har en søster der har fået konstateret stress :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.290 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Anonym trådstarter

Vælger at være ano.. For syntes ikke alle skal vide hvem hun er.. 

Men jeg har lige et spørgsmål, hvordan kan man bedst muligt hjælpe en med stress ? Hun er kun 18

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

enrigtigfar?

Er hun blevet sygemeldt af læge pga stress?

Får hun proff. Hjælp?

Det bedste du kan gøre, er at være der for hende og lade være med hele tiden at spørge hvordan det går. (og så tager du fat i hende og hører om hun VIL tale om det og hvad hun kan brugebaf hjælp fra dig...)

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

enrigtigfar? skriver:

Er hun blevet sygemeldt af læge pga stress?

Får hun proff. Hjælp?

Det bedste du kan gøre, er at være der for hende og lade være med hele tiden at spørge hvordan det går. (og så tager du fat i hende og hører om hun VIL tale om det og hvad hun kan brugebaf hjælp fra dig...)

Nej hun er ikke blevet sygemeldt for det.. Hun er færdig med gymnasiet til sommer, og arbejder ved siden af... 

Hun fik det afvide idag ved lægen, men hun kommer ud til mig imorgen, så kunne jeg evt foreslå prof hjælp? 

Jeg syntes bare det er så synd for hende... Men var godt klar over at det nok skulle komme, for hun har ALT for meget om ørene, og tager altid ekstra vagter på arbejdet Selvom vi på sidelinjen fortæller at hun skal få slappet af... 

Anmeld

21. februar 2012

enrigtigfar?

Hvis lægen har sagt det er stress, må han jo henvise til en coach eller psykolog - det her er på ingen måde noget der må tages let på. Der skal seriøs proff hjælp til.

Håber det bedste for hende.

Anmeld

21. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Vælger at være ano.. For syntes ikke alle skal vide hvem hun er.. 

Men jeg har lige et spørgsmål, hvordan kan man bedst muligt hjælpe en med stress ? Hun er kun 18

Har selv været syg af stress som ente i en dep. det gør det desværre tit hvis man ikke opdager det i tide.. Så alt hva i kan gøre for at lette hendes hverdag er guld hver. Bor hun alene eller hvordan?

Det er en frygtelig sygdom

Anmeld

21. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hun skal have professionelt hjælp, så hun kan komme igennem det på en god måde. Jeg kender flere som er gået ned med stres og de er blevet sygemeldt og har gået hos en coach. Hvis det er alvorligt kan det tage flere måneder og længere tid. Det er helt sikkert noget der skal tages alvorligt.

Jeg tror, at det bedste du kan gøre for hende er, at lytte når hun vil snakke.

Held og lykke

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Har selv været syg af stress som ente i en dep. det gør det desværre tit hvis man ikke opdager det i tide.. Så alt hva i kan gøre for at lette hendes hverdag er guld hver. Bor hun alene eller hvordan?

Det er en frygtelig sygdom

Nej hun bor hjemme ved mine forældre... Vi har prøvet længe at få hende til at slappe af.. Men hun tager den ene ekstra vagt på arbejdet efter den anden... Og hun har jo også sine lektier ved siden af skolen,men hun vil jo ikke lytte 

Og vi har længe snakket om at det var et spørgsmål om tid inden hun ville gå ned med stress

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Hun skal have professionelt hjælp, så hun kan komme igennem det på en god måde. Jeg kender flere som er gået ned med stres og de er blevet sygemeldt og har gået hos en coach. Hvis det er alvorligt kan det tage flere måneder og længere tid. Det er helt sikkert noget der skal tages alvorligt.

Jeg tror, at det bedste du kan gøre for hende er, at lytte når hun vil snakke.

Held og lykke

Jeg vil prøve hvad jeg kan... Men hun er ikke så god til at snakke om det hvis der er noget der trykker

Mange tak

Anmeld

22. februar 2012

JJH

Hejsa.

Ja stress er en forfærdelig sygdom, men også for pårørende.

Hvis i har råd til professionel hjælp er det den bedste vej frem, lægerne må desværre ikke henvise til psykolog selv om mange gerne vil. hvis hun er medlem af en fagforening er det en god ide at rette henvendelse dertil, de kan måske hjælpe hende videre, tilbyd gerne at gøre det for hende, da det at skulle gøre det kan stresse hende mere.

Find kilderne til stressen og reducer, eller fjern dem hvis det er muligt.

måske skal hun bare ikke have fritidsjob i et stykke tid.

Håber alt godt for din søster!

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

JJH skriver:

Hejsa.

Ja stress er en forfærdelig sygdom, men også for pårørende.

Hvis i har råd til professionel hjælp er det den bedste vej frem, lægerne må desværre ikke henvise til psykolog selv om mange gerne vil. hvis hun er medlem af en fagforening er det en god ide at rette henvendelse dertil, de kan måske hjælpe hende videre, tilbyd gerne at gøre det for hende, da det at skulle gøre det kan stresse hende mere.

Find kilderne til stressen og reducer, eller fjern dem hvis det er muligt.

måske skal hun bare ikke have fritidsjob i et stykke tid.

Håber alt godt for din søster!

Jeg må prøve at snakke med hende idag stille og roligt om det... 

Jeg mener heller ikke hun burde arbejde ved siden af, men hun går bare så meget op i penge, så det er svært at snakke hende fra det 

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.