke kunne bære i hendes hjerte hvis der skete noget, hun var bange for at Tille (datteren) ikke ville kunne magte ansvaret hvis noget gik galt.
Dengang havde jeg lidt svært ved at følge hende, men jeg må indrømme at jeg godt kan nu hvor jeg selv har haft børn i samme alder...
Det er lidt det samme med Jonas, han magtede det bare ikke, så heldigvis for du fik sat dig ned og snakket det igennem med ham.

pyyyh, hvor er det bare godt der ikke skete mere med hende.

knus og mange tanker fra sloggi, som godt kan følge dig i hvor forskrækket du blev.

Anmeld

24. marts 2009

linemus

Søde Anja, jeg har helt ondt af jer alle tre. Du er bestemt ikke nogen dårlig mor. Se bare hvor flot du taklede det overfor Jonas bagefter - selvfølgelig fik du et chok da det skete, og så tænker man ikke over, hvad man siger. Bettepigen skal jo nok klare det og har allerede glemt det, og det er altså en af de ting, der åbenbart bare skal ske, og man får det lige dårligt hver gang. Men det var jo ikke med vilje. I mine øjne er du altså en drømmemor

Knus Line

Anmeld

24. marts 2009

Rasmine

Oooooop med humøret, har vi ikke alle lavet ét eller andet dumt???
Ved godt det bare sidder i baghovedet hele tiden, men du må bare videre.

Anmeld

24. marts 2009

ka li ja

linemus skriver:

Søde Anja, jeg har helt ondt af jer alle tre. Du er bestemt ikke nogen dårlig mor. Se bare hvor flot du taklede det overfor Jonas bagefter - selvfølgelig fik du et chok da det skete, og så tænker man ikke over, hvad man siger. Bettepigen skal jo nok klare det og har allerede glemt det, og det er altså en af de ting, der åbenbart bare skal ske, og man får det lige dårligt hver gang. Men det var jo ikke med vilje. I mine øjne er du altså en drømmemor

Knus Line

ja der stemmer jeg altså også i!
i mine øjne er du også en drømmemor

og selvom du føler dig som en dårlig mor og det da var synd for det bette skind lige da det skete, så har mange prøvet det, og der skete hende ikke noget
og mht jonas syntes jeg du taklede det flot at han fik en undskyldning bagefter. det er sgu ikke altid jeg lige kan oversku det

Anmeld

24. marts 2009

Anja

Tak for støtten.

Jeg har det allerede bedre. Det har hjulpet at se, at hun er helt sig selv, glad, tilfreds og storspisende

Jeg tror nu ikke jeg vil betegne mig selv som en drømmemor, men jeg gør i al fald mit bedst.

Nu er jeg lidt træt og sidder og ser DUM mens jeg tjekker vores nye bærbar ud. Har haft alle 3 unger alene hele dagen. Elias har nemlig nye udbrud af skoldkopper og så ville Jonas jo også holde fridag. Nu vil jeg drikke en velfortjent kop kaffe og nyde roen.

Anmeld

24. marts 2009

ka li ja

Anja skriver:

Tak for støtten.

Jeg har det allerede bedre. Det har hjulpet at se, at hun er helt sig selv, glad, tilfreds og storspisende

Jeg tror nu ikke jeg vil betegne mig selv som en drømmemor, men jeg gør i al fald mit bedst.

Nu er jeg lidt træt og sidder og ser DUM mens jeg tjekker vores nye bærbar ud. Har haft alle 3 unger alene hele dagen. Elias har nemlig nye udbrud af skoldkopper og så ville Jonas jo også holde fridag. Nu vil jeg drikke en velfortjent kop kaffe og nyde roen.

åhh det fortjener du. nyd du den op kaffe og slap rigtig godt af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.